Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Dette er juletre, men et kjølesystem! DFI er blant de få HK som alle kjøle komponentene er skrudd (ikke limt) med lange skruer og kan byttes ut veldig enkelt. Om man finner noe grunn til å fjerne en slik genial løsning. EDIT. Endret 2. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Er jo ikke noen enorm bling-faktor på det, ift andre kort som er ute til samme sokkel. Syns de stort sett alltid har holdt seg på matta på den måten. Gigabyte lager derimot utseendemessig grusomme kort. Kanskje ikke iforhold til de eldre DFI-kortene, men Pci-slottene, minneslottene og sata portene lyser opp som et hælvete. Litt respekt har jeg for meg selv, så DFI er uaktuelt Dette er juletre, men et kjølesystem! DFI er blant de få HK som alt er skrudd med lange kruer og kan byttes ut veldig enkelt, om man er nok "hot-shot" til å fjerne dem. Mener du at Kjøleløsning har ordentlige skruer og ikke plastikk skruer? Det er jo en fordel, men det er flere på markedet som har dette. *Host: Foxy* Dessuten så ønsker jeg helt svarte kjøleløsninger, som mitt Asus Formula II P45 har (eller hvis dere vill kalle det grått) Endret 2. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 DFI kortet hadde vært aktuelt hadde det ikke sett ut som et juletre Jeg driter i hvordan hovedkortet ser ut, bare det yter noe inni h... Skjønner ikkje hvorfor folk har vindu og masse lys i kabinettet sitt. Rånemiljøet har intatt pcverdenen er litt for fjortiss for min del. Så lenge ikkje ting som puttes inn i en datamaskin ikkje forbedrer ytelsen på maskinen eller gir mere lagringsplass, så lar jeg være å putte det inn i kassa Det finnes unntak, men det er jammen med ikkje mye. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Det store spørsmålet blir når DFI LanParty X58 vil kommer på lager nå. Jeg kan ikke få meg til å bestille noe annet mens dette kan dukke opp på lager når som helst. Endret 2. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Alt må gjerne være hvitt og rosa for min del så lenge kortet er supert. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Klart, et kult / pent utseende skader jo ikke men det havner alltid HELT nederst på min prioriteringsliste Syntes ikke DFI LanParty ser så ille ut jeg da, har sin egen sjarm liksom Gigabyte kortene sine babyrosa farger derimot er litt uff Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 babyrosa? Orange er vel mer korrekt Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Greit nok at jeg er fargeblind altså, men noen av minneslott sporene, samt noen av PCI / PCI-Express sporene på Gigabyte kortene er da virkelig rosa / lyse blå? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Farge og utsende er den siste man skal bry seg om. Nå har jeg ett trygg kort å satse på, og må bestemme meg for RAM (trenger ikke være pen heller) snart. Jeg har 2 alternativer: 3 x Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, dette blir kr. 3387 for 12GB. Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+, dette blir kr. 2850 for 6GB 12GB kommer hendig på flere av mine favoritt applikasjoner, og åpner en del muligheter for virtulisering og en liten RAM-disk osv ..., men jeg er ikke helt sikker på hvorvidt dette vil sette en stopper/hinder for CPU OCing. Begge valget er åpne foreløpig og det blir ikke lett, men jeg må bestemme meg snart. Endret 2. desember 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Hvilket hovedkort er det du satser på? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 DFI LanParty X58 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Nå er det vell ikke noe ETA på det kortet? Tviler sterkt på at det kommer før ut i 2009, og om du skulle ha systemet ditt oppe før Januar så tror jeg du sliter litt da? Går nok for det kortet jeg også om det kommer innen jeg går til innkjøp og ikke Foxconn BloodRage har dukket opp enda Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 La oss håpe at DFI vil dukke opp på lager om 2-3 uker. Jeg vil vente på DFI 2-3 uker, og i verste fall kan jeg gå for EVGA som er forventet om 10 dager. men jeg gidder ikke å vente mer enn det. Hvorfor tror du at DFI vil bli så sent? Det er rimelig å tro at den kan dukke opp, ellers hadde de ikke listet den vel? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 DFI har jo nærmest hatt det som tradisjon å være seint ute med kortene sine, nå skal det sies at de pleier å levere kort som er knall gode rett fra release også da! Når var det DFI sist faktisk kom med sine LanParty kort innen de 1-2 første månedene etter et nytt brikkesett ble lansert? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 AnandTech har fått produksjons-kortet for å teste lenge siden, hvis jeg har forstått det riktig. Denne gangen har de klart å få figuren ut i tide, ser det ut som. De trenger ikke være treg for å levere bra kort. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor har ikke AnandTech kommet med noen preview da? Ser at DFI kortet "bare" har 8-phase Digital PWM? Hvordan vil det klare seg opp mot Foxconn BloodRage sin 12-phase digital PWM? Ser at det også er en JMicron SATA / RAID kontroller? Men andre ord så er det bare å holde seg unna det å bruke noe annet enn ICH10R sørbrikke fra Intel som SATA / RAID kontroller, og hva skjer med at DFI går for Marvell LAN NIC på sitt LanParty kort? Kontrollerne skuffet meg litt, men heldigvis så har jeg mitt eget Intel Pro 1000PT NIC som jeg skal kjøre, samtidig som de seks SATA portene fra ICH10R sørbrikken holder for meg, så jeg slipper å tulle med JMicro kontrolleren, den skal definitivt deaktiveres i BIOS med en eneste gang om jeg går for dette DFI kortet! For meg virker det som DFI prøver å spare mye produksjonskostnader på dette kortet? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 har ikke Foxy 14-faser? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Stemmer det, jeg som blingsa litt der Hvor mye har det å si? 8-phase vs 14-phase? Vet jo at 16-phase er veldig overkill som Asus holder på med, samtidig som den er analog og ikke digital.. Men 8-phase virker da litt snaut? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 En av grunnene til at jeg ikke har kjøpt ett kort er fordi jeg går og vente på en round-up som AnandTech har lovet lenge siden. De skal teste flere HK, Bal. DFI, EVGA, ASUS, MSI ++ og en rekker DDR3 også. Disse kontrollene er ikke så viktig og kan alltid erstattes, om man har behov for noe bedre, "no big deal". Jeg ønsker et stabilt kort som kan overklokke stabilt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2008 Nå er det veldig vanskelig å sammenligne hovedkort uten gjennomgående tester da, er jo litt vanskelig selv da og når ikke alle tester er like troverdige og gode.. Men om vi ser på spesifikasjonene så syntes jeg Foxconn BloodRage hvert fall på papiret ser friskere ut enn DFI LanParty X58? - 14-Phase Digital PWM vs 8-Phase Digital PWM - Lagt opp for både passiv, luft, vann og extreme kjøling? - Kondensatorer i Ferrite Choke Design? - SCSI / SAS kontroller Fordelen til DFI må vell ligge i en mer avansert og mulig bedre BIOS? Nå er vell ikke QuantumForce BIOSen til Foxconn noe å klage på heller da? DFI har kanskje en bedre luftkjøleløsning for de som ikke skal gå for vannkjøling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå