Nizzen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er veldig fristet til gå for en Gigabyte EX58-Extreme. Den har veldig bra hybrid-kjøler (luft + vann), har vist veldi bra OCing egenskaper, og bygger på den kjente Ultra Durable 3 GB teknologi, også. Den har fått veldig bre omtale og "Editor's Choice" award . Har noen noe imot dette kortet? Cons: - PRICE ... It's extremely expensive Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er veldig fristet til gå for en Gigabyte EX58-Extreme. Den har veldig bra hybrid-kjøler (luft + vann), har vist veldi bra OCing egenskaper, og bygger på den kjente Ultra Durable 3 GB teknologi, også. Den har fått veldig bre omtale og "Editor's Choice" award . Har noen noe imot dette kortet? Hvilket kort har ikke fått disse prisene? De blir jo kastet vegg-i-mellom Foxconn Blood Rage er jo her nå straks, venter spent på det jeg! De krotene jeg har mest tro på er: - Foxconn Blood Rage - DFI LanParty X58 - EVGA X58 FTW! Også burde vi vell nevne ASUS P6T6 Revolution Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg er veldig fristet til gå for en Gigabyte EX58-Extreme. Den har veldig bra hybrid-kjøler (luft + vann), har vist veldi bra OCing egenskaper, og bygger på den kjente Ultra Durable 3 GB teknologi, også. Den har fått veldig bre omtale og "Editor's Choice" award . Har noen noe imot dette kortet? Cons: - PRICE ... It's extremely expensive Den er ikke billigste, men har masse ekstra også. På en merkelig grunn den er "billig" i Norge. Jeg ønsker å ha muligheter for 3 stk. doblet slott GPU, og få kort (som er på lager) kan være aktuelt. Jeg har sett en del på EVGA X58 også, men dette selges forholdsvis "dyrt" i Norge. I USA selges GB for 329 USD, mens samme butikken selger EVGA X58 for 300 USD. Dvs. GB er egentlig 30 USD dyrere enn EVGA, men på noen merkelige grunner selges den kr. 300 billigere enn EVGA i Norge. EDIT: Jeg er veldig fristet til gå for en Gigabyte EX58-Extreme. Den har veldig bra hybrid-kjøler (luft + vann), har vist veldi bra OCing egenskaper, og bygger på den kjente Ultra Durable 3 GB teknologi, også. Den har fått veldig bre omtale og "Editor's Choice" award . Har noen noe imot dette kortet? Hvilket kort har ikke fått disse prisene? De blir jo kastet vegg-i-mellom Foxconn Blood Rage er jo her nå straks, venter spent på det jeg! De krotene jeg har mest tro på er: - Foxconn Blood Rage - DFI LanParty X58 - EVGA X58 FTW! Også burde vi vell nevne ASUS P6T6 Revolution Ja, både Fox+ og DFI er veldige spennende kort, men ingen er på lage nå. Jeg skal prøve mitt beste å vente litt på disse. Endret 25. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 MSI Eclipse, X58 har nettopp fått 9% avslag på Komplett.no og falt til under 3 høvdinger. Jeg har ikke følgt med dette, hvordan er det egentlig? Dette avslaget lover veldig bra, bare få dager etter lanseringen. Kan andre kort følge etter snart, tro? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Gigabyte kortet hadde ihvertfall en veldig pen kjøleløsning, men selve kortet synes jeg var helt på tryne Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Gigabyte kortet hadde ihvertfall en veldig pen kjøleløsning, men selve kortet synes jeg var helt på tryne Ja, hvis man skal kjøpe løs, da den kjøleløsning vil koste minst en høvding. Flere tester understreker at kortet er solid og stabilt også. Dette er et bra og stabilt kort, mener jeg. Det jeg ikke liker med dette koret, er plassering av den nederst PCIe-sporet. Man kan ikke ha en doblt slott GPU uten å modde på vanlige kabinetter (med 7-slott) for å få GPU-eksosen ut av kassen. Man trenger egentlig en av de spesial kabinettene med 10 slott, men Gigabyte er ikke det eneste med denne "dumme" plasseringen og flere andre HK har det samme problemet. Jeg liker PCIe-layout på EVGA mye bedre. Endret 25. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ja, hvis man skal kjøpe løs, da den kjøleløsning vil koste minst en høvding. Flere tester understreker at kortet er solid og stabilt også. Dette er et bra og stabilt kort, mener jeg. Hæ? Jeg kommenterte utseende på kortet og at kjøleløsningen (Spesielt luftkjølingen) var pen Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Utseende er ikke farlig, den skal i kassen og graves under alle komponentene, jo. Den luftkjølingen er ikke akkurat pen, men er diger nok til å funke fet, tenker jeg. Endret 25. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) far cry 2 1680x1050 alt på fullt.. null aa: 105fps 280gtx sli, nehalem 3500Mhz. Endret 25. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Det virker at GTX208 x2 stortrives på X58 og i7 P6T6 Revolution er på vei: ASUS Launches P6T6 Revolution Workstation Motherboard Endret 25. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Jeg støtter det at kjøleløsningen på Gigabytes X58 er sexy: Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Er det 1/2" OD-utgangerpå fittings'a på vannkjølingsblokken? Men mandig er den ihvertfall Endret 25. november 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Godt å se at DDR3 prisene beveger på seg og den vil bevege mer på seg takket være flere lanseringer mot DDR3. Dog er jeg litt skeptisk til 3-kanalers som krever 3 eller hele 6 minneslots. kan kortene kjøre i dual channel med 2 eller 4 brikker? Endret 25. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Ja, Theo. Kortene støtter fortsatt en og to kanaler Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Flere tester viser at det er nesten samme ytelse på 2 og 3 kanal RAM. Ram-ytelse på X58 er først og fremst pga. den integrerte minne kontroll enn 3-kanal. Det som ødelegger litt, er den høye spenningen. De "gamle" DDR3 krever litt for mye spenning for å kunne trives på X58. jeg tror at 3-kanal RAM vil falle en del etterhvert også. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 har planslipt 965 cpuen min litt nå.. greier fremdeles ikke mer enn 4830 i 06 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Ja, Theo. Kortene støtter fortsatt en og to kanaler Det er jo faktisk helt topp Men vil de selge kort med eks. 2 eller 4 minneslots for dual-channel modes? Tenker eks. på mATX hvor 3 slots kan bli mye. Personlig tror jeg ikke 3-kanalers blir noen suksess om det ikke blir økonomisk mer lønnsomt å kjøpe 3 minnebrikker vs 2 eller 4 stk ift. mengde minne man får. Et område det kan gi suksess er at enkelte mener at Vista gir best ytelse med 6GB, altså eks. 3*2GB, hvor 8GB med 2*4GB da må være en del høyere priset for å overbevise til kjøp av tri-kit vs dual-kit. Endret 25. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 3-kanals blir en suksess. alle med i7 kommer til å kjøre det. 3x2GB er perfekt, og kommer til å krype ned mot 1500kr snart. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Må nok si meg enig med **dp** her ja, desverre. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er selvsagt også enig med **dp** her. Hvorfor i all verden skulle jeg kjøre dual channel når man har mulighet for trippel channel. Blir som om vi skulle sagt de fleste kom til å kjøre single channel når dual channel ble mulig. De aller fleste økte da selvsagt opp til to minnebrikker. Gi det noen mnd, så kommer det til å være masse trippel channel kit's å velge i til en helt grei pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå