Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prate litt om økonomien, OCZ har nettopp lansert ganske rimelige 3x2GB brikker.

OCZ DDR3 PC3-10666 133MHZ 7-7-7-20 på 1.65v bør kunne fort gi 18GB/s, og dette holder i massevis for alle dagens desktop applikasjoner og spill.

Hvis dette kan overklokkes til 1600MHZ 8-8-8, eller kjøre 1200MHZ 6-6-6, eller tilsvarende på ca. 1.65v, da vil det bli en billig og grei løsning selv for de mest heftige overklokking på i7 920, mener jeg. Har noen erfaringer med overklokkings-egenskaper på tilsvarende brikker fra OCZ?

Skal vi nå begynne å snakke om hva som faktisk holder for folk per dags dato?

Da vil jo et oppegående penryn system holde lenge? Men det blir jo for dårlig mener du?

Lenke til kommentar

Folkens... La nå vær å krangle om religion, for det er det dette har utspilt seg til.

En kan sikkert dra bort 90% av sidene her og en står igjen med 5 sider med brukbar informasjon om den nye sokkelen og prosessorserien til intel.

For min del ville jeg gjerne oppgradert, men får vente til det finnes chipsett vannblokker for X58 kort fra Aquacomputer, samt at mitt gjeldende system bør i allefall få lov til å bli 1 år gammelt.

Om jeg ville anbefalt dette til muttern og fattern (eller andre i den brukergruppen (surfe på webb, se litt divx/xvid/dvd, spille mp3, minimalt til ingen spilling)? Aldri, for varmt, for dyrt.. Og når de vil oppgradere så er socket 1366 like nytt som fargefjernsyn er for oss nå.

Schlapp av.. og la i920 folka få fortelle om deres erfaringer uten at vi (i deneb?!?!?! gjengen) skal ødelegge (selv om Sam ser ut til å ville sette fyr på enhver påstand andre kommer med..).

Lenke til kommentar
Om jeg ville anbefalt dette til muttern og fattern (eller andre i den brukergruppen (surfe på webb, se litt divx/xvid/dvd, spille mp3, minimalt til ingen spilling)? Aldri, for varmt, for dyrt.. Og når de vil oppgradere så er socket 1366 like nytt som fargefjernsyn er for oss nå.

Ehm, Wheelman sa riktignok at sitt X58-Hk var ganske kjølig :dontgetit:

Lenke til kommentar

hovedkort ja.. men prosessoren kan en vistnok bake brød på.. Uansett det finnes C2D og P45 som er kjølige.. vel.. kjøligere :D.. Varme er ille uansett system, og da er det vel bedre for de som ikke trenger å kjøre super pi 24/7 at de kan ha det så kjølig som mulig i utgangspunktet.. så kan oss andre gærninger bruke alternative kjølinger.. Ser forresten at gigabyte kortet har vannkjøling klart allerede.. hvor bra det fungerer med heatpipes til voltageregugulators og NB+SB aner jeg ikke.. noen erfaringer? (vet at asus har hatt det på noen av sine kort)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sendte mail til Netshop også angående leveringstid på LGA1366 Bolt-Thru-Kit til TRUE. De mente de ville ha inne om en 14 dagers tid. Begynner å irritere meg noe veldig over at det faen ikke er kjølere å oppdrive til disse CPU'ene enda :mad:

Intel leverer da kjølere til CPU'ene de selger (retail)?

At det ikke finnes ettermarkedkjølere/"festekits" til de som får ES-chip'er fra fabrikk-kontaktene sine er vel litt latterlig å irritere seg over?

Slike folk vet da vel å mekke løsninger selv. :)

Lenke til kommentar
Prate litt om økonomien, OCZ har nettopp lansert ganske rimelige 3x2GB brikker.

OCZ DDR3 PC3-10666 133MHZ 7-7-7-20 på 1.65v bør kunne fort gi 18GB/s, og dette holder i massevis for alle dagens desktop applikasjoner og spill.

Hvis dette kan overklokkes til 1600MHZ 8-8-8, eller kjøre 1200MHZ 6-6-6, eller tilsvarende på ca. 1.65v, da vil det bli en billig og grei løsning selv for de mest heftige overklokking på i7 920, mener jeg. Har noen erfaringer med overklokkings-egenskaper på tilsvarende brikker fra OCZ?

Skal vi nå begynne å snakke om hva som faktisk holder for folk per dags dato?

Da vil jo et oppegående penryn system holde lenge? Men det blir jo for dårlig mener du?

Intel har forandret mye på minne, og den intrigerte minne kontroll + 3-kanal RAM gir så enorm høye RAM bandwich og ytelse at selv de billige RAM-brikkene blir nok for både idag og en god stund i fremtiden, både for desktop applikasjoner og spill, mener jeg.

Eneste jeg prøver å se på nå, er om DDR3-1333 MHZ vil hindre CPU-OCing på i7 920, ellers er RAM på X58 so pass overlegen/overkkill at det vil holde i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg Jimmy har endel kontakter ( ;) ).

Å lage en slik løsning selv, krever masse utstyr osv. Men det går vel an å ha True stående i maskina uten å ha festa den, jeg har ihvertfall hatt det på mitt socket 775-system over en lengre periode, synes ikke det er så utrolig stress :)

På det ene Core i7 oppsettet mitt har jeg bare en TRUE stående løst på toppen. Funker helt greit det, selv om det sikkert vil bli enda bedre temps når den blir skrudd fast. På det andre oppsettet som jeg bruker daglig er alt stående i ett kabinett, så der er jeg avhengig av å ha fester.

Å til TL1000S. Jeg klagde ikke på at det ikke var kjølere ute mens Core i7 fremdeles ikke var lansert, men nå som de er i salg i butikker rundt forbi, så synes jeg det er litt merkelig at det ikke er flere kjølere i salg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå tror jeg Jimmy har endel kontakter ( ;) ).

Å lage en slik løsning selv, krever masse utstyr osv. Men det går vel an å ha True stående i maskina uten å ha festa den, jeg har ihvertfall hatt det på mitt socket 775-system over en lengre periode, synes ikke det er så utrolig stress :)

:) He-he..

Når "gotta på xs" klarte å mekke fester til vannblokker på "Dothan-CT479" (som dekker monteringshull) via selvlagde braketter/bolter (fra den lokal jernvare) så bør en tøffing som Jim klare det på Socket-1336. :p

Lenke til kommentar
Når "gotta på xs" klarte å mekke fester til vannblokker på "Dothan-CT479" (som dekker monteringshull) via selvlagde braketter/bolter (fra den lokal jernvare) så bør en tøffing som Jim klare det på Socket-1336. :p

Var da veldig til mobbing fra denne kanten da :) Kunne jeg jo selvsagt ikke finne meg i, så nå er ny festemekanisme laget til LGA 1366 til TRUE'en min. Teste den på 940'en min imorgen tenker jeg for å se hvor bra det funker, så blir det nok å montere det i 965XE riggen min til helga.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...