Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det jeg skriver, at det er for mye problemer på hovedkort, og at det er mer problemer når ting er helt nytt. Jeg har sitert mange avsnitt fra anand der de poengterer at de også mener det er for mye problemer med hovedkort. Ananad har fint oppdaget det selv, og dedikert mye av roundupen til å skrive om akkurat det.

AtW

Gå og fortell disse folka om dine nye oppdagelser:

Nok en gang, de har oppdaget det selv, de har store mengder tekst om dette problemet i sin roundup. Du må gjerne ignoere det om du vil, men jeg orker ikek å gjenta det flere ganger.

AtW

Lenke til kommentar
Hvis dine tåpelige påstander holder, da ville de ikke ha gitt GOLG AWRAD til noen av disse "mid range" kortene.

Det med "Awards" har vi tatt mange ganger Sammy, de fleste helt nye teknologier får slike Awards, det er ennå nokså uprøvd.

Du må ikke blande kortene her, alle kan ta fil, men Anadtech er en seriøs aktør og jeg tror på de resultatene de kommer med, inntil du eller noen andre kan motbevise hva de sier.

Lenke til kommentar
Du må ikke blande kortene her, alle kan ta fil, men Anadtech er en seriøs aktør og jeg tror på de resultatene de kommer med, inntil du eller noen andre kan motbevise hva de sier.

Omg, jeg har ikke sagt at hovedkortene (Eller testen for den saks skyld) er dårlige, overhode ikke, det har jeg ikke engang tenkt på.

Men tror vi må få inn litt logikk i dette bildet, ny teknologi er spennende og uprøvd iforhold til den eldre teknologien, x58 er ennå uprøvd og vi vet enda ikke om hovedkortene har skydomer eller ei (OBS, OBS: Jeg sier/mener ikke at de har det!).

Lenke til kommentar

Jeg mener det jeg skriver, at det er for mye problemer på hovedkort, og at det er mer problemer når ting er helt nytt. Jeg har sitert mange avsnitt fra anand der de poengterer at de også mener det er for mye problemer med hovedkort. Ananad har fint oppdaget det selv, og dedikert mye av roundupen til å skrive om akkurat det.

AtW

Gå og fortell disse folka om dine nye oppdagelser:

Nok en gang, de har oppdaget det selv, de har store mengder tekst om dette problemet i sin roundup. Du må gjerne ignoere det om du vil, men jeg orker ikek å gjenta det flere ganger.

AtW

Litt sunn fornuft er greit å ha, hvordan kan de gi GOLG AWRD til noe som de mener de har funnet "problemer" på?.

gold_award.jpg

Lenke til kommentar

Nå gir jo AnandTech ut awards i nesten samtlige av sine større sammenligninger?

Om det så er snakk om en samling med nokså middelmodige kort?

Så tror ikke du skal ta de prisene der så seriøst Sam_oslo, det skal nok mer indikere forskjellen på de forskjellige kortene i testen, og ikke hvordan de utarter seg sammenlignet med andre kort på markedet, pris / ytesle eller noe slikt.

Hvordan kan du kalle hovedkort til over 2'500kroner mid-range kort i utgangspunktet?

Det er jo fader meg dyrere enn nesten samtlige P35 / X38 / P45 / X48 / nForce6 / nForce7 kort som har eksilert?!!

Er fader meg på tide å komme ned på jorda! Klart Rampage II Extreme på en måte skal være entusiast utgaven av P6T Deluxe, men det finnes faktisk visse grenser! Når et "mid-range" kort har fått entusiast pris så forventes det faktisk resultater etter prislappen og ikke hva du måtte se på som mid-range eller ei!

Disse "mid-range" korta dine klarer seg fader meg ikke bedre enn mid-range Penryn kort til halve prisen?!

Hvordan i all verden skal du klare å forsvare det??

At det er mulig å være så jævli trangsynt at du kan sitte å forsvare at hovedkort i en entusiast prisklasse kan være slappe kort med ymse BIOSer bare fordi det finnes enda dyrere kort på markedet. Over 2'000kroner for et hovedkort i utgangspunktet er jo ABSURD! Og når de attpåtil ikke er noe bedre enn dette her og knapt har noen nyvendinger sammenlignet med P45 / X48, hvordan pokker kan du forsvare det da?!!

