RamGuy Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Kan jo dra en kombinasjon av: Intel Nehalem oppsett nå i Januar / Februar og nytt / nye skjermkort til sommeren? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kan jo dra en kombinasjon av:Intel Nehalem oppsett nå i Januar / Februar og nytt / nye skjermkort til sommeren? Nei ikke akkurat. X58 kan man oppgradere nå. Fordi dette vil ikke forandre seg i nærmeste fremtid. Oppgraderingen kan bli noen hundtings billigere i løpe av noen uker og etter det vil prisene holde seg ganske stabilt, mener jeg. Prisfall på DDR3 kan muligens gi noen hundre i tillegg. GPU blir litt mer "kompleks" enn så. Det kommer nye Nvidia 55nm nå, høyre frekvenser, bedre OCing, lavere effektbruk, osv .. vil vær verdig for oppgradering. I våren/sommer kommer 40nm fra både ATI og Nvidia og selvfølgelig kan du ikke gå glipp an den. I Q3 2009 vil komme DX11 og du kan ikke la være å oppgradere da haller. Om du klarer å hoppe over en GPU-oppgradering, blir opp til deg, men disse GPUene blir statlig kraftigere og da trenger man kraftig CPU for å unngå CPU-flaskehals på flere spill, tenker jeg. Endret 27. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Vi kommer til å få nye GPU til våren, men HK og CPU kommer ikke til å forandre seg og X58 vil være det samme uansett. Innen da kommer disse til å falle litt i pris, men ikke mye. Det er godt mulig at du kan få rimeligere DDR3 til våren. Men det blir ikke noen store besparelser på oppgradering, mener jeg. Tror nok Intel kommer med en rekke nye CPU'er som er enda billigere, det samme gjelder vel HK og Ram Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Ja, alt vil bli billigere hvis du kan vente ca. 1 år. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Ja, alt vil bli billigere hvis du kan vente ca. 1 år. Hehe, liten overdrivelse der vell, tror nok vi får se vesentlig billigere Intel CPU'er og andre Nehalem produkter mye billigere Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Ja, Intel vil komme med flere nye CPU i 2009. Bla. Lynnfield quad-core i Q1, og Havendale dual-core i Q2. Disse blir litt rimeligere enn 17 920, men dette er ikke dyrt idag heller, og problemet er ikke CPU-prisen. HK-prisen vil trolig falle litt også, men ikke mye. Vi får se hvordan DDR3-prisen vil utvikle seg i 2009, dette er det eneste som kan gi en stor utslag på prisen, mener jeg. Endret 27. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Ja, Intel vil komme med flere nye CPU i 2009. Bla. Lynnfield quad-core i Q1, og Havendale dual-core i Q2. Disse blir litt rimeligere enn 17 920, men dette er ikke dyrt idag heller, og problemet er ikke CPU-prisen. HK-prisen vil trolig falle litt også, men ikke mye. Vi får se hvordan DDR3-prisen vil utvikle seg i 2009, dette er det eneste som kan gi en stor utslag på prisen, mener jeg. En ting kan vi konkludere med, det er ikke direkte billig (?), synes ikke HK er noe spesielt "dyrere" enn CPU. Gond 45 nm fåes til 12-1300 (billigste I7 2600), P45 HK til tusenlappen (I7 til minst 2400) osv. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Om det er dyrt eller billig, kan ikke vurderes basert på en "utgått" teknologi. Ellers kan noen argumenter at Pentuim 4 fåes til 6-700 (billigste P45 1300), Pentium HK til 400 (P45 til minst 1000) osv.. vettu. 2500 er billig for i7 920, fordi den yter på høyde med 10.000 kroners QX770. Et high-end X58-HK koster litt mer enn en high-end X48-HK. Men X59 har så mange overlegene egenskaper (vil ikke telle alle fordi det blir et laaaaaaaaaangt inlegg) som kompenserer for prisforskjellen, mener jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Har sagt det før, men hvorfor sammenligner du alltid med X48? P45 står ikke nenveverdig tilbake for X48 Og hvem kjøper egentlig Qx'er? Jo, det er kun entusiastene, og de som skal ha ekstreme hastigheter - Altså jeg føler at I7, hittil ihvertfall, kun bedrer "entisuast"-markedet Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Det er jo ikke himmel og hælvete forskjell 45 nm og et P45-brikkesett holder lengefor de aller fleste brukerene. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Det er jo ikke himmel og hælvete forskjell 45 nm og et P45-brikkesett holder lengefor de aller fleste brukerene. Akkurat den linjen kan man bruke på andre oppsett også. X'en min kjører fremdeles mitt gamle P4C800Deluxe, 3GHz Northwood og ett Geforce 4 Ti4200. Dette holder i lange baner for henne, å hun er kjempefornøyd med oppsettet. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Det er jo ikke himmel og hælvete forskjell 45 nm og et P45-brikkesett holder lengefor de aller fleste brukerene. Jo det er himmel og hælvete forskjell i7 920 yter på høyde med historiens kraftigste desktop CPU (QX7700 som koster 10000). 6GB billig RAM for 2000 kroner yter minst det dobbelte av hva de beste RAM (for 6000 kroner) yter på p45. kan du se himmel og hælvete forskjell ? Om 45 holder for de fleste, kan foreløpig vare sant for spill, men ikke alle spill eller alle GPU, eller multi-GPU oppsett. Vi får se hva nærmeste fremtid bringer for gamere (både kommende GPU og spill) kan bringe overraskelser, mener jeg. Om du bruker PCen til litt mer enn bare spill, da bli saken helt annerledes. Endret 27. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Det er jo ikke himmel og hælvete forskjell 45 nm og et P45-brikkesett holder lengefor de aller fleste brukerene. Jo det er himmel og hælvete forskjell i7 920 yter på høyde med historiens kraftigste desktop CPU (QX7700 som koster 10000). 6GB billig RAM for 2000 kroner yter minst det dobbelte av hva de beste RAM (for 6000 kroner) yter på p45. kan du se himmel og hælvete forskjell ? Om 45 holder for de fleste, kan foreløpig vare sant for spill, men ikke alle spill eller alle GPU, eller multi-GPU oppsett. Vi får se hva nærmeste fremtid bringer for gamere (både kommende GPU og spill) kan bringe overraskelser, mener jeg. Om du bruker PCen til litt mer enn bare spill, da bli saken helt annerledes. Jeg anntar dette var et forsøk på humor......... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg mener at hverken X48 eller P45 bør sammenlignes med X58. Fordi dette er en hel nye verden med så overlegne egenskaper og ytelser at det blir totalt misvisende og feil å sidestille dem. X48 er nærmeste man kommer til x58 for å gi en antydning til prisen for et high-end system, men likevel det bli som å sammenligne en dampmaskin med bensinmotoren, mener jeg. Som sagt, hvis man skal legge seg på slike sammenligninger(fugl med fisk) da bør man heller velge pentium 4. Det er jo ikke himmel og hælvete forskjell 45 nm og et P45-brikkesett holder lengefor de aller fleste brukerene. Jo det er himmel og hælvete forskjell i7 920 yter på høyde med historiens kraftigste desktop CPU (QX7700 som koster 10000). 6GB billig RAM for 2000 kroner yter minst det dobbelte av hva de beste RAM (for 6000 kroner) yter på p45. kan du se himmel og hælvete forskjell ? Om 45 holder for de fleste, kan foreløpig vare sant for spill, men ikke alle spill eller alle GPU, eller multi-GPU oppsett. Vi får se hva nærmeste fremtid bringer for gamere (både kommende GPU og spill) kan bringe overraskelser, mener jeg. Om du bruker PCen til litt mer enn bare spill, da bli saken helt annerledes. Jeg anntar dette var et forsøk på humor......... Hvis du har noe alvorlig å si, ikke vær beskjeden, og snakk ut litt mer. hva er så morsomt her? snakk ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Selv om det har kommet noe nyere og kraftigere, så gjør ikke det alt annet erkegammelt og ubrukelig vettu Sam_Oslo Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Selv om det har kommet noe nyere og kraftigere, så gjør ikke det alt annet erkegammelt og ubrukelig vettu Sam_Oslo jeg sa ikke p45 er "erkegammelt og ubrukelig", vettu. Jeg sier X58 er altfor overlegen for at man kan sammenligne prisen med "littgammelt og foreløpig brukelig" p45, vettu. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Er det noen x58 med 3xPCIe 16x, som faktisk er 3x16 og ikke 2x16+8x ? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 kan du se himmel og hælvete forskjell ? Om 45 holder for de fleste, kan foreløpig vare sant for spill, men ikke alle spill eller alle GPU, eller multi-GPU oppsett. Vi får se hva nærmeste fremtid bringer for gamere (både kommende GPU og spill) kan bringe overraskelser, mener jeg. Om du bruker PCen til litt mer enn bare spill, da bli saken helt annerledes. På P45 og lignende chipsett så har ikke rambrikker vanvittig mye å si, det er ikke mye å hente, f.eks 1000 mhz Cl5 vs 800 mhz cl4. Himmel og Hælvetes forskjell for min del er noe ala SSD vs vanlig Mekanisk harddisk (sata) - det er forskjell. Å få x-antall FPS mer og lignende er for meg ganske likgyldig, f.eks 100 fps vs 60 fps i et eller annet spill, de fleste "locker" vell også FPS'n på 60 (etter hva jeg har skjønt?) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Asus P6T6 Revolution er vell en av det første kortene med nF200 brikke? Dog vet jeg ikke helt hva du skal med det? Vil jo ikke merke forskjell på 8x / 8x / 8x eller da 16x / 16x / 8x? nF200 brikka legger jo til ekstra forsinkelse / latency også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå