Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Intel gjør det som de gjør best, nemlig å utvikle teknologi og tjene $$$ på det. Produktet er bra, og de tar seg betalt, så mye som de kan. Alle gjør det, ingen driver med veldedighet arbeid for nerder. Den som har lovet og sviktet deg er AMD, hvis de kunne levere en dugeleig Deneb, da vill de ha knust prisene på X58. Akkurat som ATI har tvunget Nvidia til å kutte prisene sine med over 40% i løpe av par måneder. Det du egentlig sier nå er at Intel egentlig er et skikkelig skitent firma som behandler kundene sine som noen Cash-machines (Aka bikjer). Så det er helt akseptabelt det intel har gjort/gjør og kan leve på det, mens det overhode ikke kommer forbrukeren til nytte? Intel trenger ikke nødvendigvis være skikkelig skitnet firma for å behandle kundene sine som noen Cash-machines. Alle gjør det jo, det heter business, vettu. Konkurransen setter en demper på grådigheten, ellers ville alle behandle meg og deg som Cash-machine. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 En gjennomsnittlig gamer bruker sjeldent mer enn TOPPEN 10'000 - 12'000kroner på systemet sitt, og da får han / hun mer igjen med å spare de pengene du sparer ved å gå for Penryn kontra Nehalem og da investere i kraftigere skjermkort løsning, enn bruke penger på Nehalem og ende med en svakere skjermkort løsning, den logikken ser vell du også Sam_oslo? Klart, har du ræva full av penger og dermed har råd til Nehalem + 3x GTX260 så er nå det fint for deg, men det er vell knapt 3% av de som kjøper datamaskiner her i landet som faller under den kategorien! Og hvorfor i allverden er et skjermkort utdatert etter 6mnd? Er din Core i7 920 utdatert i det nye Core i7 960 kommer til sommeren? (kommer GARANTERT nye og bedre i7 prosessorer til sommeren, noen vil også være bedre og billigere enn dagens i7 920!) Mentaliteten din "når noe nytt kommer så er det gamle bruk og kast" betyr jo at du må oppgradere til enhver tid, samme gjelder jo CPU?! Din Core i7 920 er jo like utdatert når det kommer nye Core i7 prosessorer, nye chiper osv.. Som et GTX260 er når det kommer nye skjermkort?! Hvorfor skulle det være noe forskjell på det? Hvorfor er et skjermkort utdatert hver 6mnd? Mitt 8800GTS 640MB holdt i 2år det, og jeg kunne spille alt jeg kastet på det på maks innstillinger? Så selv om vi hadde 8800GTX, 8800GTS 512MB, 9800GX2 osv osv.. Så var jo ikke mitt 8800GTS 640MB avleggs fordet? Det fikk jo jobben gjort? Bytter du skjermkort hver 6mnd da? For en verden du lever i Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Intel trenger ikke nødvendigvis være skikkelig skitnet firma for å behandle kundene sine som noen Cash-machines. Alle gjør det jo, det heter business, vettu. Konkurransen setter en demper på grådigheten, ellers ville alle behandle meg og deg som Cash-machine. Selvsagt kalles det Business, men er det ikke da forbrukerene skal klage, isteden for å late som om alt er helt fint? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) En gjennomsnittlig gamer bruker sjeldent mer enn TOPPEN 10'000 - 12'000kroner på systemet sitt, og da får han / hun mer igjen med å spare de pengene du sparer ved å gå for Penryn kontra Nehalem og da investere i kraftigere skjermkort løsning, enn bruke penger på Nehalem og ende med en svakere skjermkort løsning, den logikken ser vell du også Sam_oslo? Klart, har du ræva full av penger og dermed har råd til Nehalem + 3x GTX260 så er nå det fint for deg, men det er vell knapt 3% av de som kjøper datamaskiner her i landet som faller under den kategorien! Og hvorfor i allverden er et skjermkort utdatert etter 6mnd? Er din Core i7 920 utdatert i det nye Core i7 960 kommer til sommeren? (kommer GARANTERT nye og bedre i7 prosessorer til sommeren, noen vil også være bedre og billigere enn dagens i7 920!) Mentaliteten din "når noe nytt kommer så er det gamle bruk og kast" betyr jo at du må oppgradere til enhver tid, samme gjelder jo CPU?! Din Core i7 920 er jo like utdatert når det kommer nye Core i7 prosessorer, nye chiper osv.. Som et GTX260 er når det kommer nye skjermkort?! Hvorfor skulle det være noe forskjell på det? Hvorfor er et skjermkort utdatert hver 6mnd? Mitt 8800GTS 640MB holdt i 2år det, og jeg kunne spille alt jeg kastet på det på maks innstillinger? Så selv om vi hadde 8800GTX, 8800GTS 512MB, 9800GX2 osv osv.. Så var jo ikke mitt 8800GTS 640MB avleggs fordet? Det fikk jo jobben gjort? Bytter du skjermkort hver 6mnd da? For en verden du lever i DX11 vil tvinge deg til å bytte GPU, om ca. 6 måneder. Du kan velge å bruker 8000 på 2 x GTX 280 nå, og hvis du bryr deg om spill, må du bytte den om ca. 6 måneder (når Dx11 kommer). De kaller jeg utgått og ut-datert. Jeg kan gi deg ett råd, om du vil høre, spar de 8000, kjøp en GTX 260 55nm nå (eventuelt 2 stk. om det er rimelige) og bruk dette til DX11 kommer. Bruk besparelsen til X58 som vil vare minst 1 år for deg. Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Ehm.. DirectX11? Det er jo fullstendig ubrukelig før helt i slutten av 2009?! Er jo ikke noe DX11 støtte før du kjører Windows7 som ikke skal komme før i Desember til neste år, og det kan likså godt bli utsatt? Da snakker vi kanskje de første DX11 spillene Q2-Q3 kvartal 2010? Ergo så vil jo GTX280 klarer seg fint helt frem til da? Og om DX11 blir en like stor flopp som DX10 har vært så kunne jeg ikke bry meg mindre du.. Kjøpte 8800GTS 640MB nettopp på grunn av DX10, og det var jo lite vits for selv den dag i dag så har jeg ikke sett et eneste poeng med DX10? For det meste så har jeg kjørt WinXP og ikke brydd meg om DX10 overhode. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) DX11 vil tvinge deg til å bytte GPU, om ca. 6 måneder. Helt feil, DX11 tvinger deg ikke til å bytte GPU, og det er nok vesentlig lengre enn 6mnd. til første DX11 tittel dukker opp. Historien om DirecX 9 til 10 er vel ikke så gammel at du har glemt den allerede? Endret 5. desember 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Intel trenger ikke nødvendigvis være skikkelig skitnet firma for å behandle kundene sine som noen Cash-machines. Alle gjør det jo, det heter business, vettu. Konkurransen setter en demper på grådigheten, ellers ville alle behandle meg og deg som Cash-machine. Selvsagt kalles det Business, men er det ikke da forbrukerene skal klage, isteden for å late som om alt er helt fint? Klage, hvorfor? Hvis noen har en teknologi som ligger minst par år foran andre, da vil jeg gjerne sette pris på den, enn klage. Hvis jeg har en klage, bør være på AMD udugelighet, som ikke klarer å knuse Intel's priser. Det er enkelt, konkurransen bestemmer prisene, ikke klager. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Klage, hvorfor? Hvis noen har en teknologi som ligger minst par år foran andre, da vil jeg gjerne sette pris på den, enn klage. Hvis jeg har en klage, bør være på AMD udugelighet, som ikke klarer å knuse Intel's priser. Det er enkelt, konkurransen bestemmer prisene, ikke klager. Sammy, det er helt åpenbart (?), Intel overpriser CPU'ene sine, og når de kommer med en ny og helt fersk CPU i en helt ny socket som dem har Pjatta om i "flere år" (overdrivelse i know) og resultatet ikke er bedre enn det de har kommet frem til nå er for min del nok til å klage. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 AMD knuser da Intel sine priser? Det kan du ikke nekte for, alle som skal bygge "budsjett-PC" går jo stort sett for AMD? AMD fokuserer på pris / ytelse og lav effektforbrukt, og der slår de rett og slett Intel, så ser ikke hvorfor AMD er udugelige i dette området? Og hvor er denne teknologien som er et par år foran alt annet? Forskjellen på Penryn og Nehalem er ikke på langt nær så stor at det den ligger flere år frem i tid, hva gjorde Core 2 når den kom da? Lå den tre - fire år frem i tid den da kanskje? Er jo dette som skaper frustrasjonen her, at du skal være så bastant og urealistisk. Om du bare kunne innrømme at Nehalem på ingen måte er noen revolusjon, en evolusjon og et frist pust innen 3D-rendering og den slags, ja. Men når ytelses økningen ikke er over 10% over HELE fjøla så er det ingen revolusjon! Samtidig så er ikke AMD like udugelig som du skal ha det til heller, de ligger et stykke bak Intel på ren ytelse ja, men leverer greie produkter når det kommer til pris / ytelse / effektforbruk! Og når AMD har bestemt seg for å fokusere på de områdene fremfor ren og kjær ytelse så ser jeg ikke hvordan de er helt udugelige? Skulle tro du ønsker å skape rabalder så idiotisk som du ordlegger deg, begynner å tro at det hele er bevisst fra din side? Blir jo nesten som når noen skriver "Xbox360 er udugelig, PlayStation3 er fullstendig overlegent alt og alle!" Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Noe jeg finner ganske vittig er at Sam skriker og griner over at Penryn er så jævlig utgått og drit dårlig, men selv har han fanken ikke kjøpt toppmodellen av i7 engang. Du sier du trenger all den cpu og ram-ytelse du kan få? Pff, hykler. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) DX11 vil tvinge deg til å bytte GPU, om ca. 6 måneder. Helt feil, DX11 tvinger deg ikke til å bytte GPU, og det er nok vesentlig lengre enn 6mnd. til første DX11 tittel dukker opp. Historien om DirecX 8 til 9 og 9 til 10 er vel ikke så gammel at du har glemt den allerede? DX11 har vært tilgjengelig for utviklere i en god stund nå, og jeg kan tenke meg at flere kurante DX11-baserte titler er allerede på sine slutt faser. Nå er vi i litt annerledes tider enn DX9 og 10. Spille-industrien har utviklet seg og tiden har forander seg også, den siste buzz-word innenfor utviklingsmiljø er "rapid development", dvs. mange titler på kort tid, f.eks. crysis + Warhaed på kort tid. DX11 er mye større enn DX10.1, og mange vil prøve å være først ute og utnytte de enorm nye mulighetene i dette. Jeg mener at flere DX11-titler vil være ute før vi aner det. Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Men vi må da ha et OS som støtter dette, og MS 7 gjøre dette. Og uten noen form for kunnskap om DX11 så kan jeg "bastant" nok gjette på at det ikke er noe nevneverdig forskjell. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Akkurat som å høre på profetene som spådde akkurat det samme om DX10 noen måneder før det kom Er det noe jeg har lært, så er det å ALDRI kjøpe maskinvare med tanke på hva som kan komme, hva som kan bli populært osv.. Blir som at folk mente at Quad-core skulle ta av innen gaming, men det er jo nå blitt 2år siden og det har enda ikke skjedd stort? DX10 skulle jo også være revolusjonerende, gjør det mye lettere for utviklere å lage god grafikk osv.. Alt skulle jo være så bra, men hva skjedde? Det floppet jo FULLSTENDIG. Men vi må da ha et OS som støtter dette, og MS 7 gjøre dette. Og uten noen form for kunnskap om DX11 så kan jeg "bastant" nok gjette på at det ikke er noe nevneverdig forskjell. Jepp, og med andre ord så blir det ingen DX11 spill før TIDLIGST Q1 2010 uansett hva Sam_oslo måtte mene eller spå.. Hvorfor skulle det komme DX11 spill før operativsystemet med støtte for DX11 faktisk har blitt lansert? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg bare sier det jeg mener, basert på mine feil og mangel, og du trenger ikke å tro på det. MS har annonsert at vista vil støtte DX11 (kanskje allerede i SP2 som kommer snart?, jeg vet ikke), og W7 vil støtte den også. Jeg mener at de første DX11 GPUene vil tvinge alle som bryr seg om spill til å bytte GPU. Du får lov til å mene noe annet og bruke 8000 på GPU like før DX11, om du vil. Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg bryr meg om spill, jeg byttet GPU til 8800GTS 640MB før DX10 kom, og jeg har knapt spilt spill med DX10 i det hele tatt? De som faktisk bryr seg om spill setter vell ikke GFX høyest uansett.. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Jepp, og med andre ord så blir det ingen DX11 spill før TIDLIGST Q1 2010 uansett hva Sam_oslo måtte mene eller spå..Hvorfor skulle det komme DX11 spill før operativsystemet med støtte for DX11 faktisk har blitt lansert? Åjoda, Sammy har inside information Jeg gjetter det neste innlegget hans avslutes med "Mener jeg" - fordi dette er noe han ikke kan men bastant og med en eller annen idiotisk kilde Jeg bare sier det jeg mener, basert på mine feil og mangel, og du trenger ikke å tro på det. MS har annonsert at vista vil støtte DX11 (kanskje allerede i SP2 som kommer snart?, jeg vet ikke), og W7 vil støtte den også. Jeg mener at de første DX11 GPUene vil tvinge alle som bryr seg om spill til å bytte GPU. Du får lov til å mene noe annet og bruke 8000 på GPU like før DX11, om du vil. Twies! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg bryr meg om spill, jeg byttet GPU til 8800GTS 640MB før DX10 kom, og jeg har knapt spilt spill med DX10 i det hele tatt?De som faktisk bryr seg om spill setter vell ikke GFX høyest uansett.. Jeg vil ikke være påståelig om DX11, det kan hende at du har rett. jeg tror at den vil komme med et storm fordi den har så mye nytt og fint, men jeg kan ha dannet feil inntrykk også. Vi får se hvordan det blir. Kjøp deg 2 GTX 280 du, 6 måneder er lenge for GPU i dissa dager, uansett. Endret 5. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Det var noen helt andre ord! Hva er alt det nye og fine du snakker om da, er faktisk litt interessert i en liste over hva som kommer EDIT: Hva er det med deg og dette levetids tullet ditt? 6mnd er lenge? Om jeg skaffer 2x GTX280 så vil jeg da kunne kjøre spill med god nok ytelse på maks i flere år fremover! Blir jo ikke automatisk avleggs fordi om det kommer noen nye skjermkort med andre navn! Akkurat som de som sitter med 9800GX2 kan lene seg godt tilbake å se at selv ikke GTX280 gir nevneverdig bedre ytelse! Endret 5. desember 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Jepp, og med andre ord så blir det ingen DX11 spill før TIDLIGST Q1 2010 uansett hva Sam_oslo måtte mene eller spå..Hvorfor skulle det komme DX11 spill før operativsystemet med støtte for DX11 faktisk har blitt lansert? Åjoda, Sammy har inside information Jeg gjetter det neste innlegget hans avslutes med "Mener jeg" - fordi dette er noe han ikke kan men bastant og med en eller annen idiotisk kilde Jeg bare sier det jeg mener, basert på mine feil og mangel, og du trenger ikke å tro på det. MS har annonsert at vista vil støtte DX11 (kanskje allerede i SP2 som kommer snart?, jeg vet ikke), og W7 vil støtte den også. Jeg mener at de første DX11 GPUene vil tvinge alle som bryr seg om spill til å bytte GPU. Du får lov til å mene noe annet og bruke 8000 på GPU like før DX11, om du vil. Twies! Hvis du har lagt merke, jeg prøver alltid til å være forsiktig med påstander, med mindre jeg har personlig erfaringer, eller en seriøs test til å bekrefte det. Det jeg sier om Dx11 er basert på egne erfaringer med softwareutvikling og litt kjennskap til denne bransjen, og ikke fordi jeg har lest det et sted. disse er mine inntrykk, men kan aldri være sikker om fremtiden. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 5. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis du har lagt merke, jeg prøver alltid til å være forsiktig med påstander, med mindre jeg har personlig erfaringer, eller en seriøs test til å bekrefte det. Jupp, du er en mann som er forsiktig med å uttale deg med for store ord, haha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå