Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik ser ihvertfall min handlevogn ut.

Skal selvsagt ikke ha det nevnte skjermkortet, men heller en nVidia GPU, trolig 260 GTX (Hvis Datakjeden innfrir), ei heller ikke det samme hovedkortet (EVGA), men Foxy sitt. (Var bare ment som indikasjoner på prisen på de nevnte produktene jeg egentlig har tenkt å kjøpe) :)

Her har du en total X85-maskin(bortsett fra kabinett) med fine og kurante og fremtidsrette komponenter for kr. 11788. La oss si kr. 14000 inkludert kabinett og en bedre GPU, Hvordan kan folk klage at X58 er dyrt?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Skal selvsagt ikke ha det nevnte skjermkortet, men heller en nVidia GPU, trolig 260 GTX (Hvis Datakjeden innfrir), ei heller ikke det samme hovedkortet (EVGA), men Foxy sitt. (Var bare ment som indikasjoner på prisen på de nevnte produktene jeg egentlig har tenkt å kjøpe) :)

Her har du en total X85-maskin(bortsett fra kabinett) med fine og kurante og fremtidsrette komponenter for kr. 11788. La oss si kr. 14000 inkludert kabinett og en bedre GPU, Hvordan kan folk klage at X58 dyrt?

Folk har vel gjentatte ganger vist deg uteregninger som viser at man får tilsvarende ytelse til en lavere pris ganske mange ganger, formodentlig er det det som gjør at folk uttaler dette.

AtW

Lenke til kommentar

Her har du en total X85-maskin(bortsett fra kabinett) med fine og kurante og fremtidsrette komponenter for kr. 11788. La oss si kr. 14000 inkludert kabinett og en bedre GPU, Hvordan kan folk klage at X58 dyrt?

Folk har vel gjentatte ganger vist deg uteregninger som viser at man får tilsvarende ytelse til en lavere pris ganske mange ganger, formodentlig er det det som gjør at folk uttaler dette.

AtW

Jeg oppfordrer deg her og nå til å vise meg tilsvarende ytelse til en lavere pris. Eller trekke tilbake dine påstander. jeg venter på dine uteregninger.

Lenke til kommentar

Hehe joda jeg likte Bloodrage kortet. Ikke pga. nettverkskontrolleren eller SAS kontrolleren, men pga helheten ellers. Og som TL1000S sa så kjøper man kort etter formål.

Jeg likte spesielt at de ikke hadde gått berserk med overdimensjonerte kjøleløsninger som gjør at du omtrent setter deg fast før du kommer frem til CPU sokkelen. Selv om kortet oser stil og image så har de forholdt seg edruelige og praktisk i mange ledd og tilbyr de beste tilpassede kjølemuligheter jeg har sett til dags dato.

Ergo et glimrende entusiast HK, selv til sin pris. Og hva er 400,- ekstra for en rå nettverkskontroller når man først har betalt 3000,- for et hovedkort? Om man har det behovet.

Personlig har jeg slitt med håpløse kjøleløsninger som er plantet uten tanke om hva annet som skal på kortet og som gjør at 4 av 5 3.part CPU kjølere ikke er mulig å få montert, så jeg liker slike kreative løsninger som Bloodrage har.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ATWindsor mener da IKKJE tilsvarende ytelse i minnetesten i Everest ;)

Ytelse har veldig klar og entydig mening. Jeg venter at ATWindsor eller hans talsmann(Nizzen) kan vise uteregninger på et system med tilsvarende ytelse til en lavere pris.

Jeg oppfordrer dere 2 til å vise "tilsvarende ytelse til en lavere pris "

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Her har du en total X85-maskin(bortsett fra kabinett) med fine og kurante og fremtidsrette komponenter for kr. 11788. La oss si kr. 14000 inkludert kabinett og en bedre GPU, Hvordan kan folk klage at X58 er dyrt?

Hehe, X58 er dyrt, men hvem har sagt Livet skal være billig? :p

Jeg er fortsatt i vurderingsfasen, men hvorfor jeg trolig går over er ikke pga "ytelseshoppet" men pga ny og spennende teknologi osv.

Jeg kommer til å droppe Kabinett og tar det evt. seinere :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt på bærtur at folk som skal være moderatroer og forumstyre eller tilsvarende, ofte tillater seg å slenge påstander uten å kunne bevise det.

Jeg synes slike oppførsel av folk som skal sette eksempel for andre, har ført til at dette forumet har etterhvert blitt veldig preget av reklame/påstander/PR tull. jeg hører at mange går rundt og slenger fra seg alt mulig tull og påstander bare for å heie fotball laget sitt.

Det har blitt mer krangling og påstander i dette forumet, synes jeg, og det har sikkert en del med slike oppførsel fra moderatroer og forumstyre å gjøre, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

AtW

Jeg oppfordrer deg her og nå til å vise meg tilsvarende ytelse til en lavere pris. Eller trekke tilbake dine påstander. jeg venter på dine uteregninger.

Legg merke til hva mine påstander er og ikke er. Det er foretatt utregninger av x58 vs andre plattformer tidligere i tråden (av andre brukere), er det noe du mener er feil med disse utregningene?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Legg merke til hva mine påstander er og ikke er. Det er foretatt utregninger av x58 vs andre plattformer tidligere i tråden (av andre brukere), er det noe du mener er feil med disse utregningene?

AtW

Det finnes ikke tilsvarende ytelse! Din påstand bygger på feil grunnlag. Vis meg tilsvarende ytelse, i tråden (av andre brukere) eller deg selv, da kan vi prate videre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
ATWindsor mener da IKKJE tilsvarende ytelse i minnetesten i Everest ;)

Ytelse har veldig klar og entydig mening. Jeg venter at ATWindsor eller hans talsmann(Nizzen) kan vise uteregninger på et system med tilsvarende ytelse til en lavere pris.

Jeg oppfordrer dere 2 til å vise "tilsvarende ytelse til en lavere pris "

Nå er ikkje jeg noens talsmann. Elsker god hardware, og kommer til å kjøpe i7. Ytlese for min del er i samsvar med det jeg driver med på datamaskinen. Jeg spiller litt avogtil og surfer på nettet :p Dualcore viser seg i spill at kan være vel så bra på høy frekvens som quadcore på lavere frekvens. Vi venter jo og har ventet i 2 år på at spill skal utnytte quadcore bedre.

Hvis man tar 20 random nye spill og tester dualcore @ (max luft) og en i7 på (max luft), så tror jeg jammen med det blir ganske dødt løp mellom dualcore vs i7.

Max luft mener jeg høyeste 24/7 stabile hastighet. Sammenlikner da med en dualcore e0.

Så etter mitt bruk, så er dualcore å foretrekke. Men når jeg er entusiast, så kjøper jeg det nyeste som kommer av gøyal hardware. På SAS oppsettet mitt, så har jo cpu lite å si, så det er jo egentlig ikkje noen grunn for å kjøpe i7 der heller.

Da q6600 kom, så måtte jeg selvfølgelig kjøpe det. Kjørte den på 3,8ghz nesten ett år. (c0). Det som var litt kjedelig var at jeg fikk liksom ikkje utnyttet prosessoren noe særlig i forhold til en e6850 @ 3,9 ghz. Jeg håpte jo HVER dag at et nytt spill skulle komme ut, slik at quadcore skulle knuse dualcoren. Dette skjedde desverre ikkje. Nye dualcorer kom i posten og ble klokket opp. Det ble til at quad cpu ble pensjonert for meg intil videre.

Nå sitter jeg med en e8500 @ 4,4 ghz og en e8600 @ 4,5 ghz. Har liksom på følelsen av hvis i7 hadde kommet som dualcore ville den ha både klokka mye bedre og ytet da desto mere i de spilla som finnes nå som knapt støtter mere enn 2 kjerner.

i7 er fremtiden men e8600 er jammen med konge den au :p

Gleder meg som en unge til å teste den nye Areca 1680 ix SAS kontrolleren som visst er på vei til meg med 1200mhz cpu og 2gb minne (oppgraderbar til 4gb) :ph34r:

Sam_Oslo:

Du har vel ikkje tid til å utnytte i7 når du får alle delene dine, da du kommer til å være ENDA mere i denne tråden :!:

"Test: Intel Core i7 920" tråden kommer sikkert til å leses/skrives i 24/7 av Sammy :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er mye i denne tråden nå fordi jeg skal velge HK og RAM snart, prøver å høre noe fornuftige meninger for å bestemme meg. Men dessverre, må ofte svare på saker som skulle være unødvendig.

Spill-ytelse er ikke samme som ytelse. Om cd2 holder for spill, har jeg sagt meg enig i flere ganger, med sine nyanser som ikke vil gjenta igjen. Dette er langt ifra ATWindsor's ubegrunnet påstand at finnes "tilsvarende ytelse til en lavere pris"

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Er ikkje "Ytelse" et vidt begrep? Å si at i7 har overlegen "ytelse" sier jo ikkje i hva.

En BMW kjører forteren enn en i7 :p

En Audi har høyere ytelse enn i7 :D

Hvor langt er et tau?

det skulle være unødvendig å forklare dette for oppegående folk som du vil gjerne fremstå som. Core i7 ytelse dreier seg om CPU-ytelse. Jeg hadde ett inntrykk at du kan nok for å vite forskjellen mellom CPU ytelse og GPU-begrenset spille-ytelse. Hvis du trenger mer forklaring bare spør.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt på bærtur at folk som skal være moderatroer og forumstyre eller tilsvarende, ofte tillater seg å slenge påstander uten å kunne bevise det.

Jeg synes slike oppførsel av folk som skal sette eksempel for andre, har ført til at dette forumet har etterhvert blitt veldig preget av reklame/påstander/PR tull. jeg hører at mange går rundt og slenger fra seg alt mulig tull og påstander bare for å heie fotball laget sitt.

Det har blitt mer krangling og påstander i dette forumet, synes jeg, og det har sikkert en del med slike oppførsel fra moderatroer og forumstyre å gjøre, mener jeg.

And You Have Been One Of Them ;)

Nizzen: 32 Nm kommer også, av det jeg har hørt fra Ourasi skulle den komme ut en gang i 2010?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

And You Have Been One Of Them ;)

Jeg har lært av modetatorene.

Lenke til kommentar
Jeg er mye i denne tråden nå fordi jeg skal velge HK og RAM snart, prøver å høre noe fornuftige meninger for å bestemme meg. Men dessverre, må ofte svare på saker som skulle være unødvendig.

Spill-ytelse er ikke samme som ytelse. Om cd2 holder for spill, har jeg sagt meg enig i flere ganger, med sine nyanser som ikke vil gjenta igjen. Dette er langt ifra ATWindsor's ubegrunnet påstand at finnes "tilsvarende ytelse til en lavere pris"

Vennligst les min post igjen, og se hva jeg har påstått og ikke påstått. Jeg har påstått at andre har lagt fram slike sammenlikninger, og spekulerer i at det er det som er grunnen til at disse mener det gir lite for pengene. Mener du det er feil?

AtW

Lenke til kommentar

Vennligst les min post igjen, og se hva jeg har påstått og ikke påstått. Jeg har påstått at andre har lagt fram slike sammenlikninger, og spekulerer i at det er det som er grunnen til at disse mener det gir lite for pengene. Mener du det er feil?

AtW

Vennligst les din egen post igjen, du påstr at man "får tilsvarende ytelse til en lavere pris". Dette må du enten trekke tilbake her og nå, eller bevise det.

AtW

Lenke til kommentar
det skulle være unødvendig å forklare dette for oppegående folk som du vil gjerne fremstå som. Core i7 ytelse dreier seg om CPU-ytelse. Jeg hadde ett inntrykk at du kan nok for å vite forskjellen mellom CPU ytelse og GPU-begrenset spille-ytelse. Hvis du trenger mer forklaring bare spør.

Også er vi tilbake på hvor stort ytelseshopp det er igjen (fra 775 til 1366), det kommer an på hvordan man ser "statistikkene", har man litt for store briller på deg så tolker du det sikkert godt, men ser du dette på en vanlig måte er det ikke mye å skrike etter :p

Edit: Var kanskje litt dårlig formulert fra Atw, men synspunktet hans var ihvertfall riktig :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...