Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Akkurat det samme som har skjedd med skjermkort og andre CPUer siste året. Det blir hypet og lovprist, webbutikkene er ikke dumme og får med seg dette og øker prisene.

Prisen vil nok fortsette å øke om man skaper et kunstig press/etterspørsel på produktet ift. tilgang på vare.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den generelle prisutviklingen har vært pga. stigende dollarkurs, og har påvirket alt, men butikkene kan finne på å utnytte dette rotet og sette opp prisene med å se på andres priser. i7 920 selges for 300 USD og hvis vi hadde samme gode og gammeldags dollarkurs, da skulle det koste ca. kr. 2100.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Er vel ingen krise om disse går opp noen hundrelapper, man kjøper de vel for ytelsen uansett - ikke for å spare penger.

Jeg har sikkert meg en "billig" i7 920, og la inn bestillingen lenge siden for å sikre meg en av de første produksjonene, som pleier/forhåpentligvis klokker en del bedre.

Jeg synes det er litt rart at prisene går opp nå, og det kan fort bli en del ekstra hvis HK og RAM skal stige også. jeg håper at HK og RAM holder seg fordi jeg mangler dem fortsatt.

Lenke til kommentar
Er vel ingen krise om disse går opp noen hundrelapper, man kjøper de vel for ytelsen uansett - ikke for å spare penger.

Jeg har sikkert meg en "billig" i7 920, og la inn bestillingen lenge siden for å sikre meg en av de første produksjonene, som pleier/forhåpentligvis klokker en del bedre.

Jeg synes det er litt rart at prisene går opp nå, og det kan fort bli en del ekstra hvis HK og RAM skal stige også. jeg håper at HK og RAM holder seg fordi jeg mangler dem fortsatt.

Bestill et sted de ikke er på lager, og står i lav pris, og få det tilsendt som oppkrav. Da får du det til "nåpris", og kan vente med å betale.

Lenke til kommentar

Bestill et sted de ikke er på lager, og står i lav pris, og få det tilsendt som oppkrav. Da får du det til "nåpris", og kan vente med å betale.

Bra tips, og jeg tenkte på det samme. Det kan være lurt i disse dager som dollarkurs og prisene går jo-jo. Problemet er at jeg vet ikke hva slags HK og RAM jeg skal ha. Venter på en round-up test som AnanTech har lovet, og par andre tester som forhåpentligvis kommer snart.

Jeg kunne alltid legge bestilling på noen forskjellige HK og RAM og avbestille de overflødige, men jeg vet ikke om det er riktig av meg.

Lenke til kommentar

Bra tips, og jeg tenkte på det samme. Det kan være lurt i disse dager som dollarkurs og prisene går jo-jo. Problemet er at jeg vet ikke hva slags HK og RAM jeg skal ha. Venter på en round-up test som AnanTech har lovet, og par andre tester som forhåpentligvis kommer snart.

Jeg kunne alltid legge bestilling på noen forskjellige HK og RAM og avbestille de overflødige, men jeg vet ikke om det er riktig av meg.

Gigabyte kortet ville jeg gått for hvis jeg var deg. tre veis sli +++

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye på disse, men det fine er at de er på lager. Jeg har bunn montert PSU og kan ikke bruke doblet slott-GPU på den nederste PCIe-spor. Ellers Gigabyte pleir å levere solide kort, og prisene er gode også.

Hva er forskjellen mellom Gigabyte GA-X58-UD5 og Gigabyte GA-EX58 Extreme? er det bare kjøleløsningen? Har de samme BIOS, komponenter og egenskaper?, og i tilfellet hvilken vil du forslå?

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye på disse, men det fine er at de er på lager. Jeg har bunn montert PSU og kan ikke bruke doblet slott-GPU på den nederste PCIe-spor. Ellers Gigabyte pleir å levere solide kort, og prisene er gode også.

Hva er forskjellen mellom Gigabyte GA-X58-UD5 og Gigabyte GA-EX58 Extreme? er det bare kjøleløsningen? Har de samme BIOS, komponenter og egenskaper?, og i tilfellet hvilken vil du forslå?

har hørt at de bruker andre komponenter, gud vet hvordan dette går utover ytelse/stabilitet. opplever ikke noe problemer hittil i hvert fall. så bytt kabinett? :D kjøp deg ett lian li hos meg.

Lenke til kommentar

AnandTech har lovet å komme med en round-up av HK og RAM i løpe av uken, da bør det komme snart. Det er godt mulig at jeg velger Gigabyte GA-EX58 Extreme, det er på lager også. Men jeg finner ikke noe aktuelle RAM på lager og uansett må drøye den noen dager.

Det haster ikke, men jeg skal følge med Gigabyte GA-EX58 Extreme, det koster bare få hundre mer og jeg liker den digre luft NB-kjøler + vann på den. Jeg tror at den vil klare seg bra på testene, men skal vente litt og følge med testene.

EDIT: GA-EX58-UD5P har fått veldig bra omtale også og jeg kommer til følge med den også:

Gigabyte GA-EX58-UD5P X58 motherboard review

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg tror at det variere litt avhengig av HK og BIOS. AnandTeck driver med jo-jo oppdatering av BIOS forløpig, men de skal komme med en del avklaringer snart.

Etter det jeg har forstått X58 har so pass mye bandwich (lett oppnår ca. 20GB/S) at lavere latencies vil være mer intersang. derfor sier de: "Corsair DDR3-1600 6GB kit is capable of running at DDR3-1066 on 5-5-5-15 timings with 1.58V". Men de skal komme med mer snart.

Lab Notes - Core i7 920 OC with Patriot Memory DDR3

EDIT:

Eller fant jeg dette hos [H] også:

"We have been able to maintain 1740MHz DDR3 speeds with 3 x 2GB Corsair DIMMs inserted. If you want to see 12GB running at DDR3-1600MHz (8-8-8-24) check this video out" - Link

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

"På Intel Developer Forum (IDF) i San Francisco, som de for tiden viser seg for kraften av de snart skal frigis Core i7 prosessorer. Bruke Cinebench R10 standarden, som tester en prosessor evne til å gjengi et bilde ved hjelp av multi-tråd, den 3.2GHz Bloomfield på displayet blitzed trounced benchmark av en sinnsyk margin.

Utnytte fire kjerner og åtte tråder, CPU gjort kort arbeider av den nye standarden i løpet av 19 sekunder og scoring mer enn 45800 CB poeng.

Som en kontrast, Core 2 Extreme QX9770 3.2GHz kun får rundt 12000 poeng, overclocked til 4,0 GHz bare knapt mer enn 15000 poeng, mindre enn en tredjedel av Nehalem 3.2GHz."

- oversatt fra: Core i7 3.2GHz processor blitzes Cinebench R10

Lenke til kommentar

testet maskinen litt mer nå, enda flere spill har fått kjørt seg. alt fungerer good as hell på full guffe. merker "swapping" til disk, så 6GB blir en viktig oppgradering når settene kommer. går nok for 1600Mhz ram også, så slipper jeg evt en flaskehals der.

"drømmeklokken" ville vært 4Ghz stabilt til alt, tror kanskje dette kan gå med vann/kraftig luftkjøler (true f.eks). hører rykter om at det kanskje kommer ett 280gtx til snart, en som skylder meg ett kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...