Theo343 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Pene tall ja Hvem av gutta på Digital Impuls er du forresten? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Pene tall ja Hvem av gutta på Digital Impuls er du forresten? han som anbefaler i7. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det bør være bra for kunder med en nerd i butikken, tenker jeg. Jeg har sett mange som ekspederer i elektrokjeder/databutikker, som var helt grønne. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Digital Impuls er mer "nerd" sjappe enn andre elektrokjeder, nesten ikke sammenlignbart. Så jeg synes alle der er faglig gode. Er stadig vekk innom i Møllergata siden det er i nabolaget av arbeid og kunder. Endret 28. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har vært gjennom DI flere ganger, og flere av dem virker til å ha pailing på sakene sine. Men jeg har ett intrykk at de har vært litt "trege" og "dyre" før. De har blitt kjappere med å få inn nye varer, og fått bedre priser i de siste også. Hvis de forsetter på samme trenden, kan fort utvide sin kundebase, tenker jeg. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Intel skal demonstrere i7 965 Extreme @7.00GHz (med litt fisking og miksing selfølgelig) Intel to Retaliate to AMD Phenom II Overclocking Feat, Plans Demonstration at CES '09 Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Intel skal demonstrere i7 965 Extreme @7.00GHz (med litt fisking og miksing selfølgelig) Intel to Retaliate to AMD Phenom II Overclocking Feat, Plans Demonstration at CES '09 Først klager de på at AMD muligens har plukket en gull-chip samt deaktivert deler av prosessoren, og at resultatene aldri kan replikeres i "real world". Deretter skryter de av at de skal gjøre det samme!? Håper den artikkelen du linket til bare er svada, og ikke viser seg å være fakta. Ingen ærlige mennesker går inn for å jukse bare fordi man mistenker at andre gjør det. saying that the overclocking capabilities of the Phenom II X4 demonstrated do not reflect those of release-grade products, and cannot be replicated in a real-world setting. AMD may have disabled several sensors on the cherry-picked chip used in its demonstration The engineers at Intel reportedly carried out a large-scale binning of Core i7 processors, to cherry-pick the best performing part. The scale of binning could well be best of 100,000 units. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Akkurat problem vil ikke kalle den. Hver plattform har sine særegne egenskaper at man bør ta hensyn til . Særlig hvis man skal overklokke og dra ut den siste biten av ytelse. På X58-plattformen, RAM-ytelse er så pass mye i utgangspunktet at det blir minste problemet, tenker jeg. Å ikke kalle såpass strenge begrensinger et problem er vel litt feil, når man ser hvor mange av de som vil ha i7 som må handle nye brikker - selv om de har brikker fra før - pga disse spenningsbegrensningene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Tror jeg avventer litt, venter på bedre X58 BIOSer, ny og bedre prosessor chip, samt bedre og billigere DDR3-brikker.. Ser ut som neste chip av Core i7 kan klokke endel bedre, så kanskje verdt å vente på? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 da var en liten session over.. kaldt som rakkern ute, og jeg hadde vindu oppe alt av hw står inne i stacker med 3stk papst 38dB som blåser inn, ikke akkurat varmt der inne tenker jeg! kom nesten igjennom på 760 på kjernene, men var 10sek fra uansett: Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Wow, dette er mektige score på luft. Bra gjort ! @RamGuy Det er ingenting å vente på, mener jeg. Jeg hadde et lite håp at Deneb kunne yte så pass at det kunne bli konkurransedyktig i forhold til i7. Da kunne det føre til bedre og billigere i7, men de første testene har vist at Deneb er for puslete for å kunne måles seg med i7 eller påvirke prisen på dette, mener jeg. Mitt håp om billigere i7 i nærmeste fremtid er forsvunnet. Alt tyder at X58-HK og i7 vil holde seg godt i prisen i god stund. Kommende Intel CPU kan bli litt bedre, men AMD har bare puslete CPU i markedet, og dermed ett kraftig prisfall på X58 eller kommende CPU er veldig lite sannsynlig, mener jeg. Prisene vil falle litt (men ikke mye) etter hype-perioden, men med denne trenden på AMD-CPU utvikling, vil X58-HK og CPU holde seg i pris. DDR3 kan bli bedre og billigere med tid. Vurderingen på venting faller på DDR3, mener jeg. For min del, vurdering faller på om jeg skal kjøpe mindre/billigere RAM nå og vente på berede DDR3, eller ikke. Endret 29. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 For meg virket det som at Deneb absolutt ville være i stand til å dra ned prisen på i7. Men greit nok, skal ikke nekte folk å handle dyrt i nuet om de vil det. Vi som er litt vise venter på Deneb, istedet for å kjøpe ting til ågerpris slik ståa er med i7 om dagen Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) uff, jeg bruker for mye penger på denne hobbyen... Core i7 920 @ 3.5Ghz Gigabyte X58-UD5 Corsair DHX+ 1600Mhz 3x2GB 8-8-8-24 3 x 280GTX, MSI, ASUS, XFX MIST 1000w Coolermaster Stacker Nvidia Edition Tester litt i spill nå, og med ca 25-26C i rommet ligger kortene på: 90C - 84C - 80C i FC2 etter 30-45min spilling. INGEN vifter står i NÆRHETEN av kortene.. tenkte jeg skulle teste uten viftedøren først, så med den.. EDIT: noen som vet om hvor man kan få kjøpt ett wattmeter rimelig? gidder ikke gi 1000kr for det.... Endret 29. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Snakket ikke om billigere Core i7? Snakket om ny og bedre chip? Mer stabile BIOSer på hovedkortene, og flere, bedre og billigere DDR3-moduler? Hvor puslete AMD Deneb blir er det alt for tidlig å si, og påvirke prisene noe vil det nok, men antagelig så kontrer vell Intel med sine mainstream serier enn å redusere prisen på LGA1366 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Digital Impuls er mer "nerd" sjappe enn andre elektrokjeder, nesten ikke sammenlignbart. Så jeg synes alle der er faglig gode. Er stadig vekk innom i Møllergata siden det er i nabolaget av arbeid og kunder. yngstemann der, og han med lengst hår slå av en prat neste gang du kommer innom Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Snakket ikke om billigere Core i7?Snakket om ny og bedre chip? Mer stabile BIOSer på hovedkortene, og flere, bedre og billigere DDR3-moduler? Hvor puslete AMD Deneb blir er det alt for tidlig å si, og påvirke prisene noe vil det nok, men antagelig så kontrer vell Intel med sine mainstream serier enn å redusere prisen på LGA1366 Bedre chip? hva er galt med nåværende chip? Den funker som f.., jo. Det kommer sikker noe bedre etterhvert, på alt. Men dette er ingen grunn for venting, med mindre du vet om feil og mangel som ingen andre vet ennå. BIOS kan alltid flashes, og det er ingen grunn til venting heller. DDR3, blir en vurdering, som jeg har nevnt tidligere. Ja, Deneb kan i beste fall konkurrere/senke prisene på mainstream (Intel's utgått plattform?), og ikke på i7, mener jeg også. Vi får se hva offisielle testene viser, men foreløpig har mistet håpet at Deneb vil berøre i7-prising. Endret 29. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Shorty86 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 sykt... ny verdensrekord? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 nope, den scoren er ikke "lovlig", dvs physx er enabled.. så på cpu scoren. dra av ca 5000 poeng så er du der den egentlig skal være. Lenke til kommentar
Shorty86 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) ok den er ikke min bare fant den på evga forumet må si jeg begynner å like evga nå de lover deg over 200 qpi med deres hovedkort. og når de lager en guid for overclocking og et verktøy for det å. Endret 29. november 2008 av Shorty86 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 over 100fps uansett med AA også.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå