Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå ble nok du tildelt den prisen også da ;)

Men du har enda ikke svart på spørsmålet mitt?

"Drite seg ut award" tildels til de som avviser en seriøs test som AnansTech basert på sine gjetting/spekulasjoner, uten å kunne vise til egne erfaringer eller andre seriøse tester. :p

EDIT

Jeg har bare fått "The brown award of trolling/troll feeding", tenker jeg. Men du får dobbelt klomp av dette, en ekstra klomp for "Drite seg ut award" også. :D

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Han som kom med det bildet gav den til de som er mest aktive her, det må da inkludere både deg og meg? ;)

Enda ikke fått noe svar..

Jeg har fått "The brown award of trolling/troll feeding" for å svare på dine BS. Selv om du fortjener dobelt klomp og jeg har veldig lyst å forsette for at du skal drite deg ut totalt, men hvordan kan du mase på at jeg skal svare videre med en "The brown award of trolling/troll feeding" på lagre?

EDIT:

Jeg tåler ikke 2 klomp av dette.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Du skryter jo sånn av at du skal svare på direkte spørsmål og helt siden jeg har stilt deg spørsmålet angående prisingen av X58 så har jeg ikke sett annet en fjas fra deg, hvert fall ikke blitt noe svar?

EDIT:

Ikke jeg som gav deg den prisen, og som jeg har bevist alt så betyr ikke priser noe som helst, så jeg bryr meg ikke om hva slag "pris" du måtte ha fått, jeg venter spent på det godt svar fra deg på mitt spørsmål :)

Kan ikke helt se hvordan jeg driter meg ut når jeg klager over at X58 koster det dobbelte av sine P45 / X48 brødre?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg forsvare ikke dyre priser. Prisene bestemmes av konkurransen og la oss håpe at AMD klarer å levere noe dugelig som kan knuse prisene.

Ellers dette er "normal" pris for en teknologi som ligger minst 2 år foran AMD, og det hjelper lite at vi skal syte å betale ekstra for en overlegen teknologi, sånn er det bare med konkurranse, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Da må jeg nesten spørre hva som er så overlegent med disse X58 kortene kontra P45 / X48?

Må være noe hinsides bra siden det tydeligvis er verdt dobbelt så mye, med samme kontrollere osv..?

Er jo Intel selv som har skapt de høye prisene med å tvinge nVIDIA og deres nForce brikkesett bort fra LGA1366 så de kan være helt uten konkurranse og overprise sine egne brikkesett..

Lenke til kommentar
Da må jeg nesten spørre hva som er så overlegent med disse X58 kortene kontra P45 / X48?

Må være noe hinsides bra siden det tydeligvis er verdt dobbelt så mye, med samme kontrollere osv..?

Er jo Intel selv som har skapt de høye prisene med å tvinge nVIDIA og deres nForce brikkesett bort fra LGA1366 så de kan være helt uten konkurranse og overprise sine egne brikkesett..

Jeg personlig er glad for å slippe nVIDIA-HK, de hadde sjansen men dugde ikke til å levere noe bra. Dette er en av de beste med X58, SLI uten n200-brykken, synes jeg.

X58 chipset koster ikke noe særlig mer, har jeg hørt, uten å vite noe om sannheten i dette.

Eneste som kan knuse prisene er en dugelig CPU fra AMD. Intel driver ikke med veldedighet for neder, ingen andre gjør heller, konkurransen bestemmer prisene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å skjønne hvorfor mange har gitt seg med denne diskusjonen Sammy, det er rett og slett håpløst å diskutere, det er ikke uten grunn at du har nesten 3 ganger så mange innlegg som tredjemann, du vil forsvare I7+X58 for enhver pris. Forsovidt greit men prøv å høre på hva vi andre har som argumenter.

Kanskje vi noen ganger går utenfor tema, men det er ikke uten grunn, man kan rett og slett bli sinsvak av å diskutere med deg i lengden (Les: Ramguy).

X58 har sine fordeler som bedre multigpu-støtte og klokk-for-klokk på CPU'n (Andre ting?). Men bakdelen til X58+I7 er at den/det er usedvannlig dyrt, det er dobbel pris iforhold til et bra P45+775 oppsett, du kan ærlig talt ikke mene at X58+I7 er dobbelt så bra i flesteparten av applikasjonene?

Jeg anser X58+I7 som et greit videresteg fra Socket 775 (forhåpentligvis har **DP** rett og X58 kommer til å støtte 32 Nm CPU'er). Men problemet er alle de jækla høye lovnadene fra Intel om at X58+I7 skal revolusjonere hele PC-verdene.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde svært høye forventninger til denne socketen, men resultatet Intel sitter igjen med er regelrett latterlig iforhold til de evindlige lovnadene. Er du enig i dette, Sammy?

Over til en Positiv ting: Det ser ut som om Netshop hr justert Socket 1366 prisene ganske mye, Corsair Dominator brikkene har blant annet blitt satt ned fra 3200 til 2700, I7 920 har også blitt satt ned fra 2600 til 2500.

Eneste jeg skulle ønske nå (Fra Netshop sin side) var at de ble litt billigere på Corsair HX620, 1300 kroner er rett og slett dyrt for en PSU som vel snart er 1.5 år gammel (?).

Uansett, Veldig Bra NetShop!

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Jeg anser X58+I7 som et greit videresteg fra Socket 775 (forhåpentligvis har **DP** rett og X58 kommer til å støtte 32 Nm CPU'er). Men problemet er alle de jækla høye lovnadene fra Intel om at X58+I7 skal revolusjonere hele PC-verdene.

Erfaringsmessig så var det litt trøbbel med å gå fra 65nm til 45nm med de fleste produsentene som var ute med hk i 2006 når 65nm var standard. Selvsagt så hjalp jo nyere bios'er på dette, men det hele ble ikke helt optimalt før nye hovedkort kom på markedet (noe som sikkert var et spill fra produsentene for at du skulle kjøpe nytt hk).

Har selv prøvd 2x 45nm på mitt gigabyte 965p ds4 med F11 bios og de begge fungerer men liker ikke å overklokkes.

Tipper vi kommer til å se det samme med X58, et veldig stort hint er alle bios problemene som Anandtech har kommet ut for : http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3471

Ellers dette er "normal" pris for en teknologi som ligger minst 2 år foran AMD, og det hjelper lite at vi skal syte å betale ekstra for en overlegen teknologi,

Kan ikke helt se hvordan Intel ligger 2 år foran AMD, kan du komme med en god begrunnelse for dette annet en at du kun hevder det? Er det pga ytelsen? - Da regner jeg med at du mener at det vil ta AMD 2 år fra nå av å oppnå den samme ytelsen som I920 har per dags dato.

Lenke til kommentar
Jeg personlig er glad for å slippe nVIDIA-HK, de hadde sjansen men dugde ikke til å levere noe bra. Dette er en av de beste med X58, SLI uten n200-brykken, synes jeg.

Er det ikke bare å la være å kjøpe de? Da blir konkurransen bedre, uten at noen tvinger deg til å kjøpe de. Altså en win-win-situasjon.

Jo mer Intel får lov å drive på alene, jo høyere blir prisene på hardware, noe selv den argeste fanboy ikke er tjent med.

Lenke til kommentar
Tror Sammy bør ta seg en liten tur innom Deneb-tråden her på forumet, det er flere ganger vist Denb på 4.4 Ghz (Var det vel?) på anstendig volt. Altså meget bra for en 4-kjerna.

Men jeg vil nå si at Intel ligger foran AMD.

Jeg har aldri betvilt at Intel ligger foran AMD, men 2 år som Sam Oslo sier er jo helt bak gjerdet med mindre han kan komme med beviser i form av uttalelser fra ingeniører som kan dette.

Lenke til kommentar
Folk kjøper det som er bra. Kvalitet og ytelse i forhold til konkurrenten bestemmer prisene, og det gjelder alt, fra Deneb til Core i7 eller Toyota til BMW.

For de som har ikke kjøpt ennå

Core i7 920 på weekend tilbud hos Nettshop for 2495, men det gnelder bare idag.

Jøss, 58Kr i avslag i forhold til Amentio. Må si det var en utrolig bra tilbud der ja, mye ytelse for pengene. Løp og kjøp Sam!

Lenke til kommentar
Folk kjøper det som er bra. Kvalitet og ytelse i forhold til konkurrenten bestemmer prisene, og det gjelder alt, fra Deneb til Core i7 eller Toyota til BMW.

For de som har ikke kjøpt ennå

Core i7 920 på weekend tilbud hos Nettshop for 2495, men det gnelder bare idag.

Jøss, 58Kr i avslag i forhold til Amentio. Må si det var en utrolig bra tilbud der ja, mye ytelse for pengene. Løp og kjøp Sam!

Jeg har allerede løpt og kjøpt en i920, for lenge siden. Fordi det er mye for pengene, mener jeg, og mange seriøse tester.

kr. 2500 for en Core i7 som yter på høyde med QX770 (for 10.000), er mye for pengene, og det kan du vedde på.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg venter på å se noen seriøse tester på DFI lanparty, FOX Bloodrage for å bestemme meg for HK. I motsetning til flere andre, jeg kjøper ikke komponenter basert på reklame/spekulasjoner/PR.

jeg forholder meg til eksperter og seriøse tester, og derfor har jeg valgt til å vente ett par uker for å se flere tester for valg av HK og RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...