Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Da måtte jeg jo teste den interne lan-kontrolleren på hastighet. Mellom en laptop med broadcom, og servern med nvidia. Begge GB kontrollere. Hvis jeg har tolket det dit hen at GB vil gi maks 125MB/s så ligger disse kortene et godt stykke under.

Hva klarer gode kort her da? Over 100 i allefall? Har desverre ikke noen så jeg får testet.

post-8301-1228398727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvfølgelig ønskelig med best mulig NIC, sond card, disc controll, osv.. , men de fleste HK i denne klassen har "greie" komponenter som vil dekke behovet for de fleste i målgruppen. Om man ønsker noe bedre, alle disse kan oppgraderes med add-on kort enkelt og greit.

Fox Bloodrage har tross alt, flere høy kvalitets komponenter, bla. en SONAR X-Fi sound card, som er mye bedre enn de fleste.

Det som er viktig på et slikt kort som Fox Bloodrage, er overklokings egenskaper og stabilitet under stress, noe som ikke kan oppgraderes.

Lenke til kommentar

Wow.. makan.. her skjer det ting.. foxconn øverst på ønskelisten.. mest da det har det jeg trenger.. hrm.. men ikke oppgradere før i mars/april.. håper dette kortet har fått et par bios oppdateringer og feedback innen da. Liker kjøleløsningen bedre på dette (mhp vannkjøling) enn gigabyte's.. men men.. Hmm det står at det støtter tri-sli, men så vidt jeg ser så ser det relativt vanskelig ut.. i allefall med dobbelt slot kort.. :(.. ja ja..

Lenke til kommentar
Det er jeg nå forsåvidt enig i :p

Men begynner å lure på hvorvidt jeg faktisk vil få plass til:

2x GTX280 55nm skjermkort

1x Intel Pro/1000 PT

1x Asus Xonar D2X

Dette bør gå akkurat.

Intel Pro/1000 kan gå sporet mellom 2 GPU, og Asus Xonar D2X kan gå på sporet like under NB. Dette bør gå fint, uten at jeg har prøvd dette og kan være sikker.

Fox+ har en bedre SONAR X-Fi sound card, og den dekker mine behov, ihvertfall. Jeg har bruket NIC på min ASus formula og den har dekket mine behov også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... de fleste HK i denne klassen har "greie" komponenter som vil dekke behovet for de fleste i målgruppen. ...

Skulle ønske noen gadd å gi ut et 1366 hovedkort uten alt add-on rælet.

Jeg stikker inn lydkort, nettverkskort og diskkontroller i slottene uansett så hk-onboard greiene er kun en ulempe.

Gi meg et "clean" hk med fokus på gode komponenter og kjøling samt masse PCI/PCI-X/PCIe slotter ! Sukk, må vel vente på SuperMicro eller Tyan nok en gang...

Lenke til kommentar
... de fleste HK i denne klassen har "greie" komponenter som vil dekke behovet for de fleste i målgruppen. ...

Skulle ønske noen gadd å gi ut et 1366 hovedkort uten alt add-on rælet.

Jeg stikker inn lydkort, nettverkskort og diskkontroller i slottene uansett så hk-onboard greiene er kun en ulempe.

Gi meg et "clean" hk med fokus på gode komponenter og kjøling samt masse PCI/PCI-X/PCIe slotter ! Sukk, må vel vente på SuperMicro eller Tyan nok en gang...

Fox+ sikter til en annen målgruppe med fokus på overklokking, stabilitet og overlegen ytelse med "greie" innebygde komponenter som dekker behovet hos de fleste i denne gruppen.

Hva skal du bruke en "clean" hk til? Hvis du vil et ha server-HK, Fox+ er ikke noe for deg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

"overlegen ytelse" kunne du vell ha droppet? ;)

Tror ikke Tiltman får noe dårlig ytelse med et Supermicro eller Tyan kort for å si det sånn :)

Blir vell snarere tvert imot? Han får kanskje litt dårligere overklokking, men MINST like god stabilitet og med sine add-on kort får han vell generelt bedre stabilitet og ytelse over hele fjøla enn hva vi får med et Foxconn kort som fokuserer på å levere alt slik at du slipper add-on kort i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Problemet tilt er at slike kort er kun for et ekstremt snevert marked.. samt at du som regel ikke har nok spor bak på pc'n din til å få på plass Tri SLI med et slikt oppsett.. men ja.. jeg er enig.. samt jeg skulle ønske de endret standarden slik at du fikk enda flere porter og hadde plass til nic, lydkort og raidkontroller selv med tri sli... men sånn er det bare ikke.. Lov å ønske seg det dog..

Og serverkort har mer eller mindre det samma rælet.. du kommer ikke unna onboard dingsebomser.. men men.. på servere kjører en sjeldent tri-sli uansett.. :D

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Fox+ sikter til en annen målgruppe med fokus på overklokking, stabilitet og overlegen ytelse med "greie" innebygde komponenter som dekker behovet hos de fleste i denne gruppen.

Alle X58 mobo'ene sikter jo på samme målgruppen og X58 er det eneste brikkesettet med 1366 sokkel.

Hva skal du bruke en "clean" hk til? Hvis du vil et ha server-HK, Fox+ er ikke noe for deg.

Ikke server, men mer en "workstation" (med lett overklokking). Hvilket "clean"- hk med en (eller to) 1366 sokkel kan du forslå dersom Fox+ ikke er noe for meg ?

Lenke til kommentar

Hmm.. vel.. kan kun snakke ut i fra egne erfaringer, men så langt fungerer nvidia nic's dårlig, de gir bsod og relativt dårlig hastighet, samt cpu bruken er en smule høyere enn med eksternt. Nvidia raid er en enorm kilde til bsod og trege disker... Når det fungerer er det greit. Den største ytelsen hentet jeg ved å bytte ut onboard med eksternt.. økte fps i div spill med 5-6 (ikke merkbart) men cpu'en datt med hele 7% (ei heller merkbart, men alle monner drar)..

I bunn og grunn er det mindre krøll med eksterne enheter enn med onboard. Men om onboard er greit nok for deg, så for all del..

Lenke til kommentar
Først må noen bevise at disse komponentene er så ubrukelig som flere i denne tråden vil ha det.

Søk etter tester av diverse Realtek integrerte NIC's, skal se om jeg finner frem tråden til han "mannen" som opplevde å gå fra et snitt på 35mbps lokal overføring over til 60mbps med Intel NIC.. Og det at integrerte NIC sliter litt med package loss og generelt høyere ping er jo et faktum.

Søk på Tom's Hardware hvor de testet integrerte SATA / RAID kontrollere opp mot Intel ICH8 (eller var det ICH9R) sørbrikka til Intel, Marvell blant annet gjorde jo en helt miserabel jobb sammenlignet med sørbrikka til Intel! Og da er jo ikke sørbrikka til Intel i nærheten av å være blant "toppen" innen SATA / RAID kontrollere heller?

Er hvert fall ingen tvil om at det leveres mye ymse innen lydkort med diverse hovedkort, dette er dog ikke tilfellet med BloodRage som ser ut til å få et fint lydkort, håper bare det ikke bruker Creative drivere!

Lenke til kommentar

Alle X58 mobo'ene sikter jo på samme målgruppen og X58 er det eneste brikkesettet med 1366 sokkel.

Ikke server, men mer en "workstation" (med lett overklokking). Hvilket "clean"- hk med en (eller to) 1366 sokkel kan du forslå dersom Fox+ ikke er noe for meg ?

Hvis du vil ha workstation-HK, Asus har ett par kort for deg: Asus P6T6 WS Revolution, og Asus P6T WS Professional. jeg håper at du kan bli fornøyd med de innbyde komponentene på disse.

Lenke til kommentar
Hmm.. vel.. kan kun snakke ut i fra egne erfaringer, men så langt fungerer nvidia nic's dårlig, de gir bsod og relativt dårlig hastighet, samt cpu bruken er en smule høyere enn med eksternt. Nvidia raid er en enorm kilde til bsod og trege disker... Når det fungerer er det greit. Den største ytelsen hentet jeg ved å bytte ut onboard med eksternt.. økte fps i div spill med 5-6 (ikke merkbart) men cpu'en datt med hele 7% (ei heller merkbart, men alle monner drar)..

I bunn og grunn er det mindre krøll med eksterne enheter enn med onboard. Men om onboard er greit nok for deg, så for all del..

Jepp, SATA / RAID kontrollerne til nVIDIA er jo helt avleggs, BSOD og "fake RAID0" oppsett påstår diverse folk på XtremeSystems forumet og litt sånt. Hadde et sant lite helvete med mine disker i RAID på MediaShield RAID kontrolleren til nVIDIA for 1år siden!

Bra at du nevner dette med CPU også, for det glemte jeg fullstendig!

Lenke til kommentar

Er enda en stor fordel med å ha egene RAID / SAS kontrollere. Man slipper å slette hele RAID'et hver jævla gang man bytter hovedkort. Det er det som irriterer meg mest, og som har ført til at jeg kun kjører enkelt disker på mine hovedkort. Gidder ikke å måtte ende opp med å slette ett 4TB RAID fordi jeg må bytte til en annen type hovedkort etterhvert.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha workstation-HK, Asus har ett par kort for deg: Asus P6T6 WS Revolution, og Asus P6T WS Professional. jeg håper at du kan bli fornøyd med de innbyde komponentene på disse.

Er jo samme juggel på P6T6 WS Workstation som det er på de vanlige Asus kortene jo!

Eneste er at du får vell en SAS-kontroller og PCI-Express only på det?

Vi snakker samme Marvell skvip her, som på Asus kort til 1000kroner, noe som gjør det helt skammelig av Asus og brande det "workstation". Folk som deg går tydeligvis rett i fella og tror at siden Asus skriver "workstation" så må det være gode kontrollere, kanskje lese opp litt før du kommer med misledende informasjon? For det er de samme Marvell kontrollerne her som på nesten hvilket som helst annet Asus kort.

EDIT:

Hadde forventet litt mer av deg Sam_oslo, enn dette her? Trodde da du faktisk leste før du postet?

Tar deg jo 2sek å finne ut at det er samme Marvell kontrollere på P6T6 WS Revolution som det er på nesten samtlige andre Asus kort?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at HK-produsenter møter flere fordringer, skal de ha en innebygd NIC som kan koste opp til 2500? Skal de ha en disk kontroll som kan koste opp til 3000? osv ... I tilfelle, kan målgruppen ah noe nytte av disse som henvender seg til spesifikke behov innenfor server/workstasjon segmentet?

Derfor velger de fleste produsenter "greie" komponenter for å holde prisene "rimelig" for målgruppen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kikka litt på P6T professional og kom over dette :

Brightly and vividly lighting LEDs shine around the ASUS brand name on the motherboard after successful booting process. With the breath-like deep blue lighting shining in regular tempo, ASUS Heartbeat makes the motherboard as vivid as life.

... jeezes! "Er det sånt som er viktig for dem?" - tenkte jeg og ver relativt rask til å avslutte den firefox tab'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...