**dp** Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Når jeg jeg "skryte den så til himmels", er fordi noen prøver å trekke den ned til søla med å sammenligne vår tids mest avansert teknologi med AMD's puslete CPU, eller Q6600, eller slikt. Hmmm... sammenligning med Q6600 er "ned i søla" ? Du verden. Igjen, Ci7 ser lovende ut, men koster for mye kronasje sett i forhold til ytelsesgevinsten akkurat nå. Om 6 mnd. er det godt mulig Ci7 er det eneste riktige valget, men det betyr ikke at Ci7 er "halleluljha" for alle i dette øyeblikk. Enhver bør vurdere det utifra sine egne behov. Foreløpig er den 10-20% dyrere enn tilsvarende x48 high-end system. "halleluljha" er noe som Deneb-gjengen driver med i denne tråden, fordi de hyller noe som ikke er her ennå. Hyller? Siter oss. Du farer meg løgn og overdrivelser hele tiden, og mangelen på "bevis" bekrefter at intet av det du sier har rot i virkeligheten. Deneb-gjeng my ass... O Store Ypperste-Nehalem-Prest. nå begynner du å bli usedvanlig useriøs, og hvem farer med løgn? du sier at nehalem 920 på stock har 80C++ load. hvordan kan du si dette? du har virkelig ikke peiling. har du screenshot av noen som kjører prime 95 på 3.4ghz med phenom på stock luft? jeg vil se temps også. edit: og Knut, ikke bli sint fordi du ligger og gråter hver eneste natt pga ytelsen til Nehalem AMD tar ikke Intel igjen på en god stund, så get used to it. Endret 19. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Kan noen utdype dette bildet? Tar jeg helt feil når jeg utifra dette tror at Nahlem egentlig bruker sykt mye watt, og for at den ikke skulle brenne seg selv opp, måtte de kverke masse av hastigheten den egentlig hadde muligheten til? Der har vi nyskapning, gitt. Teknologi vraket på 80-tallet. (tar STORT forbehold om mulig feilinformasjon her jeg sitter og humrer - uten at jeg mener at Nehalem yter som en dass, trass i klubbe-og-flintstein-teknologi) Hva vet dere 2 om slike saker som de innerne koblinger i en CPU i hele tatt? Må dere gå så langt og finne slike "forstålige" saker for å finne noe feil med i7? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Enhver bør vurdere det utifra sine egne behov. Foreløpig er den 10-20% dyrere enn tilsvarende x48 high-end system. Hvorfor sammenligner du alltid mot X48? X48 har ikke noen nevneverdige forskjeller iforhold til X38, og X38 kan må få ned til 1250 spenn, som har mange Pci-express porter og gode oc egenskaper. X58 er nesten dobbelt så dyrt Penry oppsett: Her Nehalem oppsett: Her Jeg har tatt de billigste Nehalem-delene (Valgte rambrikker som "Støtta" Trippel Channel) Nesten dobbel pris - for meg er det ganske sykt Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Når jeg jeg "skryte den så til himmels", er fordi noen prøver å trekke den ned til søla med å sammenligne vår tids mest avansert teknologi med AMD's puslete CPU, eller Q6600, eller slikt. Hmmm... sammenligning med Q6600 er "ned i søla" ? Du verden. Igjen, Ci7 ser lovende ut, men koster for mye kronasje sett i forhold til ytelsesgevinsten akkurat nå. Om 6 mnd. er det godt mulig Ci7 er det eneste riktige valget, men det betyr ikke at Ci7 er "halleluljha" for alle i dette øyeblikk. Enhver bør vurdere det utifra sine egne behov. Foreløpig er den 10-20% dyrere enn tilsvarende x48 high-end system. "halleluljha" er noe som Deneb-gjengen driver med i denne tråden, fordi de hyller noe som ikke er her ennå. Hyller? Siter oss. Du farer meg løgn og overdrivelser hele tiden, og mangelen på "bevis" bekrefter at intet av det du sier har rot i virkeligheten. Deneb-gjeng my ass... O Store Ypperste-Nehalem-Prest. nå begynner du å bli usedvanlig useriøs, og hvem farer med løgn? du sier at nehalem 920 på stock har 80C++ load. hvordan kan du si dette? du har virkelig ikke peiling. har du screenshot av noen som kjører prime 95 på 3.4ghz med phenom på stock luft? jeg vil se temps også. edit: og Knut, ikke bli sint fordi du ligger og gråter hver eneste natt pga ytelsen til Nehalem AMD tar ikke Intel igjen på en god stund, så get used to it. Har sett 80 en eller annen gang, og det var på XS. Mulig det ikke avr 80 på alle kjernene, men minst på en. Kjølepasta har vel også litt å si, bruker man noe "drit" går tempen opp noen få grader (ikke alle som ahr en tube AS5 eller bedre liggende...). Derfor er ikke rett i overkant av 80 grader noe urealistisk, selv om det kanskje er LITT i overkant. Sier jeg 75+ er hvertfall det bankers. Forøvrig skrev jeg 80+, ikke ++. Le gjerne av sånn pirking, men det er noen grader forskjell på + og ++( ) Har ikke sagt noe om stock kjøler, derimot er 3,4Ghz på luft doable. Skjønenr ikke helt vhordan du kan påstå at jeg er useriøs når du sier at jeg "griner" fordi Nehalem er ute. Hvis jeg er useriøst må det defineres nye ord og begreper for å karakterisere dine poster. Interesserer meg midt i ræva om AMD tar igjen Intel, sålenge de har et konkurransedyktig produkt er jeg happy. Og det har de. At du ikke skjønner det, og spilelr "Intel er sååå bezt OMGZZZ"-kortet er utenfor min fatteevne. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hva vet dere 2 om slike saker som de innerne koblinger i en CPU i hele tatt? Må dere gå så langt og finne slike "forstålige" saker for å finne noe feil med i7? Når en ikke innser det med de lette og enkle testene så må en vel fyre på med "tyngre" saker. Trenger ikke gå lengre enn kilden til denne tråden for å finne 'mangler'. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Enhver bør vurdere det utifra sine egne behov. Foreløpig er den 10-20% dyrere enn tilsvarende x48 high-end system. Hvorfor sammenligner du alltid mot X48? X48 har ikke noen nevneverdige forskjeller iforhold til X38, og X38 kan må få ned til 1250 spenn, som har mange Pci-express porter og gode oc egenskaper. X58 er nesten dobbelt så dyrt Penry oppsett: Her Nehalem oppsett: Her Jeg har tatt de billigste Nehalem-delene (Valgte rambrikker som "Støtta" Trippel Channel) Nesten dobbel pris - for meg er det ganske sykt Du må selvfølgelig betale for herligheten. Men det er flere faktorer som spiller inn her. Hvor mye kostet en Abit-HK i sin "prime-time" rundt 1800? Denne billige prisen er pga. utfasing av en utgående teknologi. Samme gjelder for DDR2. Alt nytt er dyrt, og X58 kan senke noe etterhvert også, men jeg synes at du får du mye ekstra for 3000 i differansen (20% mer på et total system bygg?) Hvis du har behov for en av CPU-ytelse og RAM-ytelse, SLI+CF, Multi-GPU, osv... bare en av disse bør være vært differansen, mener jeg. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Sam_Oslo: Nei Abit kortet mener jeg å husker fortsatt kostet 1300 kroner (Evt spørr Nizzen) Jeg skjønner også at nyere teknologi er dyrere, men det er forskjell her, dobbel pris føler jeg er svindel (for normale folk vell og merke) For folk flest så har heller ikke de resterende 20 prosentene noe som helst å si æither, 80 fps vs 100 (?) - De fleste pleier vell uansett å "lukke" FPS'n (?) Btw: Har Ram-ytelse så gigantisk mye å si? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Sam_Oslo: Nei Abit kortet mener jeg å husker fortsatt kostet 1300 kroner (Evt spørr Nizzen) Jeg skjønner også at nyere teknologi er dyrere, men det er forskjell her, dobbel pris føler jeg er svindel (for normale folk vell og merke) For folk flest så har heller ikke de resterende 20 prosentene noe som helst å si æither, 80 fps vs 100 (?) - De fleste pleier vell uansett å "lukke" FPS'n (?) Btw: Har Ram-ytelse så gigantisk mye å si? Jeg er enige at det er ikke mye å hente på spill enda , med mindre du har multi-GPU(vi får se Big bang 2 forandrer noe eller ikkke), men disse behovene er individuelle og er avhengig av dine behov. Tenk deg at noen kjøper "Adobe CS4" for over kr. 35000. Hvorfor kan han ikke bruke den gratise paint.net? Noen vil si det er galskap, noen andre vil si at jeg jag har behov og setter pris på profesjonelle verktøy. Forresten da burde han kjøpe en i7 også for å får litt fart på CS4, hvor både RAM og CPU har mye å si. Slike applikasjoner er ikke få heller. Endret 19. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg er enige at det er ikke mye å hente på spill enda , med mindre du har multi-GPU(vi får se Big bang 2 forandrer noe eller ikkke), men disse behovene er individuelle og er avhengig av dine behov. Tenk deg at noen kjøper "Adobe CS4" for over kr. 35000. Hvorfor kan han ikke bruke den gratise paint.net? Noen vil si det er galskap, noen andre vil si at jeg jag har behov og setter pris på profesjonelle verktøy. Forresten da burde han kjøpe en i7 også for å får litt fart på CS4, hvor både RAM og CPU har mye å si. Slike applikasjoner er ikke få heller. Er det noe som kan lønne seg for en vanlig forbruker er å evt oppgradere til en SSD disk hvor OS'et og lignende kan ligge. Det er slike forskjeller jeg mener er Revolusjonerende og alt det du kaller Nehalem Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg synes SSD er bra, og skal oppgradere selv, snart. Men hvorfor SSD når du kan sjøpe en billig Deneb HHD ? jo du får noen få ekstra FSP her og litt raskere load der, altså ikke noe voldsomt, men fine greier. Du får dette + mye mer med i7, mener jeg. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Sam_Oslo: Nei Abit kortet mener jeg å husker fortsatt kostet 1300 kroner (Evt spørr Nizzen) Jeg skjønner også at nyere teknologi er dyrere, men det er forskjell her, dobbel pris føler jeg er svindel (for normale folk vell og merke) For folk flest så har heller ikke de resterende 20 prosentene noe som helst å si æither, 80 fps vs 100 (?) - De fleste pleier vell uansett å "lukke" FPS'n (?) Btw: Har Ram-ytelse så gigantisk mye å si? Sitter du som Gamer med ett GTX280 eller ett HD4870x2, så tjener man nærmest ingenting på å bytte platform, har du GPU i mid-end er et bytte enda mer meningsløst. At de 0.00001% som sitter med 3xGTX280 i TriSLI tjener endel i enkelte spill/bencher, er selfølgelig hyggelig for dem. For den normale bruker uten spesielle 3D rendering krav, og gamere selv med Highend singel/dobbel GPU, er et bytte altså totalt bortkastede penger, så lenge de allerede sitter med et bra system.. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvis man har et ok system med over 4GHZ(OC), og bruker PCen kunn til spill, da blir det litt dyrt/surt å oppgradere. Da kan man bruke pengene til å kjøpe seg en Xbox 360. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg synes SSD er bra, og skal oppgradere selv, snart. Men hvorfor SSD når du kan sjøpe en billig Deneb HHD ? jo du får noen få ekstra FSP her og litt raskere load der, altså ikke noe voldsomt, men fine greier. Du får dette + mye mer med i7, mener jeg. De fleste tillater seg selv å bruke litt småpenger på hw som bedrer litt ytelse, og å bruke 880,- på en 30GB SSD med 155mb/s lese og 90mb/s skriv kan gi betydelig mer valuta for pengene enn veldig mye annet som kan koste det mangedobbelte. Noen raskere load får du ikke med Ci7, ei heller noen høyere FPS i snitt med selv high-end singel/dual GPU kort. Å bytte til Ci7 for den prisen det koster, vil være svært lite fornuftig for folk med brukermønsteret nevnt i min forrige post uansett å mye rare argumenter du kommer med... Endret 19. november 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvis man har et ok system med over 4GHZ(OC), og bruker PCen kunn til spill, da blir det litt dyrt/surt å oppgradere. Da kan man bruke pengene til å kjøpe seg en Xbox 360. Hva er det med deg og Xbox 360? De fleste pc-gamere bruker lett 3-4k på ny cpu/ram/gpu før de bruker det på en 360 vel? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg synes SSD er bra, og skal oppgradere selv, snart. Men hvorfor SSD når du kan sjøpe en billig Deneb HHD ? jo du får noen få ekstra FSP her og litt raskere load der, altså ikke noe voldsomt, men fine greier. Du får dette + mye mer med i7, mener jeg. De fleste tillater seg selv å bruke litt småpenger på hw som bedrer litt ytelse, og å bruke 880,- på en 30GB SSD med 155mb/s lese og 90mb/s skriv kan gi betydelig mer valuta for pengene enn veldig mye annet som kan koste det mangedobbelte. Noen raskere load får du ikke med Ci7, ei heller noen høyere FPS i snitt med selv high-end singel/dual GPU kort. Å bytte til Ci7 for den prisen det koster, vil være svært lite fornuftig for folk med brukermønsteret i min forrige post uansett å mye rare argumenter du kommer med... Du får holde deg unna rare komentarer da. Den brukermønstre du beskriver passer bedre til Xbox 360 brukere. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg må gå og lese litt på tester for å finne meg HK og RAM istendenfor disse diskesjonene. Litt info First Look: DFI LANParty UT X58 T3eH8 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg synes SSD er bra, og skal oppgradere selv, snart. Men hvorfor SSD når du kan sjøpe en billig Deneb HHD ? jo du får noen få ekstra FSP her og litt raskere load der, altså ikke noe voldsomt, men fine greier. Du får dette + mye mer med i7, mener jeg. De fleste tillater seg selv å bruke litt småpenger på hw som bedrer litt ytelse, og å bruke 880,- på en 30GB SSD med 155mb/s lese og 90mb/s skriv kan gi betydelig mer valuta for pengene enn veldig mye annet som kan koste det mangedobbelte. Noen raskere load får du ikke med Ci7, ei heller noen høyere FPS i snitt med selv high-end singel/dual GPU kort. Å bytte til Ci7 for den prisen det koster, vil være svært lite fornuftig for folk med brukermønsteret i min forrige post uansett å mye rare argumenter du kommer med... Du får holde deg unna rare komentarer da. Den brukermønstre du beskriver passer bedre til Xbox 360 brukere. Du er jo totalt på viddene du Sam..... En som bruker PC'en til skole, jobb, chatting, surfing, gaming, nedlasting/opplasting, film, musikk, hobby webdesign o.l. er det brukermønsteret jeg henviser til. Det som krever mest ressurser, er gaming, og som jeg sa og har sagt veldig mange ganger nå, så har en C2D/C2Q på x38/P45/x48 og singel/dobbelgpu ingenting å tjene på å bytte platform, bortkastede penger per dags dato.... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvis man har et ok system med over 4GHZ(OC), og bruker PCen kunn til spill, da blir det litt dyrt/surt å oppgradere. Da kan man bruke pengene til å kjøpe seg en Xbox 360. Altså jeg skjønner litt hvorfor folk blir litt provosert her, en 4 Ghz CPU (Som jeg regner med er en 45 nm) er "bare" ok, mens en I7 er revolusjonerende osv. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg må gå og lese litt på tester for å finne meg HK og RAM istendenfor disse diskesjonene. Litt info First Look: DFI LANParty UT X58 T3eH8 Du kan jo alltids teste ut DFI, AMD-kortene deres er hvertfall i en egen klasse. ganske sikker på at du må importere fra utlandet, riktignok... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Hvis man har et ok system med over 4GHZ(OC), og bruker PCen kunn til spill, da blir det litt dyrt/surt å oppgradere. Da kan man bruke pengene til å kjøpe seg en Xbox 360. Altså jeg skjønner litt hvorfor folk blir litt provosert her, en 4 Ghz CPU (Som jeg regner med er en 45 nm) er "bare" ok, mens en I7 er revolusjonerende osv. Ok betyr ikke dritt eller dårlig, det betyr ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå