Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

ja, jeg tror at de fleste vil havne på i920 @3.8GHZ på luft, og noen vil klare over 4.0GHZ også, men dette kan variere mye avhengig av HK, BIOS og (RAM også?), tror jeg.

For meg DDR3-1600 er ikke målet, fordi X58 har masse bandwitch, og jeg vil prøve meg heller på lave latencies(så sant det lar seg å gjøres), og da trenger man ikke så høyt QPI/DRAM heller og kan senke temperaturene.

Akkurat nå er det veldig mye forvirring angående HK og RAM, hos meg. Særlig når det kommer til valg av RAM, er jeg veldig usikker om jeg skal velge billig DDR-1066 eller dyre DRR3-1600. Jeg har ikke sett noe tester som tar opp RAM-OCing og effekten av dette på CPU-OCing, på alvor ennå.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, jeg tror at de fleste vil havne på i920 @3.8GHZ på luft, og noen vil klare over 4.0GHZ også, men dette kan variere mye avhengig av HK, BIOS og (RAM også?), tror jeg.

For meg DDR3-1600 er ikke målet, fordi X58 har masse bandwitch, og jeg vil prøve meg heller på lave latencies(så sant det lar seg å gjøres), og da trenger man ikke så høyt QPI/DRAM heller og kan senke temperaturene.

Akkurat nå er det veldig mye forvirring angående HK og RAM, hos meg. Særlig når det kommer til valg av RAM, er jeg veldig usikker om jeg skal velge billig DDR-1066 eller dyre DRR3-1600. Jeg har ikke sett noe tester som tar opp RAM-OCing og effekten av dette på CPU-OCing, på alvor ennå.

I sverige kjørte vi rammen på 2000Mhz til tider, dette ga mer ytelse i testene vi kjørte. Så det hjelper!

selv kommer jeg å kjøpe 3x2GB 1600Mhz ram til 24/7 maskinen min.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
I sverige kjørte vi rammen på 2000Mhz til tider, dette ga mer ytelse i testene vi kjørte. Så det hjelper!

selv kommer jeg å kjøpe 3x2GB 1600Mhz ram til 24/7 maskinen min.

Jeg har en mistanke at jeg blir nødt til å velge 3x2GB 1600Mhz til slutt, men foreløpig prøver å se om jeg kan komme meg unna med DDR3-1066 og dermed kjøre på 12GB "billig" RAM.

DDR3-1600 er sikkert mye bedre med masse ekstra bandwich, men har du sett noe sted (eller testet selv) at DDR3-1066 7-7-7-20 vil være noen form hinder/flaskehals for i920 i høyre frekvenser f.eks. @4GHZ?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Memory multipliers på i7 920 er 6x og 8x, og med Base Clock på 200MHz(20x 200=@4GHZ), får man velge enten 8x200=1600HMZ eller 6x200=1200MHZ på RAM.

1600MHZ vil sikkert gi enorm bandwich som er bare bra, særlig på server, men jeg kan klare meg fint med 1200MHZ, mener jeg.

Finnes det noen DDR3-1066 7-7-7-20 brikke som kan overklokkes til 1200MHZ stabilt på helst under 1.65v?

Jeg prøver å finne om jeg kan kjøre i7 920 opp til @4GHZ stabilt med DDR3-1066 7-7-7-20, eller bør jeg heller velge DDR3-1333 CL9 DIMM, eller DDR3-1600 8-8-8-24 istedet? Foreløpige, er jeg helt forvirret og alle mulighetene er åpent, og setter pris på tips fra de som kan teste.

Lenke til kommentar
Memory multipliers på i7 920 er 6x og 8x, og med Base Clock på 200MHz(20x 200=@4GHZ), får man velge enten 8x200=1600HMZ eller 6x200=1200MHZ på RAM.

1600MHZ vil sikkert gi enorm bandwich som er bare bra, særlig på server, men jeg kan klare meg fint med 1200MHZ, mener jeg.

Finnes det noen DDR3-1066 7-7-7-20 brikke som kan overklokkes til 1200MHZ stabilt på helst under 1.65v?

Jeg prøver å finne om jeg kan kjøre i7 920 opp til @4GHZ stabilt med DDR3-1066 7-7-7-20, eller bør jeg heller velge DDR3-1333 CL9 DIMM, eller DDR3-1600 8-8-8-24 istedet? Foreløpige, er jeg helt forvirret og alle mulighetene er åpent, og setter pris på tips fra de som kan teste.

Gå for socket 775, så sparer du pengene. Så slipper du i tillegg å være helt forvirret :!:

Lenke til kommentar
Hvor raskt minne kan man bruke med i920? Har ikke satt meg inn i qpi eller hva det nå heter.
2.1GHZ er beste jeg har sett med "Kingston HyperX DDR3 3GB 2GHz Triple-Channel " på ASUS P6T Deluxe, hittil. testen mener at det gikk helt greit og smertefritt uten anstrengelser.

"With the processor running at 3.62GHz and the memory kit at 2.1GHz the system felt more responsive and it was fully stable. Keep in mind this was done by adjusting the QPI frequency in the BIOS from 133MHz to 151MHz and increasing the memory voltage from 1.2V to 1.65V. All the other settings weren't touched, so for a quick and simple overclock we couldn't be happier with the results.

" - Link

Personlig synes jeg det er forferdelig skummelt at man kan kalle et i7 system "mer responsivt" om det klokkes..... Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvor raskt minne kan man bruke med i920? Har ikke satt meg inn i qpi eller hva det nå heter.
2.1GHZ er beste jeg har sett med "Kingston HyperX DDR3 3GB 2GHz Triple-Channel " på ASUS P6T Deluxe, hittil. testen mener at det gikk helt greit og smertefritt uten anstrengelser.

"With the processor running at 3.62GHz and the memory kit at 2.1GHz the system felt more responsive and it was fully stable. Keep in mind this was done by adjusting the QPI frequency in the BIOS from 133MHz to 151MHz and increasing the memory voltage from 1.2V to 1.65V. All the other settings weren't touched, so for a quick and simple overclock we couldn't be happier with the results.

" - Link

Personlig synes jeg det er forferdelig skummelt at man kan kalle et i7 system "mer responsivt" om det klokkes.....

Enig i det, men det faller vel inn under kategorien beruset etter et par munkholm, og kan avskrives som reneste svada... Men men, nok av overbegeistrede testere som tar litt mye av, og slipper noen utalelser som man må ta med et par knyttnever salt....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ja, de første Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6GB er ETA: 04.12.2008. Jeg har lagt bestilling på dette lenge siden, men hjelper lite foreløpig.

Nest beste jeg fant er "OCZ DDR3 6GB Intel® Extreme Low-Voltage" med PC3-10666 3x2048MB 1333MHz. (7.7.7.20). Som er forventet imorgen (hvis datoen ikke her helt fake).

Jeg har ikke andre DDR3 til å bruke i mellomtiden heller.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Flere butikker pleier å ha "fake" dato som forsinkes hele tiden. Noen har startet dette tullet og andre følger etter. Man kan leve med en forsinket vifte, minnepenn, osv., men det er så intermitterende når de tuller med "essensielle" komponenter som RAM og HK. Nå sitte jeg bare og glaner på CPU på boret.

Akkurat som jeg hadde lite problemer med nye Triple-Channel DDR3, og alle uklarheter som er rundt denne nye teknologien.

Jeg har også en mistanke at datoen på flere kurante DDR3 alternativene er "fake" og kan forsinkes utover nytt år. Hva er alternativene da?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
kjøp deg 1333Mhz corsair 3x1GB sett til 1495kr. selg de litt utpå nyåret.

Ja, det kan være ett bra alternativ og jeg skal se på det.

Jeg har ett inntrykk at du har testet flere HK, foretrekker du fremdels GA-EX58-UD5P for OCing av i920? Ellers hvilken andre vil du anbefale?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
kjøp deg 1333Mhz corsair 3x1GB sett til 1495kr. selg de litt utpå nyåret.

Ja, det kan være ett bra alternativ og jeg skal se på det.

Jeg har ett inntrykk at du har testet flere HK, foretrekker du fremdels GA-EX58-UD5P for OCing av i920? Ellers hvilken andre vil du anbefale?

har ikke testet 920 på p6t, og kommer ikke til å gjøre det heller. GB kortet fordi det er 3veis sli :)

Lenke til kommentar
Dere har i7, jeg har bare RAM jeg. 6x1gb 1600 cl7. Sitter å venter på en 776 cpu som aldri kommer, har mistet mailen til selgeren også. Og kjøper jeg i7 nå kommer garantert den andre cpu'n på dagen. Hater folk som somler.

Jeg får vel gi han en uke til før det blir i7.

Hvis du har RAM, da vil oppgraderingen bli enklere og billigere, tenker jeg. HK og CPU koster ikke stort mer enn sine kontrapart.

Nå har jeg 2 sett med RAM på bestilling, Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ CL8, og OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1600MHz CL8, men begge virker til å være håpløse og i det fjerne. kanskje dukker opp om 10 gager?

Jeg har ikke bestemt meg for HK ennå, men flere er på lager og det kan gå fort.

Hva heter dette, "1600 cl7" som du har? timing høres veldig bra ut, men og hva slags spenninger kjører den på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...