Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) De har sagt om sine betenkeligheter og rom for forbedring, men dette er konklusjonen: Måtte du quote en så langt innlegg? Hvorfor får X58 den evindlige Golden Awards? Jo fordi den innhar en ny og spennende teknologi som er uprøvd. Du må ikke undervurdere en GOLG AWRAD fra Anandtech på denne måten, fordi resultatet blir at noen tullinger som ikke har sett disse en gang, vil føle at de kan slenge sine tåpelige påstander basert på gjetting og spekulasjoner. Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Du må ikke undervurdere en GOLG AWRAD fra Anandtech på denne måten, fordi resultatet blir at noen tullinger som ikke har sett disse en gang, vil føle at de kan slenge sine tåpelige påstander basert på gjetting og spekulasjoner. GOLG AWRD :!: Løp og kjøp! Kanskje en idé å ikke kalle dine opponenter for tullinger når du ikke en eneste gang greier å skrive GOLD AWARD riktig, etter hvor mange forsøk? :!: PS. Bruk mer tid på lekser og mindre på overklokking. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Du må ikke undervurdere en GOLG AWRAD fra Anandtech på denne måten, fordi resultatet blir at noen tullinger som ikke har sett disse en gang, vil føle at de kan slenge sine tåpelige påstander basert på gjetting og spekulasjoner. Jeg undervurderer da ikke den testen, jeg sa at det var en grunn til at hovedkorte(ne) fikk de awardsene, men det er også en grunn til å være skeptisk Har det enda ikke streifet deg hvorfor det er "hele hardware" mot deg Sammy? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Du må ikke undervurdere en GOLG AWRAD fra Anandtech på denne måten, fordi resultatet blir at noen tullinger som ikke har sett disse en gang, vil føle at de kan slenge sine tåpelige påstander basert på gjetting og spekulasjoner. Jeg undervurderer da ikke den testen, jeg sa at det var en grunn til at hovedkorte(ne) fikk de awardsene, men det er også en grunn til å være skeptisk Har det enda ikke streifet deg hvorfor det er "hele hardware" mot deg Sammy? Når HW.no moderatroer som ATWindsor blåser opp spekulasjoner og tåpelige påstander, man kan ikke forvente noe fornuftig reaksjon av resten heller. Hele HW.no kan være uenig, men disse er ikke hele HW.no, bare noen selv innbilte som uttaler seg uten å ha sett dette en gang. Uansett, det holder at en seriøs aktor som AnandTech har gitt sin beste AWRD til en "mid range" X58 kort, det sier alt. Det er ikke slik at man kan slenge dritt fra seg og komme seg unna, alt vil bli mer klart snart og alle som ønsker, kan drite seg ut for nå. Snart blir de nødt til å innrømme sine feil, om de er modig nok, selvfølgelig. Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Og det virker som om det er du som må gjøre dette dessverre, begynnelsen var "SSD-løftet" ditt Du overser fortsatt innholdet i de postene du Quoter/Svarer på, prøv å se hvorfor X58 får en "anbefaling", fordi det er et kort med ny teknologi. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Og det virker som om det er du som må gjøre dette dessverre, begynnelsen var "SSD-løftet" ditt Du overser fortsatt innholdet i de postene du Quoter/Svarer på, prøv å se hvorfor X58 får en "anbefaling", fordi det er et kort med ny teknologi. Som sagt, alle får lov til å drite seg ut. Go ahead... Make my day... Review starter med : "Core i7 er ikke bare uten likemann, men også gir oss den type generasjonsskifte ytelse gap som vi er vant til fra Intel annethvert år." og slutter med dette: for en "mid range" X58 kort. Du kan prøve deg på å avvise disse, men jeg forslår at du avstår å motsi Anantech, med mindre du kan vise til egne erfaringer, eller en annen seriøs test. Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Review starter med : "Core i7 er ikke bare uten likemann, men også gir oss den type generasjonsskifte ytelse gap som vi er vant til fra Intel annethvert år." og slutter med dette: for en "mid range" X58 kort. Du kan prøve deg på å avvise disse, men jeg forslår at du avstår å motsi Anantech, med mindre du kan vise til egne erfaringer, eller en annen seriøs test. Nei, men jeg kan vise til sunn fornuft Generasjonsskifte annethvert år? Nå har ikke jeg vært med på så altfor mange plattformer, men de bytter da ikke socket annethvert år (?). Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Overgangen fra Pentium4 til Core 2 gav oss et større ytelseshopp enn overgangen fra Penryn til Nehalem, UTEN TVIL! Klart Intel hypet ikke Core 2 på langt nær like mye som de har forsøkt å hype opp under Nehalem, og det er jo noen fine nyvendinger som integrert minnekontroller osv.. Men om vi ser på ren og kjære ytelse så er det mindre forbedring denne gangen enn sist gang, sist så fikk vi prosessorer som E6600 som faktisk danket ut den verste Pentium Extreme prosessoren som var på markedet, også Athlon64 FX prosessorene, Core i7 920 gir ikke på langt nær et like stort løft over hele fjøla som forrige generasjonsskifte, og derfor blir det jo helt feil å kalle dette noen "revolusjon" spesielt innen desktop ytelse, kanskje litt som forventet ettersom desktop overhode ikke har vært i fokus, planen var jo at Nehalem skulle sørge for at nye Xenon prosessorer skulle ta rått parti mot AMD Opteron, og derfor ser vi nokså beskjeden økning i desktop ytelse, lavere cache gjør at vi faktisk til tider ikke ser noen økning i det hele tatt? Ergo ingen revolusjon, mer en evolusjon.. hvert fall innen desktop ytelse.. Vi ser også en negativ trend i priser? Dette skyldes nok mye at Intel nå har monopol på brikkesett til LGA1366 og derfor blir ting latterlig overpriset. Hva rettferdiggjør en prislapp på over 2'500kroner på Asus P6T Deluxe sammenlignet med 1'400kroner på P5Q-Deluxe? Strengt tatt er det to utrolig like hovedkort, samme sørbrikke, stort sett de samme kontrollerne, minnekontrolleren er jo faktisk borte noe som burde strengt tatt ha redusert prisen og ikke øke den? Allikevel ser vi nesten en dobling i prisen? Vi ser priser for de BILLIGSTE LGA1366 hovedkortene som faktisk er dyrere enn noe av det mest ekstreme vi ser til LGA775? For 1x Rampage II Extreme kan du faktisk få deg nesten 2x Rampage Formula? Hvordan kan du rettferdiggjøre denne prisingen? Jeg kan være enig at en Core i7 920 har høyere verdi enn en rekke Penryn prosessorer da den har integrert minnekontroller, høy båndbredde og generelt høyere ytelse enn hva de fleste Penryn prosessorer kan tilby, dog har den lav cache som er negativt, men jeg kan se det positive i Core i7 prosessorene, hvor ting har utviklet seg og vi opplever en evolusjon! Så der kan jeg si meg tildels enig med deg, men å dra det så lagt som å forgude det over alt annet her på jord, kalle den en eneste stor revolusjon blir litt overdriv, den nye Xenon plattformen er kanskje i nærheten av en revolusjon på server fronten, men ytelsesøkningen med Nehalem er ikke stor nok for at det blir mer enn en evolusjon på desktop fronten, om Nehalem er en revolusjon, hva var Core 2 da? Og det er nettopp dette at du overdriver noe grasalt med uttalelsene dine som irriterer noe sykt, jeg kan væren enig at Nehalem er en fin plattform og tar ting et steg videre i riktig retning, men at du kan sitte å si at en slik overpriset plattform som på ingen måte gir like stor ytelseøkning innen desktop som Core 2 for 2år siden som en revolusjon, noe av det beste som har skjedd denne verden er å dra det ALT for langt, og det bedres jo ikke når du da skal begynne å slenge piss om alle andre plattformer, at Penryn er utdatert og nærest ubrukelig og mener at alle som ikke har råd til et Nehalem system skal holde seg til og være fornøyd med Atom systemer? Snakker om å dra ut av konteksten! Men jeg skal si meg enig at Core i7 prosessorene er en fin vidneutvikling, litt høy watt og jeg liker ikke dette med maks 1.65V eller så kan prosessoren faktisk bli skadet av det, men sånn overall en grei evolusjon og kanskje en liten revolusjon innen servermarkedet, men X58 kortene er ikke på noen måte en revolusjon? Brikkesettet og hovedkortene er så like sine P35 / X38 / X38 / P45 / X48 brødre at det ikke er stort annet enn nesten identiske kort til dobbel pris? Og hvordan du kan forsvare dette fatter jeg ikke? Og når du ikke kan komme med gode argumenter imot saklige kritiske kommentarer mot Nehalem plattformen så drar du ting helt ut av kontekst, kaller folk for Deneb-gjengen, drar fra "men de får jo de fineste awards" osv blir for dumt.. Kan du nå komme med tre - fem gode argumenter som forsvarer X58 hovedkortene sine høye priser? Hvorfor koster Rampage II Extreme det samme som 2x Rampage Formula? Hvorfor kost P6T Deluxe det dobbelte av ett P5Q-Deluxe? Hvorfor ser P6T6 Revolusjon ut til å sprenge skalaen og bli historien dyreste desktop hovedkort? Hva forsvarer disse ekstreme prisene? Det er jo ingen ny sørbrikke, ingen nye eller bedre kontrollere eller noe på disse hovedkortene? Hvordan kan du kalle hovedkort til over 2'5000kroner for "mid-range" kort? Skal "mid-range" kort til Nehalem plutselig ha en høyere prislapp enn "high-end" kort til Penryn plattformen? Hvorfor det? Hva rettferdiggjør denne prisingen? Kan du komme med et godt svar? Jeg kunne forstått prislappen på P6T6 Revolution osv.. Om det satt skikkelige kontrollere, om Asus hadde droppet de billige Marvell kontrollerne sine og puttet på noe av høyere verdi så kunne jeg sett hvorfor det er høyere pris på kortet? Men det har jo faktisk de samme billige kontrollerne som sitter på mitt P5Q-Deluxe hovedkort til 1'400kroner? Samme sørbrikke også? Så hva gjør det verdt over dobbelt så mye? Du maser om at vi bare spekulerer og kommer med svada, på tide at du kommer med noen gode argumenter og fakta da! Så fortell meg, hvorfor er X58 så dyrt? Hvordan kan du sitte her å forsvare en så vannvittig høy pris på hovedkort som også da ser ut til å slite med diverse problemer og dårlig BIOS? Du må jo se et eller annet som jeg ikke ser siden du mener disse kortene er verdt denne rekord høye prisen? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Sip* Jeg gidder ikke å lese lang innlegg med bare spekulasjoner og svada om alt mulig, om flere HK, CPU, BIOS, pris, osv.. . Hvis du vil ha svar fra meg, hold deg til en sak av gangen. Jeg gidder jeg ikke å lese grundig en gang. Ta en ting av gangen, pen og rolig, da skal jeg svare på alle dine spekulasjoner og svada. Om første spekulasjonen din : "og derfor ser vi nokså beskjeden økning i desktop ytelse, lavere cache gjør at vi faktisk til tider ikke ser noen økning i det hele tatt?" Kan besvare med: Core i7 prosessor - den nye tungvekt mesteren av verden. Når det gjelder media-koding og 3D animasjon / rendring oppgaver, Core i7 er ikke bare uten likemann, men også gir oss den type generasjonsskifte ytelse gap som vi har vant til fra Intel hvert annet år Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Core i7 er en ny generasjon, skulle jo bare mangle at det ikke har noen som er på samme nivå, alt annet ville jo vært en kjempe skuffelse? Men det er likevel ikke på nivå med overgangen fra Pentium4 til Core 2. Svar på dette her da: Vi ser også en negativ trend i priser? Dette skyldes nok mye at Intel nå har monopol på brikkesett til LGA1366 og derfor blir ting latterlig overpriset. Hva rettferdiggjør en prislapp på over 2'500kroner på Asus P6T Deluxe sammenlignet med 1'400kroner på P5Q-Deluxe? Strengt tatt er det to utrolig like hovedkort, samme sørbrikke, stort sett de samme kontrollerne, minnekontrolleren er jo faktisk borte noe som burde strengt tatt ha redusert prisen og ikke øke den? Allikevel ser vi nesten en dobling i prisen? Vi ser priser for de BILLIGSTE LGA1366 hovedkortene som faktisk er dyrere enn noe av det mest ekstreme vi ser til LGA775? For 1x Rampage II Extreme kan du faktisk få deg nesten 2x Rampage Formula? Hvordan kan du rettferdiggjøre denne prisingen? Jeg kan være enig at en Core i7 920 har høyere verdi enn en rekke Penryn prosessorer da den har integrert minnekontroller, høy båndbredde og generelt høyere ytelse enn hva de fleste Penryn prosessorer kan tilby, dog har den lav cache som er negativt, men jeg kan se det positive i Core i7 prosessorene, hvor ting har utviklet seg og vi opplever en evolusjon! Så der kan jeg si meg tildels enig med deg, men å dra det så lagt som å forgude det over alt annet her på jord, kalle den en eneste stor revolusjon blir litt overdriv, den nye Xenon plattformen er kanskje i nærheten av en revolusjon på server fronten, men ytelsesøkningen med Nehalem er ikke stor nok for at det blir mer enn en evolusjon på desktop fronten, om Nehalem er en revolusjon, hva var Core 2 da? Og det er nettopp dette at du overdriver noe grasalt med uttalelsene dine som irriterer noe sykt, jeg kan væren enig at Nehalem er en fin plattform og tar ting et steg videre i riktig retning, men at du kan sitte å si at en slik overpriset plattform som på ingen måte gir like stor ytelseøkning innen desktop som Core 2 for 2år siden som en revolusjon, noe av det beste som har skjedd denne verden er å dra det ALT for langt, og det bedres jo ikke når du da skal begynne å slenge piss om alle andre plattformer, at Penryn er utdatert og nærest ubrukelig og mener at alle som ikke har råd til et Nehalem system skal holde seg til og være fornøyd med Atom systemer? Snakker om å dra ut av konteksten! Men jeg skal si meg enig at Core i7 prosessorene er en fin vidneutvikling, litt høy watt og jeg liker ikke dette med maks 1.65V eller så kan prosessoren faktisk bli skadet av det, men sånn overall en grei evolusjon og kanskje en liten revolusjon innen servermarkedet, men X58 kortene er ikke på noen måte en revolusjon? Brikkesettet og hovedkortene er så like sine P35 / X38 / X38 / P45 / X48 brødre at det ikke er stort annet enn nesten identiske kort til dobbel pris? Og hvordan du kan forsvare dette fatter jeg ikke? Og når du ikke kan komme med gode argumenter imot saklige kritiske kommentarer mot Nehalem plattformen så drar du ting helt ut av kontekst, kaller folk for Deneb-gjengen, drar fra "men de får jo de fineste awards" osv blir for dumt.. Kan du nå komme med tre - fem gode argumenter som forsvarer X58 hovedkortene sine høye priser? Hvorfor koster Rampage II Extreme det samme som 2x Rampage Formula? Hvorfor kost P6T Deluxe det dobbelte av ett P5Q-Deluxe? Hvorfor ser P6T6 Revolusjon ut til å sprenge skalaen og bli historien dyreste desktop hovedkort? Hva forsvarer disse ekstreme prisene? Det er jo ingen ny sørbrikke, ingen nye eller bedre kontrollere eller noe på disse hovedkortene? Hvordan kan du kalle hovedkort til over 2'5000kroner for "mid-range" kort? Skal "mid-range" kort til Nehalem plutselig ha en høyere prislapp enn "high-end" kort til Penryn plattformen? Hvorfor det? Hva rettferdiggjør denne prisingen? Kan du komme med et godt svar? Jeg kunne forstått prislappen på P6T6 Revolution osv.. Om det satt skikkelige kontrollere, om Asus hadde droppet de billige Marvell kontrollerne sine og puttet på noe av høyere verdi så kunne jeg sett hvorfor det er høyere pris på kortet? Men det har jo faktisk de samme billige kontrollerne som sitter på mitt P5Q-Deluxe hovedkort til 1'400kroner? Samme sørbrikke også? Så hva gjør det verdt over dobbelt så mye? Du maser om at vi bare spekulerer og kommer med svada, på tide at du kommer med noen gode argumenter og fakta da! Så fortell meg, hvorfor er X58 så dyrt? Hvordan kan du sitte her å forsvare en så vannvittig høy pris på hovedkort som også da ser ut til å slite med diverse problemer og dårlig BIOS? Du må jo se et eller annet som jeg ikke ser siden du mener disse kortene er verdt denne rekord høye prisen? Om du ikke "orker å lese igjennom at dette" så kan du få en kort versjon; Hva forsvarer X58 sin høye prisning? Og hvordan i allverden kan du stå her å si at jeg skriver bare svada om du ikke engang gidder / orker å lese igjennom? Var dette et nytt forsøk på å vri seg unna og svare på spørsmålet mitt eller? Hele innlegget mitt omhandlet jo strengt tatt bare det at jeg faktisk forsøke å være tildels enig med deg angående at Core i7 er en fin videreføring, men selv det er visst svada for deg? Er alt svada om jeg ikke skriver "Core i7 er en revolusjon! Det største vi har sett innen teknologiens historie!!"? Om det jeg skrev er svada om Core i7? Hva er ikke svada da? Hele innlegget bygget egentlig bare opp på hva jeg mener er positivt med Core i7 og at jeg er delvis enig med deg, men at ikke alt er bare fryd og gammen.. Men det er tydeligvis også svada for deg? Og resten handlet om den høye prisen på X58 kort hvor jeg alt bygget opp under "Kan du forklare meg hva som gjør at du forsvarer en dobling i prisen på hovedkort, hva er det X58 gir oss kontra tidligere kort som gjør at det skal være vært dobbelt så mye?" Om du kommer med lange innlegg så tror jeg jaggu meg at jeg bare skal skrive "jeg gidder ikke å lese igjennom alt det der, alt du skriver er bare svada uansett" Snakker om å spekulere, du leser ikke engang igjennom innlegget mitt også kan du bare kalle det svada og piss etterpå? "om flere HK, CPU, BIOS, pris, osv.." Hva skrev jeg om flere hovedkort, prosessorer osv..? Kan ikke si at jeg nevnte det i det hele tatt? Hvem er det som spekulerer her sa du? Du gidder ikke å lese et stykke tekst som er skrevet her og bare tipper på hva jeg har skrevet og svarer utifra det? Og du klager på oss andre? Endret 6. desember 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Dette begynner å bli helt villt. Sam, du argumenterer ikke for din sak, viser heller ikke til tester, og på toppen av alt så svarer du ikke på våre quoter fra Anand, men viser oss et bilde av den fantastiske "golG awrd'n" din. LES DETTE!!! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Dette begynner å bli helt villt. Sam, du argumenterer ikke for din sak, viser heller ikke til tester, og på toppen av alt så svarer du ikke på våre quoter fra Anand, men viser oss et bilde av den fantastiske "golG awrd'n" din. LES DETTE!!! Review starter med : "Når det gjelder media-koding og 3D animasjon / rendring oppgaver, Core i7 er ikke bare uten likemann, men også gir oss den type generasjonsskifte ytelse gap som vi er vant til fra Intel annethvert år." og slutter med dette: for en "mid range" X58 kort. Du kan prøve deg på å avvise disse, men jeg forslår at du avstår å motsi Anantech, med mindre du kan vise til egne erfaringer, eller en annen seriøs test. Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 "mid-range" X58 kort? Forstår meg fremdeles ikke på den der.. Kan du snart svare meg på hva du mener at gjør X58 verdt det dobbelte av X48 / P45? KLIKK MEG Og please slutt med de der prisene dine Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) "mid-range" X58 kort? Forstår meg fremdeles ikke på den der.. Kan du snart svare meg på hva du mener at gjør X58 verdt det dobbelte av X48 / P45? KLIKK MEG Og please slutt med de der prisene dine Hvis du vil ha svar av meg, ta en ting av gangen! Dette er for rotete med for mye vas for meg Ja disse 4 koretene som er testet er "mid range" X58 kort. Anand er kar og tidelig og sier: "Vi har fortsatt flere oppslagstavler for å gjennomgå, og varierer fra $ 220 MSI Platinum opp til $ 400 Foxconn Bloodrage med flere i-mellom. Vår neste gjennomgang vil fokusere på de "lavere" end X58-tavler fra Intel, Gigabyte, Biostar, og MSI. Vår endelige vurdering vil den high-end boards fra ASUS, Gigabyte, DFI, og Foxconn." Endret 6. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Oi, du har et stort problem om du ikke klarer å lese igjennom et stykke norsk tekst HVA MENER DU AT ER SÅ SPESIELT MED X58 SOM GJØR DET VERDT DOBBELTE SÅ MYE SOM TIDLIGERE HOVEDKORT / BRIKKESETT? Klarer du å lese det eller? Med tanke på at de kjører samme kontrollere, sørbrikke og slike ting som hovedkort til under halve prisen gjør, hva er det som gjør at disse kortene er verdt dobbelt så mye mener du? Hvorfor sprenger disse kortene alle rekorder innen høye priser for hovedkort? Sto skrevet en kort setning som sa "Kan du snart svare meg på hva du mener at gjør X58 verdt det dobbelte av X48 / P45?", men ble vell for vanskelig for deg å tolke denne setningen? Endret 6. desember 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Her Sam_oslo, der har du en liten oppsummering av alle "prisene" mitt P5Q-Deluxe hovedkort har fått, attpåtil så mangler det noen på den lista! Og det er alt fem sider med diverse priser?! Da burde jo det være et knall godt kort? Noe av det beste å oppdrive skulle man tro? Allikevel så har jeg aldri hatt så store problemer med et hovedkort de første månedene som med det kortet?! Jeg leste tester, så den fikk mange priser og regnet med at det var et sikkert valg til å erstatte mitt fullstendig horrible og misslykka Asus P5N32-E SLi? Men den gang ei, haug av kompatibilitetproblemer i starten? Tok vell nesten 2mnd før det kom en BIOS som var duganes nok til å holde systemet mitt 100% stabilt? Her snakker vi ikke engang om at det var litt dårlig overklokking eller fisle BUG, er snakker vi om at hele systemet mitt var ustabilt og jeg fikk bluescreen i over 1mnd etter jeg mottok kortet? Et kort som ble rost opp i skyene og fikk en haug av disse berømte prisene dine? Hvordan i allverden kan det ha seg? Og da skrev ingen om at det var noen kjente problemer engang?! Det gikk faktisk så langt at jeg fikk så mange bluescreens at mitt RAID0 oppsett fikk korrupt data etter hvert og jeg mistet alle dataen min og måtte settet det opp på nytt? Måtte gjøre dette hele TRE ganger før en halvveis stabil BIOS kom? Når et hovedkort som P5Q-Deluxe, som fikk så himla mye god kritikk og mottok priser i bøtter og spann og det knapt var noe som helst negativt å oppdrive om fungerte såpass ustabilt og dårlig i over 1mnd, hvordan skal jeg forvente at hovedkort som AnandTech faktisk sier at det er ymse BIOSer til fungerer da? Hørte ikke noe negativt om P5Q-Deluxe BIOSen, har nå hørt mye negativt om diverse X58 kort (hørte altså ikke noe negativt om mitt P5Q-Deluxe kort, som høstet minst like mange priser som dine dyrebare X58 kort. Hvordan skal jeg kunne stole på eller forvente at disse X58 kortene fungerer da? Gå inn på diverse forum og det flommer jo over med diverse problemer, ergo virker det jo som om BIOSene og disse hovedkortene er i en dårligere tilstand enn hva P5Q-Deluxe var da jeg kjøpte det, og jeg syntes synd på alle som nå sitter med et sant lite helvete hvor systemdisken deres ikke blir gjenkjent av BIOS osv.. Utrolig tragisk og synd for de som har investert stort i Nehalem og opplever dette lille helvete som stort sett alltid er når helt fersk teknologi treffer markedet, og dette skal du altså betale over 2'500kroner for per hovedkort? For noe som har store kompatibilitet problemer? Mitt P5Q-Deluxe kort er jo et klassisk bevis på at disse "prisene" betyr SVADA! Og det hele er jo enda mer tragisk ettersom alle disse X58 kortene setter ny rekord når det gjelder høy prising! Da burde en kunne forvente å få noe som er stabilt og fungerer bra fra dag1! Burde også være noe som gjør dem drastisk bedr enn andre kort når de har dobbel pris?! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Please Sammy, ikke vis det bildet igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Her er min pris til de ivrigste deltakerne i tråden. "The brown award of trolling/troll feeding". Endret 6. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Blanding av "oldtech" og "newtech" er ofte det som gir best pris/ytelse/formål. Her er mitt siste prosjekt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12569165 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2008 Her er min pris til de ivrigste deltakerne i tråden. "The brown award of trolling/troll feeding". Enig. Har gitt opp hele tråden. Ikke uten grunn jeg poster ekstremt lite her for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå