Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Er du villige til å betale kr. 8000 for et Entusiast kort?

Flere syter at 3000 er for mye.

Det finnes en mellomting, hvis et brukbart NIC-kort f.eks koster 300 nytt, så hadde jeg betalt for det ekstra.

Nå er X58 overpriset nok fra før av og slike "spesielle" funksjoner burde være inkludert på Hovedkort som er rettet mot "Entusiastene".

Jeg synes at du svarer deg selv, uten å være klar over dette.

På den ene siden mener du at X58 er overpriset og dyrt, på annen side ønsker du flere komponenter som hver av dem kan i beste fall øke noen hundre på prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den ene siden mener du at X58 er overpriset og dyrt, på annen side ønsker du flere komponenter som hver av dem kan i beste fall øke noen hundre på prisen.

Det er jo det jeg mener også, Entusiast er Entusiast og er ikke kjent for å være billige. OM X58 øker i pris med 1-200 kroner er for min del likgyldig da det allerede er a-altfor dyrt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
De av dere som kjøper hk for så å sette inn kontroller for lyd, disker og ikke minst nettverk er nok i mindretall.

Det er forståelig at dere er frustrerte over "toppkort" som i deres øyne har mindreverdige komponenter for dette.

Du bommer litt, jeg er frustrert over at det ikke finnes alternativer til "entusiastkort" når det gjelder 1366 sokkelen. En smule oppgitt over at alle produsentene leverer samma greia og ingen tør tenke anderledes.

Det vil sikkert endres etterhvert, men X58 har irriterende dårlig variasjon nå.

Entusiastkort betyr ikke hk med de beste komponenter for lyd, diskkontrollere og nettverk.

Entusiastkort betyr hk som skal se bra ut, ha fancy kjøleløsninger, klokke bra og støtte quad-SLI/XFire.

Okey... Jeg vil ha 1366 sokkel, men ikke et entusiastkort. Hva skal jeg da velge ?

Ideelt sett hadde det sikkert vært fint at det fantes "entusiast-hk" for klokking/gode kjøleløsninger(masse skjermkort) uten noe annet.

Høres deilig ut... :dribble:

Men dette finnes altså ikke, og er totalt irrelevant til test/lansering av en ny cpu-platform.

Det er mer en generell diskusjon om hk, uansett sokkel/cpu.

Tja... Det er en ny platform, inkludert sokkel. Er det da så rart at det blir litt mas om utvalget av hovedkort til denne sokkelen ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg mener også, Entusiast er Entusiast og er ikke kjent for å være billige. OM X58 øker i pris med 1-200 kroner er for min del likgyldig da det allerede er a-altfor dyrt. :)

Jeg tror du har litt feil inntrykk av Entusiast-kort. Disse er beregnet på overklokking og stabilitet under stress, og dermed satser på bra kjøling (som du pleier å kalle dem for pynt, bling, og juletre), solid strøm-tilførsel, osv ... Disse komponentene koster nok og er hovedtyngden på Entusiast kortene og målgruppen setter pris på disse egenskapene.

Om en Entusiast trenger å bytte de innbyde komponentene som dere nevner, er noe tvilsomt, men jeg personlig har klart meg fint med de innebygde komponenter som dere presenterer som bare dritt.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg tror du har litt feil inntrykk av Entusiast-kort. Disse er beregnet på overklokking og stabilitet under stress, og dermed satser på bra kjøling (som du pleier å kalle dem for juletre), solid strøm-tilførsel, osv ... Disse komponentene koster nok og er hovedtyngden på Entusiast kortene og målgruppen setter pris på disse egenskapene.

Om et Entusiast trenger å bytte de innbyde komponentene som dere nevner, er noe tvilsomt, men jeg personlig har klart meg fint med de innebygde komponenter som dere presenterer som bare dritt.

Så entusiast-kort er egentlig ment "kun" for hard-core overklokkere?

Entusiast kort burde inneholde komponenter som er High-End og ligger på øverste hylle.

Jeg klarer meg også mer enn greit med de innebygde komponentene, men kan se frustrasjonen til enkelte som kunne trenge slike komponenter.

Lenke til kommentar
Jeg tror du har litt feil inntrykk av Entusiast-kort. Disse er beregnet på overklokking og stabilitet under stress, og dermed satser på bra kjøling (som du pleier å kalle dem for juletre), solid strøm-tilførsel, osv ... Disse komponentene koster nok og er hovedtyngden på Entusiast kortene og målgruppen setter pris på disse egenskapene.

Om et Entusiast trenger å bytte de innbyde komponentene som dere nevner, er noe tvilsomt, men jeg personlig har klart meg fint med de innebygde komponenter som dere presenterer som bare dritt.

Så entusiast-kort er egentlig ment "kun" for hard-core overklokkere?

Entusiast kort burde inneholde komponenter som er High-End og ligger på øverste hylle.

Jeg klarer meg også mer enn greit med de innebygde komponentene, men kan se frustrasjonen til enkelte som kunne trenge slike komponenter.

Som nevnt, hvert HK henvender seg til en bestemt målgruppe, mener du at disse kortene, f.eks. Fox+ Bloodrage er beregnet på server , workstasjon, hjemmebrukere, eller hva?

Jeg kan ikke se noen grunn for frustrasjonen til de enkelte som syter at de trenge slike komponenter. De kan godt bruke en add-om kort, no big deal.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Som nevnt, hvert HK henvender seg til en bestemt målgruppe, mener du at disse kortene, f.eks. Fox+ Bloodrage er beregnet på server , workstasjon, hjemmebrukere, eller hva?

Jeg kan ikke se noen grunn for frustrasjonen til de enkelte som syter at de trenge slike komponenter. De kan godt bruke en add-om kort, no big deal.

Liten forståelse du har gitt, Add'on kort ødelegger for å sette inn andre kort i slotten, dessuten så får du dårligere kjøling på de andre komponentene (Logisk nok). Nå tror jeg det ikke er det som gjør det "Irriterende" å sette dem inn, men mer pga å ha ekstra komponenter som kunne vært integrert på hovedkortet ikke er det.

Jeg synes ikke NIC-kort kun skal være mulig å få integrert på kun workstations og lignende.

Lenke til kommentar
Ethvert kort som henvender seg til gamere burde ha et høykvalitets-NIC.

Les hva denne gutten/jenten skriver og husk dette her for alltid. Uansett hva svada han/hun har skrevet før så er dette her 100% korrekt.

Vet dere om et slikt kort med bra NIC, og andre egenskaper som henvender seg til gamere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tja... ikke flust med slotter på disse entusiastkortene som regel.

PCIe x16 * 2 Til skjermkort.

PCIe x8 Adaptec disk kontroller.

PCIe x1 eller PCI-X til Intel nettverkskort.

PCIe x1 eller PCI til Lynx lydkort.

(Gir 5 slotter i bruk).

Noen få kort har nok slotter i teorien, men det er litt leit å dytte noe inn mellom skjermkorta i praksis.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Ethvert kort som henvender seg til gamere burde ha et høykvalitets-NIC.

Les hva denne gutten/jenten skriver og husk dette her for alltid. Uansett hva svada han/hun har skrevet før så er dette her 100% korrekt.

Vet dere om et slikt kort med bra NIC, og andre egenskaper som henvender seg til gamere?

Hvis X58-kortene henvender seg til gamere burde det vært bra NIC på dem. Hvorfor? Se prislappen. Hvis disse kortene koster 3 lapper ofte burde de ha råd til å slenge på noe som koster en hundrings eller to mer enn standardrælet, og som er mye bedre.

Jeg kommer ikke på noen andre gamer-kort som har bra nettverkontrollere, men så er det såvidt jeg kan huske LENGE siden prisen på HK i toppsjiktet lå på et SÅ høyt nivå som de gjør for X58.

Lenke til kommentar

Tja... ikke flust med slotter på disse entusiastkortene som regel.

PCIe x16 * 2 Til skjermkort.

PCIe x8 Adaptec disk kontroller.

PCIe x1 eller PCI-X til Intel nettverkskort.

PCIe x1 eller PCI til Lynx lydkort.

(Gir 5 slotter i bruk).

Noen få kort har nok slotter i teorien, men det er litt leit å dytte noe inn mellom skjermkorta i praksis.

Jeg personlig har ikke bruk for noen av disse på Fox+, EVGA, DFI eller Asus rampage som jeg studert, og har på listen min som aktuelle kort. Alle disse kar innbyde komponenter som dekker mine behov fint. Hvis du har behov for ledige spor, da kan du alltid bruke enkelt-slott GPU (eventuelt med vannblokk) og da vil du få plass, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Asus P6T6 WS Revolution, X58 har nettopp blitt listet for kr. 3695.

Dette er absolutt et interessant kort også, hvis man ikke skal klage på prisen, igjen selvfølgelig.

Da begynner alle hovedkortene å komme til Norge, (Ihvertfall de viktigste for min del :innocent: ).

Er enda usikker på om jeg hopper på I7 og X58, men klarer jeg ikke motstå fristelsen blir det et Foxy HK, så satser på at en eller annen her på forumet får dette kortet og gir meg (Oss) noen synspunkter :)

Btw: Litt skuffende at Prisguiden enda ikke har fått inn Foxy og DFI X58-kortene i systemet sitt.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...