RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Skal ikke le.. skal ikke le.. Men uansett, jeg kan jo alltids også gå for 1x GTX280 nå og bytte det ut med 1x GTX380 (eller hva det nå vil hete) i August, men tror nok at 2x GTX280 faktisk vil yte bedre enn 1x GTX380, så da taper jeg faktisk ytelse Du kaver jo også om disse 6mnd dine, GTX280 kom i August, GTX380 kommer trolig i August 2009? Det er gjerne 1-2år mellom hvert "generasjonsskifte" så denne 6mnd greia de får jeg ikke til å stemme, om jeg så forsøker å gå inn for det. Er jo faktisk også 8mnd til August, og ikke 6mnd? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis du har lagt merke, jeg prøver alltid til å være forsiktig med påstander, med mindre jeg har personlig erfaringer, eller en seriøs test til å bekrefte det. Jupp, du er en mann som er forsiktig med å uttale deg med for store ord, haha. Jeg kan vise bevis for alle mine store ord, enten med personlig erfaring eller en seriøs test. Ellers bruker jeg små ord, mener jeg selv. De store ordene jeg sier om i7, kommer fra seriøse tester jo, med over 10 av de fineste "award". Selv om flere i denne tråden har prøved sitt beste for å presentere "award" som bare tull. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) GPU landskapet for Nivid vil trolig være slikt: 55nm GTX 260/280 + GTX295 kommer nå/januar. 3-4 måneder etter kommer 40nm og ny arkitektur, 3-4 måneder etter den kommer DX11 (antagelig på 40nm eller mindre?) Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Disse prisene blir kastet vegg-i-mellom, bare se på alle prisene Rampage II Extreme fikk? Nå sitter mange frustrerte kjøper å rive seg i håret fordi de har problemer med blant annet at VelociRaptor disker ikke blir gjenkjent av BIOS og gudene vet hva, en av de mest respektere på XtremeSystems forumet har jo også uttalt at svindyre Rampge II Extreme overklokker dårligere enn blant annet P6T Deluxe og at folk burde tenke seg om to ganger før de kjøper? Det sier jo litt om hvor useriøse disse prisene faktisk er? Mitt P5Q-Deluxe har jo fått flere priser det også, men jaggu som jeg sleit med det den første måneden! Tror jaggu jeg så min Hiper Type-R 730W få en pris også, og nå viser det seg at det faktisk er noe av det største juggelet innen PSU jeg kan klare å oppdrive og den har nå grillet systemet mitt to ganger?! Nei unnskyld meg for at jeg ikke tar disse prisene dine så høytidelig, da de blir kastet vegg-i-mellom. Diverse nForce680i kort fikk jo "gold award", og unnskyld meg men nForce680i må være det dårligste brikkesettet jeg har hatt noen gang! Så priser meg i ræva sier nå jeg, er ren propaganda det der når de blir gitt bort til hva det en måtte være som er nytt, bare vent å se så får du nok se noen DenebII hovedkort også får noen av disse prisene også Og om det skjer så kan jo umulig AMD være udugelig, de fikk jo award?! :o Du hevder at alt fra X58 til Core i7 er en eneste gigantisk revolusjon! Jeg har enda ikke sett et fnugg av bevis på dette? En revolusjon burde minst føre til 10% økning i ytelse OVER HELE FJØLA! Eneste stedet hvor Core i7 yter i nærheten av dette er blant annet 3D-rendering, på grunn av lav cache så yter den jo faktisk dårligere på noen områder enn Penryn prosessorer? Og da er det jaggu meg ingen revolusjon altså! Core 2 var en revolusjon, da så vi en markant økning over HELE FJØLA, til og med de mest ekstreme Pentium4 prosessorene måtte gi tapt på SAMTLIGE områder mot de svakeste Core 2 prosessorene? Det er noe jeg kan være med på å kalle en revolusjon. Nehalem derimot er mer en naturlig utvikling og evolusjon, hvert fall ingen revolusjon, den lave cache'n er jo nærmest et skritt i gal retning? Men la oss nå krysse fingrene for mer cache med 32nm utgavene! Hvordan X58 er en revolusjon fra P45 / X48 kan jeg hvert fall ikke forstå? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 GPU landskapet for Nivid vil trolig være slikt: 55nm GTX 260/280 + GTX295 kommer nå/januar. 3-4 måneder etter kommer 40nm og ny arkitektur, 3-4 måneder etter den kommer DX11 (antagelig på 40nm eller mindre?) Ehm? Du mener altså ny arkitektur alt i April - Mai? Da må hvert fall nVIDIA sette ny personlig rekord når det gjelder hvor raskt det kommer med ny arkitektur, så må bare beklage men den der tidsramma har jeg mine tvil om. Tror vi holder oss til August som er da nVIDIA normalt kommer med sin nye arkitektur Og hvorfor skal de komme med ny arkitektur uten å implementere DX11? Skal det liksom komme en helt ny GPU-kjerne to ganger iløpet av 2009 da? En hvor det er en helt ny kjerne på 40nm, også 3-4mnd senere så kommer en remap av denne kjernen med DX11? Høres ytterst tvilsomt ut Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. jeg tror på "award" så sant det kommer fra seriøse tester og gjerne flere kilder. det er en fin måte å peile seg frem i en tid som mye er basert på PR/reklame/tull bling bling. jeg har allerede (flere ganger) sagt at de som bruker maskinen storstett til spill, kan klare seg fint med en OC cd2. Cd2 er ok og holder for de som sitter på et slikt system idag, men hvis du skal bygge deg ny idag, bør du legge noen tusen ekstra og få deg en fremtidsrett X58 system, mener jeg. Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. Klarer du i det hele tatt og sette sammen et Nehalem system til under 10'000kroner? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. jeg tror på "award" så sant det kommer fra seriøse tester og gjerne flere kilder. det er en fin måte å peile seg frem i en tid som mye er basert på PR/reklame/tull bling bling. jeg har allerede (flere ganger) sagt at de som bruker maskinen storstett til spill, kan klare seg fint med en OC cd2. Cd2 er ok og holder for de som sitter på et slikt system idag, men hvis du skal bygge deg ny idag, bør du legge noen tusen ekstra og få deg en fremtidsrett X58 system, mener jeg. Du har to valg om du skal bygge deg nytt system idag: 1#: Brenne av 12'000kroner på et Nehalem system, for ja du får det jo faktisk ikke billigere! 2#: Bruke tilsvarende eller mindre penger på et penryn system hvor du ender opp med en kraftigere skjermkort løsning hvor du da ender opp med bedre ytelse i spill? Hva velger en gamer tror du? Du har jo selv sagt at spill er GPU-begrenset og ikke CPU-begrenset, så hvorfor skal de begynne å brenne av "unødvendige ressurser" på bedre CPU når det er GPU som er flaskehalsen? Nå har du forøvrig gått fra å mene at Penryn er utdatert, gammelt og rett og slett ubrukelig, til at det faktisk er brukanes for personer med de og de behovene? Tidligere så var det jo enten kjøper man Nehalem, eller så holder det med Intel Atom? Virker som du svaier litt i uttalelsene dine her? Når det gjelder disse prisene dine, fikk ikke Rampage II Extreme noen priser? Endret 5. desember 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg kan vise bevis for alle mine store ord, enten med personlig erfaring eller en seriøs test. Ellers bruker jeg små ord, mener jeg selv. Bare kødder med deg jeg, men når du motsier oppslagsleksikon som Simen1 og Ourasi (og ikke hører på hva de har å si) så er du på tynn is. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis du har lagt merke, jeg prøver alltid til å være forsiktig med påstander, med mindre jeg har personlig erfaringer, eller en seriøs test til å bekrefte det. Jupp, du er en mann som er forsiktig med å uttale deg med for store ord, haha. Jeg kan vise bevis for alle mine store ord, enten med personlig erfaring eller en seriøs test. Ellers bruker jeg små ord, mener jeg selv. De store ordene jeg sier om i7, kommer fra seriøse tester jo, med over 10 av de fineste "award". Selv om flere i denne tråden har prøved sitt beste for å presentere "award" som bare tull. 680i fikk her et av de "fineste awards" - selv om enhver datakyndig med respekt for seg selv innser at dette chipsettet er noe av det verste som har kommet ut av entusiast-chipset. Dette var forøvrig den første linken google ga meg da jeg søkte på "680i editors choice", du vil nok finne langt fler om du leter videre på egen hånd. Hvis dine personlige erfaringer teller som "bevis" for dine påstander har jeg en kamerat med en 9850BE han er SVÆRT fornøyd med. Hans personlige erfaringer tilsier at denne CPUen er kanonbra, selv på stock hastighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis dine personlige erfaringer teller som "bevis" for dine påstander har jeg en kamerat med en 9850BE han er SVÆRT fornøyd med. Hans personlige erfaringer tilsier at denne CPUen er kanonbra, selv på stock hastighet. Nå er du ond. Du beskyldte "noen" til å være en combo av ignorant og fanboi. Fysjda! Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. Klarer du i det hele tatt og sette sammen et Nehalem system til under 10'000kroner? tja.. skal vi se..: 920_tilbud_hw.no.pdf Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Flere har vel allerede sagt at de har hatt "fin" erfaring med kort med masse awards, og masse bugs, så de awardene er ikke mye å stole på. Skal vi alle kjøpe alt som har Fatal1ty på det, fordi det er det en gamer som heter, og siden han gamer, så må alt som har det merket være best for alle gamere? Neppe. Du har jo brølt ut med store ord om at det er bortkasta penger å kjøpe penryn, men vanlige gamere (99% av alle gamere) bruker kanskje 6-12k på systemer, og selvom man får et i7-system til den prisen taper man så mye på GPU-ytelse i forhold til CPU (som gamere ikke trenger så mye av) at jeg tror de fleste hadde blitt rimelig skuffet. Klarer du i det hele tatt og sette sammen et Nehalem system til under 10'000kroner? tja.. skal vi se..: Ser ikke så hakkende gæærnt ut, men mangler jo faktisk et par komponenter her, f.eks. mus/tastatur. Edit: om man kjøper et P45-oppsett, vil man kunne få råd til et langt bedre skjermkort enn 4850. Dette oppsettet er ikke myntet på gamere, selv om det nok sikkert sparker godt fra seg til helt andre ting enn akkurat det. Endret 5. desember 2008 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Disse prisene blir kastet vegg-i-mellom, bare se på alle prisene Rampage II Extreme fikk?Nå sitter mange frustrerte kjøper å rive seg i håret fordi de har problemer med blant annet at VelociRaptor disker ikke blir gjenkjent av BIOS og gudene vet hva, en av de mest respektere på XtremeSystems forumet har jo også uttalt at svindyre Rampge II Extreme overklokker dårligere enn blant annet P6T Deluxe og at folk burde tenke seg om to ganger før de kjøper? Swclockers hadde jo en test av diverse Hovedkort, inkludert Asus II Extreme, hvorav det (Asus II Extreme) klokker dårligere og jeg mener den fikk lavere 3dmark score (Selv om jeg ikke klarer å finne det resultatet på Sweclockers). Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) jeg har allerede (flere ganger) sagt at de som bruker maskinen storstett til spill, kan klare seg fint med en OC cd2. Cd2 er ok og holder for de som sitter på et slikt system idag, men hvis du skal bygge deg ny idag, bør du legge noen tusen ekstra og få deg en fremtidsrett X58 system, mener jeg. Hehe, endelig innrømmer du at 45 nm fortsatt er brukanes. Jeg er veldig skeptisk på hvor fremtidsrettet X58 er/blir, når kommer 32 nm CPU'er? DP: Ikke så altfor dårlig pris, men det er ikke akkurat rettet mot de store gamerne med det skjermkortet. Du kan få socket 775 P45, 8 gb ram, bedre skjermkort som yter bedre enn din oppsatte Pc, vill jeg gette Endret 5. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) tja.. : 920_hw.no_2.pdf 920_hw.no_2__2_.pdf Endret 5. desember 2008 av **dp** Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 jeg har allerede (flere ganger) sagt at de som bruker maskinen storstett til spill, kan klare seg fint med en OC cd2. Cd2 er ok og holder for de som sitter på et slikt system idag, men hvis du skal bygge deg ny idag, bør du legge noen tusen ekstra og få deg en fremtidsrett X58 system, mener jeg. Hehe, endelig innrømmer du at 45 nm fortsatt er brukanes. Jeg er veldig skeptisk på hvor fremtidsrettet X58 er/blir, når kommer 32 nm CPU'er? Sam har vel påstått at P45 er avlegs ganske lenge, det er sikkert X48 han sikter til her... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 DP: De handlevognene du har satt opp, det ser ut som det er tilbudspriser, er det tilbudspriser til kun deg? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 DP: De handlevognene du har satt opp, det ser ut som det er tilbudspriser, er det tilbudspriser til kun deg? nei, er bare tilbud jeg lager til dere nå. samme pris som til alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå