Giallorossi Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Det som kommer senere, kan ikke påvirke prisene idag! Vi får se hvordan Deneb blir, og hvis den blir så bra som du vil ha den, vil knuse prisene på Intel's produkter. Akkurat som ATI knuste Nvidia priser. Det gjenstår å se hva AMD klarer å levere og for hvilken pris. Per idag ligger Core i7 par år foran AMD, og dette er grunnen til prisforskjellen, akkurat som BMW vs Lada. Har nesten lyst til å bare hoppe på I7+X58 og "bevise" hvor lite en normal mann har brukt for slik teknologi. Og teknologi som kommer kan så absolutt påvirke prisene i dag, men nå regner jeg med at Intel er ganske kalde og "vet" at sitt I7 er et hestehode foran Deneb. Nå har vi sett Deneb på 4.4 ghz (4-kjerner) noe som jeg tror greit klarer å konkurrere ut 45 nm'ene fra Intel, Ja det er gjetting Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Ang. bevis hoster du ikke opp noe annet enn awards de gangene du blir spurt om å grave fram noe dokumentasjon, det sier kanskje sitt... Mener du at jeg skal tro på dine spekulasjoner og gjetting? Du som ikke har sette disse kortene en gang, eller tro på AnadTech's GOLG AWRD? De har nevnt sine betenkeligheter i begynnelsen, men til slutt konkluderte med en "GOLG AWARD" for en "mid-range" X58 kort. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Ang. bevis hoster du ikke opp noe annet enn awards de gangene du blir spurt om å grave fram noe dokumentasjon, det sier kanskje sitt... Mener du at jeg skal tro på dine spekulasjoner og gjetting? Du som ikke har sette disse kortene en gang, eller tro på AnadTech's GOLG AWRD? De har nevnt sine betenkeligheter i begynnelsen, men til slutt konkluderte med en "GOLG AWARD" for en "mid-range" X58 kort. GOLG, er det en slags blanding av "gold" og "slagg"? Ser du har brukt det ved tidligere anledninger også. HK til 2 lapper er IKKE midrange, uansett hva Anandtech måtte lire av seg av svada. 1000-1500 er typisk midrange. Og vi snakker norsk pris. Tror majoriteten her er enig med meg i det, så får Anandtech stå alene, kanskje støttet av enkelte spredte individer. Forøvrig, har DU sett disse kortene selv? Såvidt jeg har forstått sitter du fortsatt på din utrangerte quad mens du sonderer markedet etter det perfekte HK for kvantesprang-oppgraderingen din. Du har ikke sett eller prøvd disse kortene noe mer enn det jeg har, bare for å ha det på det rene... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Ang. bevis hoster du ikke opp noe annet enn awards de gangene du blir spurt om å grave fram noe dokumentasjon, det sier kanskje sitt... Mener du at jeg skal tro på dine spekulasjoner og gjetting? Du som ikke har sette disse kortene en gang, eller tro på AnadTech's GOLG AWRD? De har nevnt sine betenkeligheter i begynnelsen, men til slutt konkluderte med en "GOLG AWARD" for en "mid-range" X58 kort. GOLG, er det en slags blanding av "gold" og "slagg"? Ser du har brukt det ved tidligere anledninger også. HK til 2 lapper er IKKE midrange, uansett hva Anandtech måtte lire av seg av svada. 1000-1500 er typisk midrange. Og vi snakker norsk pris. Tror majoriteten her er enig med meg i det, så får Anandtech stå alene, kanskje støttet av enkelte spredte individer. Forøvrig, har DU sett disse kortene selv? Såvidt jeg har forstått sitter du fortsatt på din utrangerte quad mens du sonderer markedet etter det perfekte HK for kvantesprang-oppgraderingen din. Du har ikke sett eller prøvd disse kortene noe mer enn det jeg har, bare for å ha det på det rene... Jeg har ikke prøvd dette ennå, men forholder meg heller til flere seriøse tester enn spekulasjoner og gjetninger som slenges i dette forumet. Deneb-gjengen kan være flertall i denne tråden, men uansett hvor mange dere blir, det krever mot å motsi Anadtech', GOLD AWRD, uten å drite seg ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) PS. Litt humor passer blant "alvorsordene" her. Endret 8. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Er jeg med i denne "deneb-gjengen" din? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ikke prøvd dette ennå, men forholder meg heller til flere seriøse tester enn spekulasjoner og gjetninger som slenges i dette forumet. Deneb-gjengen kan være flertall i denne tråden, men uansett hvor mange dere blir, det krever mot å motsi Anadtech', GOLD AWRD, uten å drite seg ut. Å basere all sin argumentasjon på reviews og mugne awards er synonymt med utdriting det også. Det er alltid en viss sannhet det som står der, men å ta alt for god fisk slik du gjør er ikke noe sjakktrekk for å finne ut hva som er mest hensiktsmessig å investere i. Majoriteten av review'ene er veldig positive til utstyret de tester, og mengden awards er deretter. Kvalitetsstempelet et award gir er proporsjonal med den inverse til mengden av awards, for å si det matematisk - ergo er ikke disse synonymt med topp kvalitet. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 We are proud to present the ASUS P6T-Deluxe with our Gold Editors Award. We highly recommend this board for beginners and advanced users alike. The Deluxe is not perfect, no board is, but it was by far the easiest board to use on a daily basis. Regardless of whether we wanted to setup a stable 24/7 folding machine or push the board to its limits trying to reach a new overclock record in the labs, it was a simple process to do either. We especially liked the ASUS BIOS as it is very informative, lists out the min/max and standard settings for the major BIOS options, and makes it possible for new users to quickly get the most out of the board. Yet, it still retains enough options to satisfy most tweakers and always recovered from settings that made us look for the clear CMOS button on the other boards. Leste du dette sam? Det var Asus sitt kort som fikk den awarden, ikke alle X58 over hele fjøla. De nevner også et par mangler og feil ved de andre kortene som f.eks BOOTFAIL ved 12 og 6GB RAM. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Kan jeg spørre om noe Sam? Om jeg viser til en Gold Award på et hovedkort for vanlige Core 2, eller AMD-plattformen. Betyr det da at disse to er et bedre valg enn i7? Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til med henvisningene til gold award hele tiden? At i7 ikke er et dårlig kjøp for alle? FOr det er det ikke, og det tror jeg de færreste mener også. AtW Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Er jeg med i denne "deneb-gjengen" din? I denne tråden, flere gjenger har gode grunner til å drive med en systematisk svartmaling av i7. Deneb-gjengen er forbanna at AMD ligger par år back i7 og har ingen sjanse til å ta igjen. Det er også en gjeng som sitter på en "utgått" cd2 system og er forbanna at, nå må jeg kaste den fine dritten jeg sitter på. Nå fortell meg, hvilken gjeng passer best for deg, begge eller bare en? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Denne tråden har gått fra å være en tråd der folk kan utveksle erfaringer til en tråd der noen få går igjen å slenger dritt frem å tilbake. Kan ikke dere gi faen, å heller krangle på PM istedet for å spamme ned hele tråden??? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Kan jeg spørre om noe Sam? Om jeg viser til en Gold Award på et hovedkort for vanlige Core 2, eller AMD-plattformen. Betyr det da at disse to er et bedre valg enn i7? Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til med henvisningene til gold award hele tiden? At i7 ikke er et dårlig kjøp for alle? FOr det er det ikke, og det tror jeg de færreste mener også. AtW En "mid-range" X58-HK har fått den siste "GOLD AWRD". Jeg henviser til denne "GOLD AWARD" for å motbevise gjetninger, spekulasjoner og tåpelige påstander fra folk som deg, som uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test, hevder at X58 er ikke bra. Endret 8. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Er jeg med i denne "deneb-gjengen" din? I denne tråden, flere gjenger har gode grunner til å drive med en systematisk svartmaling av i7. Deneb-gjengen er forbanna at AMD ligger par år back i7 og har ingen sjanse til å ta igjen. Det er også en gjeng som sitter på en "utgått" cd2 system og er forbanna at, nå må jeg kaste den fine dritten jeg sitter på. Nå fortell meg, hvilken gjeng passer best for deg, begge eller bare en? Du sitter på det samme utgåtte systemet selv. Til informasjon. Det er godt mulig du hater C2Q som pesten, siden du higer så intent etter å bytte det ut med i7, men det er isåfall din mening. Alle oss som har andre meninger bør kunne ha de uten å bli satt i bås. Men om hele verden er delt inn i båser, så tilhører nok du den mørke Nehalem-sekten, med alt det innebærer. Hvorfor bruker du ordet "må" kaste forresten? Det er da ingen som "må" noe som helst, selv om det virker som det eksisterer tvangstanker i den retningen når det gjelder i7. Hvis du har en quad med skjermkort verdt 2000 ca, er det da noe stort poeng i å oppgradere? Nei. Er systemet utgått? på langt nær. Det skal noen sære komponentvalg til om et system med "hovedkomponenter" verdt 5 lapper er utdatert. Selv om du utbasunerer at denne akk så opplagte observasjonen er feil 100 ganger til. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Denne tråden har gått fra å være en tråd der folk kan utveksle erfaringer til en tråd der noen få går igjen å slenger dritt frem å tilbake. Kan ikke dere gi faen, å heller krangle på PM istedet for å spamme ned hele tråden??? Du er klar over at du poster dette på side 93 i denne tråden? *ler* Sent men godt, er vel en grei oppsummering Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Er jeg med i denne "deneb-gjengen" din? I denne tråden, flere gjenger har gode grunner til å drive med en systematisk svartmaling av i7. Deneb-gjengen er forbanna at AMD ligger par år back i7 og har ingen sjanse til å ta igjen. Det er også en gjeng som sitter på en "utgått" cd2 system og er forbanna at, nå må jeg kaste den fine dritten jeg sitter på. Nå fortell meg, hvilken gjeng passer best for deg, begge eller bare en? Ser ingen som driver med en svartmaling av I7. Ser noen som driver med rosemaling Det påpekes, med rette såvidt jeg kan forstå, at totalprisen for ett I7 system er høyt og til vanlig bruk ( spilling, surfing, tekstbehandling, se dvd filmer og spille musikk) så er det liten forskjell på en I7 og cd2. Så liten forskjell at det ikke vil lønne seg å kjøpe I7 nå. Kanskje senere når prisen går ned. Ellers kan jeg ikke skjønne at noen vil kaste et nylig innkjøpt cd2 system bare fordi I7 er kommet. Folk flest er ikke opptatt av å ha høyest mulig ytelse hele tiden. Så lenge de har et system som de synes er godt nok, kjøper de ikke et nytt dyrt system, bare fordi det er nytt. I7 fremstår nå, som et system for de spesielt interesserte, de som liker å fikle med nye hardware og som liker å skryte av at de har det nyeste. For dem er I7 perfekt, for resten av oss gir ikke I7 noen fordeler. Enhver som har et amd2+ hovedkort vil vente å kjøpe til Deneb kommer. Da får en svar på pris/ytelse forholdet. Da vil en se om å oppgradere til I7 er fornuftig, ikke før. Nå er det ufornuftig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Denne tråden har gått fra å være en tråd der folk kan utveksle erfaringer til en tråd der noen få går igjen å slenger dritt frem å tilbake. Kan ikke dere gi faen, å heller krangle på PM istedet for å spamme ned hele tråden??? Den eneste grunnen til at jeg er i tråden, er at du og dp(Håkon) kommer med *facts*, samt at tråden har en viss verdi som sosial studie i "forumsdynamikk - worst scenario". Til Sam denne gang: Til ATW eller tilsvarende - en oppfordring: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg henviser til denne "GOLD AWARD" for å motbevise gjetninger, spekulasjoner og tåpelige påstander fra folk som deg, som uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test, hevder at X58 er ikke bra. Ok, jeg vil bare informere nok engang at jeg ikke har sagt at x58 ikke er bra, tvert imot har jeg poengtert at problemene ikke er unike for x58. Jeg tror du får mer ut av det om du leser litt nøyere hva folk skriver. Da kan vi kanskje få en litt mer fornuftig meningsutveksling. Jeg skal ta på meg min egen del av skylda for å være litt for glad i å svare på meningsløse innlegg, men jeg håper det er mulig å få ting litt på rett kjøl. AtW Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Denne tråden har gått fra å være en tråd der folk kan utveksle erfaringer til en tråd der noen få går igjen å slenger dritt frem å tilbake. Kan ikke dere gi faen, å heller krangle på PM istedet for å spamme ned hele tråden??? Den eneste grunnen til at jeg er i tråden, er at du og dp(Håkon) kommer med *facts*, samt at tråden har en viss verdi som sosial studie i "forumsdynamikk - worst scenario". Til Sam denne gang: Til ATW eller tilsvarende - en oppfordring: Jeg er klar over at denne tråden ikke bærer med seg noe annet enn krangel (om enn ganske så underholdende, om jeg må si det selv). Men jeg hadde håpet på å nå 100 sider før noen begynner å locke den Håper moderatorene lar dette vare såpass, er jo tross alt ikke ren utskjelling som foregår her. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Jeg henviser til denne "GOLD AWARD" for å motbevise gjetninger, spekulasjoner og tåpelige påstander fra folk som deg, som uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test, hevder at X58 er ikke bra. Ok, jeg vil bare informere nok engang at jeg ikke har sagt at x58 ikke er bra, tvert imot har jeg poengtert at problemene ikke er unike for x58. Jeg tror du får mer ut av det om du leser litt nøyere hva folk skriver. Da kan vi kanskje få en litt mer fornuftig meningsutveksling. Jeg skal ta på meg min egen del av skylda for å være litt for glad i å svare på meningsløse innlegg, men jeg håper det er mulig å få ting litt på rett kjøl. AtW Folk som deg, Moderatorer, bør oppføre seg eksemplarisk. Har du lagt merke til en stadig voksende tendens i dette forumet, særlig i denne tråden, at folk bare slenger fra seg, basert på gjetting, spekulasjoner og tåpelige påstander uten egne erfaringer eller henvisning til en seriøs test? Jeg mener at folk som deg, har bidratt mye til slike påstander i dette forumet. Noe som kan til syvende og sist undergrave hele dette, mener jeg. Endret 8. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Hør hvem som snakker, om vi hadde moderert bort alle dine innlegg sammy så hadde det vell ikke vært noen konflikt i utgangspunktet Du er jo en egen mester i å provosere, bare hele måten du legger ting frem på og formulerer deg på er nødt til å skape krangel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå