**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) tja igjen penryn_hw.no.pdf penryn_hw.no_2.pdf Endret 5. desember 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 DP: De handlevognene du har satt opp, det ser ut som det er tilbudspriser, er det tilbudspriser til kun deg? nei, er bare tilbud jeg lager til dere nå. samme pris som til alle. Kjempebra tiltak! Friskt gjort av Digital Impuls Men her er et Socket 775 det er 4 tusen kroners forskjell som jeg anser som ganske mye. E5200 klarer seg bra, og kan evt. klokkes. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 en udugelig dual core mot en 4 kjerners med HT.. hehe.. du tuller? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) en udugelig dual core mot en 4 kjerners med HT.. hehe.. du tuller? Mitt oppsett var ikke direkte ment som en bedre PC enn ditt oppsett (I7 oppsette(ne) ), men det er ikke så altfor stor forskjell hvis du klokker E5200'n litt, og en prissforskjell på 4000 kroner er mye synes jeg Endret 5. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 920 kjører lett på 3.5Ghz stock. denne slår en 5200 i ALT. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 920 kjører lett på 3.5Ghz stock. denne slår en 5200 i ALT. Men ytelsesforskjellen er ikke så gigantisk, og med tanke på at du sparer massive 4000 kroner så synes jeg det er et "bedre" valg Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ett bedre valg for deg kanskje, men alikevel så er det ikke sammenlignbart. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ett bedre valg for deg kanskje, men alikevel så er det ikke sammenlignbart. Nå har det seg slik at jeg faktisk vurderer I7 og X58 veldig nøye, men det kommer anpå endel ting her og der, uansett det er jo ikke himmel og hælvete forskjell. Virker som mange her har liten forståelse for nettopp dette. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Uansett det er jo ikke himmel og hælvete forskjell. Er det ikke det altså? Vi kan jo f.eks prøve å kode en X264 fil fra en BluRay film, eller kanskje pakke (winrar) ut ett par X264 filer mens vi på likt spiller å se hva som skjer? Endret 5. desember 2008 av JimRamse Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 jeg skjønner bare ikke hvorfor dere vil kjøpe "oldtech" når man kan få ny og bedre modell til noen lapper ekstra. oppgradering osv vil jo være en drøm på X58, 32nm modellene skal støttes i følge min kontakt i Intel. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg tror at det kommer av en del påstander og "misforståelse" i denne tråden. Flere har brukt sitt ytterste til å presentere X58 samme som X48/p45 med å legge vekt på spill og GPU. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg tror at det kommer av en del påstander og "misforståelse" i denne tråden. Flere har brukt sitt ytterste til å presentere X58 samme som X48/p45 med å legge vekt på spill og GPU. har du hentet settet du bestilte? DHX+ brikkene? edit: skal du ha det..? ser det ligger her. Endret 5. desember 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Er det ikke det altså? Vi kan jo f.eks prøve å kode en X264 fil fra en BluRay film, eller kanskje pakke (winrar) ut ett par X264 filer mens vi på likt spiller å se hva som skjer? Mitt oppsett var ment til en person som ønsker mest ytelse per krone. Hvor ofte er det en normal person gjør slike ting? (Pakker ut filer, spiller osv på en gang?), svært få ganger. Viss det viser seg at X58 kommer til å støtte 32 nm CPU'er så synes jeg vi ihvertfall kan si at X58 er framtidsrelatert. Endret 5. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 jeg skjønner bare ikke hvorfor dere vil kjøpe "oldtech" når man kan få ny og bedre modell til noen lapper ekstra. oppgradering osv vil jo være en drøm på X58, 32nm modellene skal støttes i følge min kontakt i Intel. Jeg kan jo uttale meg for min egen del. Fordi "noen lapper ekstra" er ganske mange prosent på en PC. Spesielt når man har kabinett, mus, skjerm tastatur o.l fra før. Og fordi jeg erfaringsmessig svært sjeldent oppgraderer CPU, dog oppgraderer jeg avogtil skjermkort eller RAM avhengig av maskinens bruksområde. Derfor kjøper jeg som regel det som gir mest for pengene "i nuet". Med enkelte unntak om differenen er liten nok eller overgangen stor nok. AtW Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 jeg orker ikke diskutere med dere lenger.. hehe.. dere går seriøst glipp av noe. jeg har aldri vært så fornøyd med maskinen min som jeg er nå. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nå har det seg slik at jeg faktisk vurderer I7 og X58 veldig nøye (...). Remember this Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg tror at det kommer av en del påstander og "misforståelse" i denne tråden. Flere har brukt sitt ytterste til å presentere X58 samme som X48/p45 med å legge vekt på spill og GPU. har du hentet settet du bestilte? DHX+ brikkene? edit: skal du ha det..? ser det ligger her. Nei, fordi jeg har ikke HK ennå. Jeg kommer ikke til å hente dem innenfor de 10 dagene og vil falle bort. Kanskje jeg bestiller igjen om ca. 1-2 uker når jeg får hendene mine på en av Fox+, DFI eller EVGA hovedkort. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvor ofte er det en normal person gjør slike ting? (Pakker ut filer, spiller osv på en gang?), svært få ganger. Da er der sikkert forskjell på folk. Jeg gikk fra en Q6600 @ 4GHz til en E8600 @ 4.5GHz, og har aldri vært så missfornøyd. Alt ble sirup når jeg brukte maskinen slik jeg er vant til. Etter jeg nå har fått igang en ny Quad (Core i7) funker endelig ting slik jeg er vant til igjen. Mulig Dual Core holder for mange, men for meg var det totalt søppel å gå tilbake til etter jeg var blitt vant til å kjøre QuadCore. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg tror at det kommer av en del påstander og "misforståelse" i denne tråden. Flere har brukt sitt ytterste til å presentere X58 samme som X48/p45 med å legge vekt på spill og GPU. har du hentet settet du bestilte? DHX+ brikkene? edit: skal du ha det..? ser det ligger her. Nei, fordi jeg har ikke HK ennå. Jeg kommer ikke til å hente dem innenfor de 10 dagene og vil falle bort. Kanskje jeg bestiller igjen om ca. 1-2 uker når jeg får hendene mine på en av Fox+, DFI eller EVGA hovedkort. da sletter jeg det fra systemet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 jeg orker ikke diskutere med dere lenger.. hehe.. dere går seriøst glipp av noe. jeg har aldri vært så fornøyd med maskinen min som jeg er nå. Hehe, man går jo alltid glipp av noe, enn så lenge man ikke har uendelig mye penger å bruke. Det er jo gøy med høytytende maskiner. Men ikke så gøy at jeg er villig til å betale hva som helst for det (eller mer enn jeg kunne betalt for å få samme ytelse på en annen plattform). Heldigvis har ytelsen blitt så god på PCer nå at jeg føler at selv et ikke alt for dyrt system er veldig bra. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå