Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Og der bryter Asus problematikken ut igjen ja; link

Hva er det med Asus, nye kort, ymse BIOS og dårlig minnekompatibilitet de siste 2årene? :(

Der har du grunnen til at jeg ofte avventer litt til BIOSer har modnet, eventuelle nye revisjoner av forskjellige kort osv.. når det gjelder helt nye brikkesett / plattformer osv..

Er folk på HardOCP forumet som ser ut til å slite med sine VelociRaptor disker og litt sånt også?

Disse "feilfrie" X58 kortene har visst litt mer trøbbel enn hva som blir oppdaget av en rask tur på testbenken allikevel ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi dissa 6GB settene til 2'700kroner? I så fall ble de veldig aktuelle! Om tro om OCZ sitt 1600MHz @ CL7 kan presses enda lavere? :hmm:

Angående Core i7 og gaming ytelse så er jo dette en litt morsom test :p

"Notice that Intel’s Core i7 quad-core solution with Hyper-Threading, running at 3.0 GHz, outperforms Intel’s best integrated graphics solution."
Lenke til kommentar

Jeg tror vi kommer til å se en del nye high-end brikker som kan fort presse ned prisene på 1600MHZ.

Bla. G.Skill har nettopp annonsert 6GB 2000MHz 8-8-8-21 (eller 9-9-9-24 ?). Ett par av disse med "fornuftig" pris er nok til å knuse prisene i løpe av kort tid, mene jeg.

G.Skill Unveils New Ultra Fast 2000MHz PI Black Series DDR3 Kits

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Lukter dyrt :p

Men vi snakker vell da fort 1600MHz @ CL6 uten større problemer :)

Venter spent på når tester av Foxconn BloodRage skal dukke opp!

Er nesten sikker på at det blir mitt nye hovedkort! Om ikke DFI imponerer veldig med sitt nye LanParty kort, men det kommer nok ikke før tidligst Q1 neste år :(

Lenke til kommentar

Har planer om å oppgradere i januar jeg da, prisene faller gjerne litt fra desember til januar :)

For ikke å snakke om at jeg forsøker å få noen norske leverandører slik som Norek til å ta inn Enermax Revolution85+ PSU, Mtron SSD 7500 og litt sånt som jeg også skal ha i mitt nye system :)

Lenke til kommentar

SSD bør man vente til Q1 2009, og HDD kan alltid byttes ut enkelt. PSU kan byttes enkelt også. Jeg vet ikke om vi kommer til å se noen kurante/nye varer på januarsalg, og i tilfellet blir store avslag. På annen side dollar kurs er veldig ustabilt og kan muligens gå en god del opp, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Hvorfor vente til Q1 neste år? Kommer det noen nye modeller da?

Syntes Mtron sin 7500-serie ser lovende ut :)

Om jeg skal kjøre 2x GTX280 i SLi osv.. så krever det litt strøm, den PSU-en jeg har nå vil ikke være kraftig nok og når jeg først må / skal investere stort i en PSU vil jeg ha noe av skikkelige kvalitet ala Enermax Revolution85+

Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk at vi kommer til å se ett par store teknologiske gjennombrudd på SSD snart. Vi kommer til å se mye høyre ytelse/hastigheter og større kapasitet snart, mener jeg. Disse er bare mine inntrykk basert på de utviklingen vi har sett i de siste, og en del løse nyheter/rykter uten at jeg har noe bevis på dette. Mtron 7500-serie er veldig bra, men jeg kommer til å vente minst 2-3 måneder med SSD.

Kjøp deg en Corsair HX 1000W :)

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Er nesten sikker på at det blir mitt nye hovedkort!

Amen! :thumbup:

Hvor mye tror du den Mtron 7500 disken kommer til å koste? Regner med at Lese/Skrive hastighetene blir forbedret kraftig med de nye Mtron diskene, og selvsagt holder Mtron "feilfriheten" :p

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Er spent på det kortet også, men det er jo veldig typisk DFI og være veldig sene så tror neppe det dukker opp før i Januar / Februar, derfor håper jeg at Foxconn BloodRage dukker opp tidligere :)

Tror LanParty kortet og BloodRage blir noe av det gjeveste innen LGA1366 hovedkort!

Lenke til kommentar

Er nesten sikker på at det blir mitt nye hovedkort!

Amen! :thumbup:

Hvor mye tror du den Mtron 7500 disken kommer til å koste? Regner med at Lese/Skrive hastighetene blir forbedret kraftig med de nye Mtron diskene, og selvsagt holder Mtron "feilfriheten" :p

130 lese og 120 skrive :D

Lenke til kommentar
DFI kortet hadde vært aktuelt hadde det ikke sett ut som et juletre :(

Jeg driter i hvordan hovedkortet ser ut, bare det yter noe inni h... :)

Skjønner ikkje hvorfor folk har vindu og masse lys i kabinettet sitt. Rånemiljøet har intatt pcverdenen er litt for fjortiss for min del. Så lenge ikkje ting som puttes inn i en datamaskin ikkje forbedrer ytelsen på maskinen eller gir mere lagringsplass, så lar jeg være å putte det inn i kassa ;)

Det finnes unntak, men det er jammen med ikkje mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...