Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

jeg begynner å bli lei ventetiden på ekstrating til i7. kjølere er ikke å oppdrive, samme med 6GB sett.. gi meg ting NÅ!

Funker med 3 stk 4GB kit også ;)

digg med 12GB! testet høyere NB freq med alle brikkene? vi har noen mushkin 1333Mhz 1.5v på jobben.. 2x2GB, men gidder ikke kjøre på 666Mhz. Vil ha 800+ på denne maskinen, den fortjener det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da fikk jeg akkurat en kamerat av meg til å kjøpe ett i7 system over E8400. det kom på 3500kr mer totalt, men så tenkte jeg..? 3500kr for ett så mye mer fremtidsrettet system, er jo egentlig ganske ok. ikke bare ER maskinen kraftigere, han kan også sette inn nye 32nm cpuer når det kommer + enda ett 260GTX når det kommer. Til og med han innså at dette egentlig ikke var en dårlig deal, så han slo til.

Lenke til kommentar
ikke bare ER maskinen kraftigere, han kan også sette inn nye 32nm cpuer når det kommer

Ikke ta det for 100% sikkert. Kjøpte man det nyeste og råeste for 2 år siden (1066FSB hovedkort) så hadde man for 1 år siden ikke lengre muligheten til å oppgradere til noe særlig råere pga 1333 FSB. Nå sier jeg ikke at historien 100% sikkert vil gjenta seg, men at du ikke må ta det for 100% sikkert at noe tilsvarende ikke vil skje igjen med LGA1366.

Lenke til kommentar
ikke bare ER maskinen kraftigere, han kan også sette inn nye 32nm cpuer når det kommer

Ikke ta det for 100% sikkert. Kjøpte man det nyeste og råeste for 2 år siden (1066FSB hovedkort) så hadde man for 1 år siden ikke lengre muligheten til å oppgradere til noe særlig råere pga 1333 FSB. Nå sier jeg ikke at historien 100% sikkert vil gjenta seg, men at du ikke må ta det for 100% sikkert at noe tilsvarende ikke vil skje igjen med LGA1366.

vi ser jo at P5WDH-Deluxe kortet som kom for 2-3år siden kan kjøre de nyeste quaddene fint :), såvidt jeg forstod når jeg var hos Intel så skal 32nm gå fint på x58. krymping kommer vel om ca ett år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

vi ser jo at P5WDH-Deluxe kortet som kom for 2-3år siden kan kjøre de nyeste quaddene fint :), såvidt jeg forstod når jeg var hos Intel så skal 32nm gå fint på x58. krymping kommer vel om ca ett år.

P5WDH var en perle (har det hk'et fremdeles i en av ungas maskin).

Ikke uten grunn at P5WDH-tråden på xs lever i beste velgående.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen som vet noe om når det er forventet andre brikkesett til 1366 ?

Jeg benytter eksterne kort for nettverk, lyd og diskktrl så X58 "alt-på-et-brett-overkill" korta er rimelig uaktuelle. Trenger noe virkelig enkelt av god kvalitet og med nok PCIe kanaler.

Lenke til kommentar

Nå er det på tide at en del av dere går inn for landing. Dere har mistet bakkekontakten totalt, og er utmerkede eksempler på fanboys.

Mye av det dere skriver er så fjernt fra virkeligheten at dere burde fått advarsel for trolling.

Det er lov å sette ting litt på spissen, men fytti rakkern som dere dummer dere ut.

En smart mann sa en gang i tiden: "Moderasjon i alt".

Lenke til kommentar
Hvor raskt minne kan man bruke med i920? Har ikke satt meg inn i qpi eller hva det nå heter.

2.1GHZ er beste jeg har sett med "Kingston HyperX DDR3 3GB 2GHz Triple-Channel " på ASUS P6T Deluxe, hittil. testen mener at det gikk helt greit og smertefritt uten anstrengelser.

"With the processor running at 3.62GHz and the memory kit at 2.1GHz the system felt more responsive and it was fully stable. Keep in mind this was done by adjusting the QPI frequency in the BIOS from 133MHz to 151MHz and increasing the memory voltage from 1.2V to 1.65V. All the other settings weren't touched, so for a quick and simple overclock we couldn't be happier with the results.

" - Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...