Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

På papiret ser alle bra ut, både FOX, DFI, og EVGA mener jeg. Man må se på tester for å finne forskjellene. Mange av disse tekniske termer som de færreste forstår er tross alt buzz-word og PR. JR har bare 4 phase MATX board og oppnår 700FSB, så 14-Phase Digital PWM vs 8-Phase Digital PWM er ikke noe man skal bry seg om, med mindre tester viser noe annet.

EVGA har fått mange fine omtaler, fordi den har vært ute og blitt testet av flere. Vi får høre mer om FOX og DFI snart, regner med. Disse er solide produsenter og vi kan forløpig forvente bra kort fra dem, med mindre testene avslører feil og mangel, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha det beste kortet ville jeg anbefalt å sjekke xs bl.a. for å se hvilke kort "proffene" der bruker.

Forøvrig koster DFI-kortet 300 USD hos www.motherboardpro.com - men er ikke på lager atm. Jeg TROR disse sender til Norge per request. Om du slipper moms husker jeg ikke i farten.

Har dukket opp et billigere Gigabyte-kort i Tyskland, btw - DS4.

http://www.idealo.de/preisvergleich/Offers...4-gigabyte.html

(vet ikke om det fins her enda.)

Lenke til kommentar
Men du mister jo garanti, samt at oddsen for at du slipper moms er vell liten?

Garanti har du vel uansett, men amerikansk garanti og ikke norsk.

Fins noen firma som merker ting som gave, uten at jeg vet hvor vanlig det er. Alternativt er ebay en mulighet, det dukker opp der etter hvert - og der sender selgere ofte som gave om du spør om det.

Lenke til kommentar

Gave garanterer deg ikke imot moms, har selv fått tilsendt ting fra Ebay merket gave osv.. måtte betale moms og fortolling for det, så det er rett og slett bingo hvorvidt du slipper unna eller ikke og må du først betale så var det ikke stort å tjene?

Garanti har du ikke nei? Har selv blant annet kjøpt en D-Link DGL-4500 fra Ebay.com som tok kvelden etter noen måneder, kunne glemme alt som het garanti og forbrukerkrav ifølge både D-Link USA, D-Link Norge og forbrukerrådet..

Teknisk ansvarlig hos D-Link USA sa faktisk at det bryter med amerikansk lov om han skulle ta RMA på et produkt sendt fra Norge, selv om det ble kjøpt i / fra USA?

Lenke til kommentar
Garanti har du ikke nei? Har selv blant annet kjøpt en D-Link DGL-4500 fra Ebay.com som tok kvelden etter noen måneder, kunne glemme alt som het garanti og forbrukerkrav ifølge både D-Link USA, D-Link Norge og forbrukerrådet..

Teknisk ansvarlig hos D-Link USA sa faktisk at det bryter med amerikansk lov om han skulle ta RMA på et produkt sendt fra Norge, selv om det ble kjøpt i / fra USA?

Det høres jo helt bak mål ut ( :dontgetit: ), helt sikker på at det ikke var noe brukerfeil på produktet, altså at du gjorde noe garantien ikke "støttet"?

Lenke til kommentar

Det høres jo helt bak mål ut ( :dontgetit: ), helt sikker på at det ikke var noe brukerfeil på produktet, altså at du gjorde noe garantien ikke "støttet"?

Den tok mer eller mindre kvelden helt av seg selv etter firmware oppdatering, ikke stort jeg kunne gjøre med det ;)

Lenke til kommentar

Sjekk ut hvilken garanti produktet har. Sony har en slik ordning at alle sony-verksteder må ta imot et sonyprodukt. Ikke så mange som vet det men.

Ang merkt gift så er jo det en garantert måte å få pakken sjekket nøyerere på, ingen får jo gifts fr utlandet. Mer heller med lavere verdi. Gjerne litt over tollgrensa, så de får litt i kassa, da går det stort sett fint.

Lenke til kommentar
Sjekk ut hvilken garanti produktet har. Sony har en slik ordning at alle sony-verksteder må ta imot et sonyprodukt. Ikke så mange som vet det men.

Ang merkt gift så er jo det en garantert måte å få pakken sjekket nøyerere på, ingen får jo gifts fr utlandet. Mer heller med lavere verdi. Gjerne litt over tollgrensa, så de får litt i kassa, da går det stort sett fint.

gift går ofte igjennom faktisk, jeg bestilte 9650 osv osv osv med marked as gift.. gikk fint igjennom :)

Lenke til kommentar

gift går ofte igjennom faktisk, jeg bestilte 9650 osv osv osv med marked as gift.. gikk fint igjennom :)

Jeg har jo også fått en "del" pakker gjennom. Det hender at om avsenderen er et firma så må man betale likevel, men det har ikke hendt ofte med meg (en gang eller to, tror jeg).

Lenke til kommentar

DFI X58 er forventet "Ubekreftet dato 2008-12-11" hos komplett. Kommer nesten samtidig som EVGA, hvis datoen er ikke helt fake.

Akkurat nå har jeg, DFI, EVGA og Asus Rampage II Extreme på listen. Jeg bare venter på noen gjennomgående tester på DFI før jeg bestemmer meg helt. Asus er mye billigere i Norge, i statene er den nesten 100 USD (ca 900 kr.?) dyrere enn de 2 andre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
* Using an Intel 920, overclock to at least 4.2GHz on air.

* Run DDR3 memory in Triple Channel at 1600MHz, 9-9-9-24.

* Run a QPI frequency of 200MHz or higher.

Det er ikke mange andre HK som klarer 215. Kjører dette på Asus Rampage II Extreme ?

EDIT:

Jeg ser nå at det er EVGA. EVGA har fått masse bra omtale også.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

EVGA er på listen min også. Den har fått bra omtale i flere tester og brukererfaringer. Den har perfekt PCIe layout også. Eneste som setter en demper er prisen i forhold til Asus Rampage. Både EVGA og DFI selges for 300 USD i statene, men begge er "overpriset" i Norge. Dette har antagelig noe med volumet å gjøre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nja, overpriset og overpriset.. Er slikt prisene stort sett alltid har vært?

Norske leverandører har sikkert bedre avtaler med Asus enn med hvert fall DFI, og da muligens også EVGA?

Er jo ingen tvil om at det blir tatt inn desidert flest og solgt flest Asus kort fra blant annet Norek, så da er det jo bare en naturlig utvikling at det har blitt sånn? DFI LanParty kort har jo ikke blitt tatt inn til Norge på en stund, og til nå så er det vell kun Norek som har vist tegn til å ta inn noen LanParty X58 kort? Tipper nok det ble litt dyrere for dem, en den gigantiske bestillingen de gjorde på tonnevis med Asus kort? ;)

Blir vell litt av det samme med EVGA, blir ikke tatt inn like mange kort, blir ikke solgt like mange kort osv.. Som fører til dyrere utsalgs priser :)

Newegg osv.. tar jo inn drøssevis av alt mulig og har nok svært gode avtaler med flere produsenter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...