knopflerbruce Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Da er det vel bare å vente på noen tester... Noen av de ivrige X58-folka som har ATI-GPUer? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Mye snakk om Tri-Sli her, men hvordan fungerer det med tanke på microstuttering? Vet jo at det blir litt microstuttering selv ved kort som HD4870X2 og 9800GX2, og det blir vell stort sett enda mer når det er to fysiske kort? Må da blir uhorvelig mye med hele tre skjermkort? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Mye snakk om Tri-Sli her, men hvordan fungerer det med tanke på microstuttering?Vet jo at det blir litt microstuttering selv ved kort som HD4870X2 og 9800GX2, og det blir vell stort sett enda mer når det er to fysiske kort? Må da blir uhorvelig mye med hele tre skjermkort? Hva i pokkern er egentlig microstuttering, og hvorfor dukker det opp? De FÅ gangene jeg har kjørt SLI (geforce 7-serie, så er en stund siden riktignok) har ikke jeg merket noe spesielt. Kanskje det står 2 7800gt i PC'en hos modern, kan jo alltids sjekke det om jeg vet hva jeg skal se etter... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 maskinen fungerer er helt komplett i mine øyne nå.. siste gtx 280 gjorde virkelig susen , skal teste litt mer vantage nå snart... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 maskinen fungerer er helt komplett i mine øyne nå.. siste gtx 280 gjorde virkelig susen , skal teste litt mer vantage nå snart... Blir det noe tid til å nyte noen spill med all den benchinga du gjør? Eller synnes du moroa ligger i nettop benchinga? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Mye snakk om Tri-Sli her, men hvordan fungerer det med tanke på microstuttering?Vet jo at det blir litt microstuttering selv ved kort som HD4870X2 og 9800GX2, og det blir vell stort sett enda mer når det er to fysiske kort? Må da blir uhorvelig mye med hele tre skjermkort? Litt OT, men et lite reply går vel siden den florerer av dem fra før... Det var vel rimelig veldokumentert at denne såkalte microstutteringa var heftig forbedret på HD4870 og den viste ingen tegn til dette under test av ms/frame, har ikke linken dessverre, men dette ordet/fenomenet blir ofte misstolket og brukt om andre ting med SLI/CF som ikke helt har med dette å gjøre...... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Ifølge **dp** så skal jo hans HD4870X2 ha hatt ekstreme problemer med microstuttering? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Nehalem er ikke på noen måte dårlig, men for prisen det koster å skaffe seg hele Nehalem plattformen kontra Penryn så blir det for dyrt med tanken på det lille du får igjen for det, om du ikke mot all formodning er en av de som driver aktivt med 3D-rendering osv. Selvfølgelig. Nehalem er kommet i LGA1366 entusiast versjon (jeg kaller slikt som regel idiot versjon) og i tillegg er plattformen så ny at du ender opp med å betale pioner/entusiast/idiot-pris for både CPU, hovedkort og RAM. Når LGA1156 plattformen har kommet på markedet og fått ristet av seg de tre-fire første månedene med idiot-prising så vil dette antagelig bli en genial plattform for de fleste formål, også sett fra et pris/ytelse perspektiv. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Ifølge **dp** så skal jo hans HD4870X2 ha hatt ekstreme problemer med microstuttering? Da veit han ikke helt hva det er, for jeg har hans 4870x2, og det som virkelig kan kalles microstutter er fraværende.......... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) testet litt mer.. ene 280 kortet klokker dårlig.. klarer ikke mer enn 670 Ifølge **dp** så skal jo hans HD4870X2 ha hatt ekstreme problemer med microstuttering? hmmm, har jeg sagt akkurat ordet microstuttering? jeg sleit med flimmer osv på skjerm, og noen fps drop i ny og ne. microstuttering er vel latency imellom gpuene hvis jeg ikke tar helt feil. forbedret på 4870x2, men du har det fremdeles... 3870x2 var ILLE i følge de målingene jeg har sett. Endret 19. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 testet litt mer.. ene 280 kortet klokker dårlig.. klarer ikke mer enn 670 Ifølge **dp** så skal jo hans HD4870X2 ha hatt ekstreme problemer med microstuttering? hmmm, har jeg sagt akkurat ordet microstuttering? jeg sleit med flimmer osv på skjerm, og noen fps drop i ny og ne. microstuttering er vel latency imellom gpuene hvis jeg ikke tar helt feil. forbedret på 4870x2, men du har det fremdeles... 3870x2 var ILLE i følge de målingene jeg har sett. SLI/CF har endel skavanker som folk ofte tror er dette fenomenet, spesiellt fremtredende på midrange FPS på LCD/60hz skjermer, bruker man litt riktig "capping" av FPS så er dette fenomenet borte. Mikrostutter og hva dette er og hvorfor har jeg lest endel om, men er litt for "lat" til å finne det frem igjen siden HD48xx ble fullstendig friskmeldt for dette... Nyaktige målinger av ms/frame er blitt gjort, og alle spikene fra HD3xxx/HD3870x2 er fullstendig fjernet... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 mente jeg så noen grafer, men men.. så.. ourasi.. ta en wprime 32M på 3.7Ghz? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 mente jeg så noen grafer, men men.. så.. ourasi.. ta en wprime 32M på 3.7Ghz? Mikrostuttering, i ordets rette forstand, er ikke tilstede på HD48xx.... Det er ofte blitt kallt dette av enkelte i andre lignende tillfeller, men det er altså ikke det det er... Wprime 32m har jeg ikke prøvd, vinner jeg noe om jeg kommer i mål? Om du finner en som har ekte 64bit instruksjoner, så send meg en link;) Syswow suger.... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 testet litt mer.. ene 280 kortet klokker dårlig.. klarer ikke mer enn 670 Klokk unlinked, med shader på akkurat 2x GPU core, da kommer du greit opp i 700+, i sum vil du tjene på det, i allefall med 1 kort... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 gidder ikke teste mer.. cpuen ville ikke igjennom på 4Ghz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Ifølge **dp** så skal jo hans HD4870X2 ha hatt ekstreme problemer med microstuttering? Da veit han ikke helt hva det er, for jeg har hans 4870x2, og det som virkelig kan kalles microstutter er fraværende.......... Kommer helt ann på situasjonen. Har du god flyr, og høy FPS/stabil FPS så er det som regel tilnærmet fraværende. Problemet synes jeg øker når du kommer med tyngre laster. (les: Crysis for eksempel), eller i andre spill ved FPS-drop så gjør ikke Microstutter det noe bedre akkurat. Nå er jo HD 4870X2 såpass kraftig at jeg ikke synes det blir noe problem. Så lenge ytelsen holder seg stabilt/høyt så går det utmerket ja. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) maskinen fungerer er helt komplett i mine øyne nå.. siste gtx 280 gjorde virkelig susen , skal teste litt mer vantage nå snart... Blir det noe tid til å nyte noen spill med all den benchinga du gjør? Eller synnes du moroa ligger i nettop benchinga? Når man setter opp ett system, da bør man benche/teste for å finne de beste innstillinger. Både på CPU, RAM, GPU , osv. Jeg synes det er flott at han deler sine erfaringer med oss. Jeg personlige synes at overklokking og system-optimalisering er minst like moro som spill og lærer mye av disse erfaringene som **db** deler med oss. Endret 20. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 maskinen fungerer er helt komplett i mine øyne nå.. siste gtx 280 gjorde virkelig susen , skal teste litt mer vantage nå snart... Blir det noe tid til å nyte noen spill med all den benchinga du gjør? Eller synnes du moroa ligger i nettop benchinga? jeg syntes benching er utrolig gøy, ellers hadde jeg ikke kjøpt meg en egen rig med 965 og P6T Deluxe... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Har Intel økt prisen på i7 eller dollarkurs går jo-jo igjen? Flere butikker har økt prisen på i7 i de siste dagene. i7 920 har økt med 150 hos Netshop i løpe av natten, Komplett og Digital Impuls satt den opp med ca. 200 for par dager siden. Man skulle tro at du skulle gå nedover etterhvert og jeg lurer på hva det kommer av. Endret 20. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Har Intel økt prisen på i7 eller dollarkurs går jo-jo igjen? Flere butikker har økt prisen på i7 i de siste dagene. i7 920 har økt med 150 hos Netshop i løpe av natten, Komplett og Digital Impuls satt den opp med ca. 200 for par dager siden. Man skulle tro at du skulle gå nedover etterhvert og jeg lurer på hva det kommer av. noen øker fordi andre øker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå