Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Sier jo litt om spillet og porteringa / kodinga når det ikke har noe som helst å si på FPS om du kjører 1x, 2x eller 3x GTX280 da? Ei heller gir visstnok HD4870X2 noe spesielt bedre ytelse enn HD4870?

Må være noe alvorlig galt med det spillet der, RockStar gjør en mer elendig jobb en UbiSoft med Assassins Creed og CryTek med Crysis til sammen? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier jo litt om spillet og porteringa / kodinga når det ikke har noe som helst å si på FPS om du kjører 1x, 2x eller 3x GTX280 da? Ei heller gir visstnok HD4870X2 noe spesielt bedre ytelse enn HD4870?

Må være noe alvorlig galt med det spillet der, RockStar gjør en mer elendig jobb en UbiSoft med Assassins Creed og CryTek med Crysis til sammen? :thumbdown:

Er enig i at porting er nødt til å være dårlig ja, men det forandrer ikke saken at dette spillet har blitt veldig CPU avhengig, og at det drar stor nytte av CPU'er med mange kjerner.

Lenke til kommentar
Jepps, i dette spillet har ikke Dual Core noe å stille opp med. 4 GHz Dual Core får faktisk bank av en 3 GHZ Quad Core :)

...faktisk er det Phenom som er testvinneren der, raskeste CPUen av de som kjører på standardhastighet. For å si det på DP'sk:

"jaja, nei, jeg vil fremdeles ha meg Intel"

:p

der forsvant all godvilje til å låne/gi deg nitro.. dumt for deg!

Lenke til kommentar
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=210149

jaja.. nei, jeg vil fremdeles ha meg 4Ghz dual core!!

Det der blir litt for teit synes jeg. Du finner ETT spill som drar nytte av flere kjerner og kommer med det utsagnet? Okey, greit om du KUN skal spille gta IV, men ellers?

velger du og ikke høre? dette gir en pekepinn på at flere og flere spill kommer til å bruke flere kjerner.. DA må man ha 4/8 tråder.

Snakk om å være hårsår.

snakk om å være dum nok til ikke å skjønne ironi.

Lenke til kommentar

Hører veldig godt etter jeg faktisk. Men her kommer dette med "fremtidsrettet system". Når alle de spilla vi spiller daglig utnytter 4+ kjerner er ditt kjære X58 - i7 system utgått og ubrukelig, om jeg skal bruke deres ord.

Dessuten var det poengtert i den tråden at det var utvikla til å bruke flere tråder fordi konsoller måtte klare å gi det meste de kunne, så her er det ikke snakk om at man har laga det multithreaded for PC, beklager.

Edit: Dette er ikke en ironisk setning: "der forsvant all godvilje til å låne/gi deg nitro.. dumt for deg!" Hadde du brukt et :p så ja, kanskje.

Endret av GLaDOS
Lenke til kommentar

Det der blir litt for teit synes jeg. Du finner ETT spill som drar nytte av flere kjerner og kommer med det utsagnet? Okey, greit om du KUN skal spille gta IV, men ellers?

velger du og ikke høre? dette gir en pekepinn på at flere og flere spill kommer til å bruke flere kjerner.. DA må man ha 4/8 tråder.

Snakk om å være hårsår.

:p

Godt å vite at dp tar en fleip, da er det bare å pøse på med anti-Intel-vittigheter til han setter nitro'en i vranga :ph34r:

Lenke til kommentar
våger å påstå at du er mer AMD fan enn jeg er Intel fan :)

edit: jeg har dog tatt feil EN gang før.

Minner deg på at jeg svei av et par lapper på e3120 + dfi x48 :p

Strengt tatt har jeg ikke noe imot Intel, det er mer (deler av) Intel-fansens holdninger som gjør meg kvalm enn akkurat CPUene i seg selv. Virker som om enkelte tror at om AMD's CPUer yter noen små prosent dårligere enn Intels så er AMD's produkter skrot og avlegs.

Lenke til kommentar

Snakk om å være hårsår.

En har jo også muligheten at du ikke kommuniserte godt nok. Eller, for å være like usivilisert: at du er for dum til å kommunisere godt nok :) (ikke at jeg tror det, da).

Endret av haalo
Lenke til kommentar
De som er som nøye å peke på feil i andres ord og trykk, bør først og fremt selv sørge for å skrive prikkfritt.

Var den ment til meg Sammy? :)

Jeg mener alle. Det er fort gjort å bli misforstått i en slik tråd som kan løpe løpsk i full fart når som helst. Mange skriver i full fart, og det er alltid muligheter for feiltolking/feilskriving, og folk bør ikke være så pirkete, mener jeg.

Særlig når noen kommer med en avklaring, da er det lite vits å mase at du kunne uttrykke deg slikt, eller slikt.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
våger å påstå at du er mer AMD fan enn jeg er Intel fan :)

edit: jeg har dog tatt feil EN gang før.

Minner deg på at jeg svei av et par lapper på e3120 + dfi x48 :p

Strengt tatt har jeg ikke noe imot Intel, det er mer (deler av) Intel-fansens holdninger som gjør meg kvalm enn akkurat CPUene i seg selv. Virker som om enkelte tror at om AMD's CPUer yter noen små prosent dårligere enn Intels så er AMD's produkter skrot og avlegs.

.. Det samme som med "AMD-gutta" under A64 perioden? :roll:

Rart det skal forandre seg så mye når stillingen er andre veien.

Lenke til kommentar
Hører veldig godt etter jeg faktisk. Men her kommer dette med "fremtidsrettet system". Når alle de spilla vi spiller daglig utnytter 4+ kjerner er ditt kjære X58 - i7 system utgått og ubrukelig, om jeg skal bruke deres ord.

Dessuten var det poengtert i den tråden at det var utvikla til å bruke flere tråder fordi konsoller måtte klare å gi det meste de kunne, så her er det ikke snakk om at man har laga det multithreaded for PC, beklager.

Edit: Dette er ikke en ironisk setning: "der forsvant all godvilje til å låne/gi deg nitro.. dumt for deg!" Hadde du brukt et :p så ja, kanskje.

ha bittelitt innsikt, så hadde du skjønt at det var ironisk. man trenger absolutt ikke en smilie for å uttrykke det! hvor mange bøker med :p har du lest..?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Til å være en tråd om Core i7, så er det mye Core i7 hat ute å går, er du ikke enig **dp**? Greit nok at man kanskje ikke får utnyttet den fullt å helt på alt av dagens programmer å spill, men det er uten tvil den beste maskinen jeg har kjørt til nå, å etter det jeg har lest er du enig. Om alle andre her inne, de fleste som ikke har testet det selv engang ikke er enige, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg mister ikke noe nattsøvn over det :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...