Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

enkel oppsummering fra min side:

Riggen min har nå 105fps average i Far Cry2. Dette med i7 på 3.5Ghz og 2 x 280GTX i SLI.

Hvor mange fps får q6600 på 790i + 2 x 280GTX i SLI? Jo, den får ca 60fps. Er ikke dette totalt overlegent?

Det er vel hva en [email protected] (eller en nyere 45nm.) får som er relevant, hva en standard klokket Q6600 klarer vs [email protected] er jo ikke veldig relevant.... SLI sammenligninger blir også litt tamme siden man sammenligner tross allt med NF hovedkort...

Nå er vel FarCry2 blitt reneste reklame objektet for Ci7, siden den motoren gir gode resultater på det nye designet, for et 5 minutters spill får det vel mye oppmerksomhet........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. SLI problemer siden det nevnes 2x280GTX her. Det er jo ikke akkurat ubetydelige forumpersoner som bekrefter dette.

bla bla... Jeg har også problem med at SLI gir merkelige tearing effekter i spill. (ser ut som mørke lyn over skjermen)
Samme SLi problem. helt vanlig med SLI.. disse problemene var det jeg ville at de fikk fikset...
Merkelig at jeg ikke hørte særlig om dette SLI problemet før jeg fikk SLI selv?
Forde vi har gitt opp SLi, Theo :p
Synes en venner det til seg ganske enkelt. :)
Joda.. Men skuffende er det jo å måtte leve med slike ting :(
Så man må venne seg til de forferdelige lynene som flerrer over skjermen? urk..

EDIT:

Det hjelper ikke om man får 106FPS om man må spille med slike sykdommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Satan, syk forskjell :D

Seriously my eyes almost popped out when I noticed the results here. Our Core 2 Duo test platform is considered to be a current and pretty fast system to work with. But to notice this much of a difference is just insane. I can't use the word ass-raped in any of these articles, but I really should.

Genial slutt på sammenligningen :D

Lenke til kommentar

Satan, syk forskjell :D

Seriously my eyes almost popped out when I noticed the results here. Our Core 2 Duo test platform is considered to be a current and pretty fast system to work with. But to notice this much of a difference is just insane. I can't use the word ass-raped in any of these articles, but I really should.

Genial slutt på sammenligningen :D

Når fyren får 12000P i Vantage GPU med 3xGTX280 på 680i E8400, så bør vel de fleste skjønne at tingenes tillstand ikke akkurat er optimale.... 3xGTX280 på hans 790i/QX9770 fikk 19000P, det er vel ingen som tror at å gå fra E8400 til QX9770 gir 7000P mer i GPU score.......

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg bare svarte ut fra det jeg så i den testen jeg Ourasi, du trenger ikke hisse deg opp. :-)

Personlig har det ikke noe å si hvordan de øker i ytelse med SLI eller whatever. Jeg spiller ikke i det hele tatt, så det betyr lite. Har selv ett HD4830 i min maskin, så det sier litt om hva jeg bryr meg om 3D ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg bare svarte ut fra det jeg så i den testen jeg Ourasi, du trenger ikke hisse deg opp. :-)

Personlig har det ikke noe å si hvordan de øker i ytelse med SLI eller whatever. Jeg spiller ikke i det hele tatt, så det betyr lite. Har selv ett HD4830 i min maskin, så det sier litt om hva jeg bryr meg om 3D ytelse.

Spiller du ikkje Quake 1 engang?

Lenke til kommentar

Spiller du ikkje Quake 1 engang?

Legger ikke kabal engang ;)

Lenke til kommentar

Var da ikke hissig når jeg skrev dette.... I allefall ikke hissig på deg JimRamse :love:

Det kryr av tester med multiGPU, både 2xHD4870x2 fra ATI, og 3xGTX280 SLI fra Nvidia med C2Q vs. Ci7/x58. Noen fixer dette bedre enn guru3d for å si det sånn....

Lenke til kommentar

Sette en 3Ghz Dual Core opp mot en 3.2Ghz Quad gir neppe et godt bilde av forskjellen det var snakk om.

Som nevnt over er det på sin plass med en test av Core2 Quad @ 3.5Ghz og en Core i7 @ 3.5Ghz. Dette er noe du lett får til, så vi venter ;)

Fy skamme deg Jensen. Sammenlikne en 2.4Ghz Q6600 mot en overklokket Core i7 :mad:

Lenke til kommentar
Corsair Dominator 1600MHz 6GB virker til å overklokke ganske dårlig, ihvertfall hvis man skal tro på denne testen

Jeg har noen av disse på bestilling, men kommer til å droppe dem foreløpig inntil flere tester med litt fordypende ifo kommer. Har noen testet disse brikkene ennå? Nå er jeg like usikker på RAM igjen.

Tror du valget av minne til i7 har noe å si for ditt bruk? F.eks 1066 VS 1600 mhz? Ved valg av 3 kanaler, så er jo ikkje minnebåndbredde nok uansett hva du bruker av ram virker det som. Men i sisoftsandra og Everest memorytest så ser man forskjell :D

Kanskje man komprimerer en 700MB fil 1 sekund fortere om man er heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...