Ser jo ikke ut som dine entusiast kort til en helt latterlig prislapp er noe bedre heller, alt tyder jo på at P6T Deluxe sin "entusiast utgave" Rampage II Extreme skal jo faktisk være et dårligere kort?!

Makan til arroganse og blindhet skal en se lenge etter! Snakker om Deneb-gjengen og alt mulig, men du må være en av de største fanboyene jeg har vært borti, uansett hvor dyrt og skuffende noe med Nehalem måtte være så ser du ut til å ikke ha noen problemer med å godta dette? 2'800kroner for et middelmodig kort, som koster dobbelt av et like godt P45 / X48 kort er visst helt ok for deg? FANBOY! At det er mulig, blir nærmest kvalm av hvor arrogant det går an å være..

Lenke til kommentar

Du ser deg litt blind på alle disse GODL AWRADS som du elsker så høyt. Et produkt kan ha utilgivelige svakheter alikevel. Noe et hovedkort til flere tusen ikke bør ha! Selv har jeg brent meg på dette tidligere, og ønsker ikke å gå i samme fella igjen. (Kjøpte et dyrt Asus-kort med alvorlig bios-feil som jeg i det lengste håpet ville bli fiksa med bios-update, men nei da...)

Jeg skjønner altså ikke helt argumentasjonen din her, for du forsvarer kjøp av HK i fleretusenkronersklassen, men driter tydeligvis i kvalitet. Og du avfeier alle som klager over dårlig onboard-komponenter, og ber dem kjøpe løse nettverkskort, SATA-kontrollere osv. Men ærlig talt, er ikke dette litt av vitsen med de dyre "deluxe" kortene - at det skal være litt kvalitet over kortene, samt at de inkluderer all slik funksjonalitet, så man skal slippe å kjøpe masse stæsj i tillegg? Ellers fatter i hvertfall ikke jeg hvorfor man skal svi av så mye på HK.

YouWinThePrize.jpg

Lenke til kommentar

Selv når Anandtech fremhever at kortet har sine større problemer, at det er mye dårlige BIOSer ute å går og forum flommer over med kompatibilitetsproblemer, noen av de mest respektfulle personene på blant annet XtremeSystems uttrykker sin skuffelse over enkelte av disse entusiastskortene som er priset hinsides all fornuft, så skal du liksom unnskylde det hele med at den fikk en liten fisle pris som AnandTech utlever i nesten hver eneste større sammenligning de har?

Helt fantastisk at det går an å bli så stor fanboy og så blind som du tydeligvis er..

Lenke til kommentar

Det meste står jo alt i AnandTech testen, er det noen her som driter seg ut så må det være deg som tydeligvis godtar at hovedkort som er svinedyre kan ha lav kvalitet, dårlige kontrollere og store BIOS problemer og alikevell godkjenne denne idiotiske prisingen? Og selv når AnandTech konstantere at det er mye ymse ute å går her til en rett og slett for høy pris, så ignorerer du dette siden det kom et lite gullbilde hvor det står "Editors Choice"? En pris som de gir ut i nærmest samtlige større sammenligninger de har?

Kan du gi meg tre gode grunner til at Rampage II Extreme skal være verdt 2'000kroner mer (faktisk mer enn hva et helt Rampage Formula kort koster?!) enn kort som P5Q Deluxe? Samme sørbrikker? Samme kontrollere og alt mulig? Hva skal rettferdiggjøre den vannvittige prislappen? Den dårlige BIOSen kanskje? :roll:

Men HEY! Den som så MYE annet fikk jo en pris, da må den jo være verdt alt her i verden!!! MÅ KJØPES!!

Lenke til kommentar
Det meste står jo alt i AnandTech testen, er det noen her som driter seg ut så må det være deg som tydeligvis godtar at hovedkort som er svinedyre kan ha lav kvalitet, dårlige kontrollere og store BIOS problemer og alikevell godkjenne denne idiotiske prisingen? Og selv når AnandTech konstantere at det er mye ymse ute å går her til en rett og slett for høy pris, så ignorerer du dette siden det kom et lite gullbilde hvor det står "Editors Choice"? En pris som de gir ut i nærmest samtlige større sammenligninger de har?

Kan du gi meg tre gode grunner til at Rampage II Extreme skal være verdt 2'000kroner mer (faktisk mer enn hva et helt Rampage Formula kort koster?!) enn kort som P5Q Deluxe? Samme sørbrikker? Samme kontrollere og alt mulig? Hva skal rettferdiggjøre den vannvittige prislappen? Den dårlige BIOSen kanskje? :roll:

Men HEY! Den som så MYE annet fikk jo en pris, da må den jo være verdt alt her i verden!!! MÅ KJØPES!!

Mener du at jeg skal tro heller på din eller ATWindsor påstander? Du har ikke sett disse kortene en gang, hvordan tør du å avvise en GOLG AWRD fra AnandTeeh med disse tåpelige påstander?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Gleder meg til da DenebII får diverse av de samme prisene, da får Sam_oslo et helvetes stor problem med å fortelle oss hvorfor han ikke hopper rett på det? Får jo priser jo! Da må det jo være sinnssykt bra! MÅ KJØPES!

Kan ikke sammy forsvare dårlige ting med Nehalem plattformen, så skal det forsvares med diverse priser :roll:

Jeg kan vell da skjule de faktum at DenebII sannsynligvis har svakere ytelse enn Nehalem fordi det fikk jo priser!

MÅ HA DET DA! MÅ VÆRE BEST DA!! Vi ignorerer all annen form for fornuft.

Mitt P5Q-Deluxe fikk jo gullpriser her og der, og var et sant helvete å bruke den første måneden.

Angret faktisk kjøpet i starten da det blant annet ødela RAID-oppsettet mitt og gjorde at jeg mistet all data?

Men HEY! Det fikk gull priser for pokker!

mener du at jeg skal tro helle på din eller ATWindsor påstander? Du har ikke sett disse kortene en gang, hvordan tør du å avvise en GOLG AWRD fra AnandTeeh på disse tåpelige påstander?

Bare ta en liten tur innom diverse forum, hvor problemene flommer? Selv noen av de mest respekterte på XtremeSystems forumet klager jo på diverse kort? Men disse har vell null peiling, selvfølgelig, vi skal heller høre på ooo store sammy som forguder Nehalem over alt annet her på denne jord! Revolusjonerende, banebrytende, vår tids flotteste teknologi!

Lenke til kommentar
Gleder meg til da DenebII får diverse av de samme prisene, da får Sam_oslo et helvetes stor problem med å fortelle oss hvorfor han ikke hopper rett på det? Får jo priser jo! Da må det jo være sinnssykt bra! MÅ KJØPES!

Kan ikke sammy forsvare dårlige ting med Nehalem plattformen, så skal det forsvares med diverse priser :roll:

Jeg kan vell da skjule de faktum at DenebII sannsynligvis har svakere ytelse enn Nehalem fordi det fikk jo priser!

MÅ HA DET DA! MÅ VÆRE BEST DA!! Vi ignorerer all annen form for fornuft.

Mitt P5Q-Deluxe fikk jo gullpriser her og der, og var et sant helvete å bruke den første måneden.

Angret faktisk kjøpet i starten da det blant annet ødela RAID-oppsettet mitt og gjorde at jeg mistet all data?

Men HEY! Det fikk gull priser for pokker!

mener du at jeg skal tro helle på din eller ATWindsor påstander? Du har ikke sett disse kortene en gang, hvordan tør du å avvise en GOLG AWRD fra AnandTeeh på disse tåpelige påstander?

Bare ta en liten tur innom diverse forum, hvor problemene flommer? Selv noen av de mest respekterte på XtremeSystems forumet klager jo på diverse kort? Men disse har vell null peiling, selvfølgelig, vi skal heller høre på ooo store sammy som forguder Nehalem over alt annet her på denne jord! Revolusjonerende, banebrytende, vår tids flotteste teknologi!

Du er jammen modige, bare dritt dere ut.

gold_award.jpg

Mener du at jeg skal tro heller på din eller ATWindsor påstander? Du har ikke sett disse kortene en gang, hvordan tør du å avvise en GOLG AWRD fra AnandTeeh med disse tåpelige påstander?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Skal vi ha en ny runde med lange innlegg for avvise AnandTech

Er vel du som avviser Anandtech, dvs. de delene du ikke liker å høre om! :)

Det de (Anandtech) har gjort er å sette fingeren på at det åpenbart har gått litt fort i svingene ved lansering av X58

Les det en gang til;

"With that said, let's take a look at a particular sequence of events we encountered with the motherboards in today's review. We are not going to name names today as all of the manufacturers are guilty, some worse than others. The point being is that we feel the lack of quality assurance before a product hits the market has now reached an all time high.

...

We are talking about $300 plus motherboards designed and released to be the crown jewel in the manufacturers product lineup. Of course, there is no excuse for this regardless of price, but one would truly think that the QA process would have noticed simple items like S3 not working, drives attached to certain storage ports not recognized, 12GB memory configurations causing non-POST situations, various BIOS settings not working or auto settings generating out of bounds voltages at stock speeds, power management features that when enabled actually increased power consumption, various overclock bugs, and USB and network controllers operating at half speed. The list just goes on and on. To us, these were simple items that we found just booting the board and trying to use it in a manner that 99% of buyers would, not randomly generated bugs due to weird settings, bad drivers, or a collection of old peripherals.

...

Catering or focusing exclusively to the extreme overclocking community has resulted in initial product launches that are focused on getting the highest possible results from a product at the expense of usability, compatibility, and stability. The quest to release quickly and have the top motherboard in the forums, or HWBot/FutureMark rankings has blinded some of the product teams to the more important issue of ensuring their product actually works as advertised.

...

Overclocking is interesting to most of us and its importance in improving the quality of electrical components and design aspects on the motherboards cannot be overstated. However, we need balance in this area again. Simply, we need to get the basic features and options working right at product launch and then the BIOS engineers can have free reign in tuning the boards to reach their limits.

...

The current situation is not acceptable in our book but we would like to hear your opinions on this subject

På godt norsk "hastverk er lastverk"

Det er et utbredt problem som tidvis rammer både Intel og AMD kjøpere, så ingen sitter på sin høye hest her, men denne gangen er det altså (Intel) X58

Lenke til kommentar
Skal vi ha en ny runde med lange innlegg for avvise AnandTech

Er vel du som avviser Anandtech, dvs. de delene du ikke liker å høre om! :)

Det de (Anandtech) har gjort er å sette fingeren på at det åpenbart har gått litt fort i svingene ved lansering av X58

Les det en gang til;

"With that said, let's take a look at a particular sequence of events we encountered with the motherboards in today's review. We are not going to name names today as all of the manufacturers are guilty, some worse than others. The point being is that we feel the lack of quality assurance before a product hits the market has now reached an all time high.

...

We are talking about $300 plus motherboards designed and released to be the crown jewel in the manufacturers product lineup. Of course, there is no excuse for this regardless of price, but one would truly think that the QA process would have noticed simple items like S3 not working, drives attached to certain storage ports not recognized, 12GB memory configurations causing non-POST situations, various BIOS settings not working or auto settings generating out of bounds voltages at stock speeds, power management features that when enabled actually increased power consumption, various overclock bugs, and USB and network controllers operating at half speed. The list just goes on and on. To us, these were simple items that we found just booting the board and trying to use it in a manner that 99% of buyers would, not randomly generated bugs due to weird settings, bad drivers, or a collection of old peripherals.

...

Catering or focusing exclusively to the extreme overclocking community has resulted in initial product launches that are focused on getting the highest possible results from a product at the expense of usability, compatibility, and stability. The quest to release quickly and have the top motherboard in the forums, or HWBot/FutureMark rankings has blinded some of the product teams to the more important issue of ensuring their product actually works as advertised.

...

Overclocking is interesting to most of us and its importance in improving the quality of electrical components and design aspects on the motherboards cannot be overstated. However, we need balance in this area again. Simply, we need to get the basic features and options working right at product launch and then the BIOS engineers can have free reign in tuning the boards to reach their limits.

...

The current situation is not acceptable in our book but we would like to hear your opinions on this subject

På godt norsk "hastverk er lastverk"

Det er et utbredt problem som tidvis rammer både Intel og AMD kjøpere, så ingen sitter på sin høye hest her, men denne gangen er det altså (Intel) X58

De har sagt om sine betenkeligheter og rom for forbedring, men dette er konklusjonen:

gold_award.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...