Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hrm... har hatt OCZ, Geil og Corsair.. minst tull med corsair, mest tull med Geil..

Men Geil har vært geniale av og til.. Golden Dragon DDR brikkene dems var bare lunkne ved overklokk.. og de skulle allerede ha masse spenning.. Dog, DDR2 var en dårlig erfaring med Geil, kobber kjølere og ekstremt ustabile, selv ved standard DDR2 800 hastighet.

DDR2 Corsair 9133 brikkene, hmm endel tull, men tipper det er på grunn av elendig chipset (nvidia 680), endte opp med å måtte kjøre 2x1gb OCZ da Corsair plutselig ikke ville leke lenger..

DDR3, kun testet Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX 7-7-7-20 , og de er helt gull på nvidia i790, meget bra, og kan anbefales på det varmeste. Men, har ikke testet overklokking noe særlig på i790 (QX9650), men minnet hoppet glatt opp på 1600 fra 1333 uten problemer og har fungert siden dag 1.

Jeg betaler heller litt ekstra og kjøper Kingston eller Corsair..

En god grunn til å gå for X58 er at det er intel som har laget chipsettet, det drittale er at det inkluderer som regel nforce200 chips på hovedkortet, men, så lenge det kun er SLI/TRISLI/QUADSLI disse tilbyr så er vel "faren" liten for nvidianske sykdommer.

Gahh... må bare spørre.. hvordan yter x58 med alle 6 minneslottene fulle? (6x2gb moduler er det jeg sitter å tenker på i og med at det foreløpig ikke finnes 4gb ddr3 moduler i allefall ikke på prisguide.no)..

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

da ser det ut som DHX+ settet kommer i dag, pluss at jeg får meg enda ett 280GTX. Denne gangen fra gainward.

Det eneste jeg sliter skikkelig med nå er kjøler til CPU, det finnes INGENTING som kjøler godt nok. Jeg vurderer å lage meg ett feste sånn som Jim har gjort, men har lyst på ett som jeg kan ta enkelt av/på ved evt cpu bytte til 965ES cpuen jeg har.

Så, vi får håpe at MIST 1000 klarer brasene med 3 x 280GTX + 6GB ram + 920 @ 4Ghz :)

Lenke til kommentar

Ser ut som at TDP på Core i7 beregnes ut i fra et gjennomsnittsforbruksmønster a la AMDs ACP rating. De har altså gått bort i fra TDP beregningen slik det har vært for tidligere modeller. Ikke rart det blir varmt med stock kjøler.

post-110767-1227782773_thumb.jpg

Edit: fjernet en tullesetning.

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar
Ser ut som at TDP på Core i7 beregnes ut i fra et gjennomsnittsforbruksmønster a la AMDs ACP rating. De har altså gått bort i fra TDP beregningen slik det har vært for tidligere modeller. Ikke rart det blir varmt med stock kjøler.

post-110767-1227782773_thumb.jpg

Edit: fjernet en tullesetning.

Der er jo også maksspenningen til minnet spesifisert som 1.575v, om jeg ikke leste feil. Trodde det var 1.65v jeg?

Lenke til kommentar
..

Gahh... må bare spørre.. hvordan yter x58 med alle 6 minneslottene fulle? (6x2gb moduler er det jeg sitter å tenker på i og med at det foreløpig ikke finnes 4gb ddr3 moduler i allefall ikke på prisguide.no)..

[H] har en grei video om hvor enkelt det er få 6x2GB 1600MHZ stabilt. Cool video here showing 12GB at DDR3-1600

jasså Sam.. Har du bestilt brikker på Digital Impuls..??? :D

jeg fikk mine 1600Mhz 3x2GB DHX+ 8-8-8-24 nå.. :)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Nå har jeg grønn dato på Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ bestillingen min, altså er leveringsklar og jeg kommer til å hente den i løpe av dagen. :new_woot:

Jeg bare mangler HK 0g CPU-kjøler. Kan foreløpig bruke stock-kjøler, fordi jeg kommer til å undervolte og kjøre på 2.66GHZ i første dagene.

Det store spørmålet blir HK. Jeg har følgt med testene på GIGABYTE GA-EX58-EXTREME og liker det godt, men jeg har lyst å se på FOX+, DFI og EVGA også. EVGA er forventet 12.12.08, og de 2 andre er ikke listet og sikte en gang. Så enten må jeg vente 3-4 uker til eller må bli GIGABYTE GA-EX58-EXTREME.

Hvis noen har noe å klage på, snakk det ut nå, ellers vil jeg går for GIGABYTE GA-EX58-EXTREME.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Nå har jeg grønn dato på Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ bestillingen min, altså er leveringsklar og jeg kommer til å hente den i løpe av dagen. :new_woot:

Jeg bare mangler HK 0g CPU-kjøler. Kan foreløpig bruke stock-kjøler, fordi jeg kommer til å undervolte og kjøre på 2.66GHZ i første dagene.

Det store spørmålet blir HK. Jeg har følgt med testene på GIGABYTE GA-EX58-EXTREME og liker det godt, men jeg har lyst å se på FOX+, DFI og EVGA også. EVGA er forventet 12.12.08, og de 2 andre er ikke listet og sikte en gang. Så enten må jeg vente 3-4 uker til eller må bli GIGABYTE GA-EX58-EXTREME.

Hvis noen har noe å klage på, snakk det ut nå, ellers vil jeg går for GIGABYTE GA-EX58-EXTREME.

så en Sam hadde bestilt noe :D

extreme på lager hos digital impuls også.

Lenke til kommentar

Vi kommer til å få nye GPU til våren, men HK og CPU kommer ikke til å forandre seg og X58 vil være det samme uansett. Innen da kommer disse til å falle litt i pris, men ikke mye. Det er godt mulig at du kan få rimeligere DDR3 til våren. Men det blir ikke noen store besparelser på oppgradering, mener jeg.

Særlig hvis du har multi-GPU opsette, kommer til å merke en god forbereding, og det er ingen grunn til å vente, , tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...