Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Intel Core i7 920

Anbefalte innlegg

Ourasi: Jeg legger merke til at 2 stk 4870 X2 er unødvendig i World in Conflict, da en stykk holder fint helt opp til 2560x1600 4xAF 4xAA Very High Quality. Det er jo rimelig rått.

Lost Planet er det ikke så enkelt med. Der bør man nok ned på 2xAA eller Dx9-modus for å få den til å yte bra på "stusselige" 1920x1200 for de som "bare" har 24-tommer skjerm.

CF med 2 x 4870x2 i 16x slotter betyr 100C på de første gpuene. man kan ikke kjøre CF i port 1 og 3, bridgen er for kort.

Hvilke kjølere og kabinett er det som yter så dårlig kjøling som du beskriver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ourasi: Jeg legger merke til at 2 stk 4870 X2 er unødvendig i World in Conflict, da en stykk holder fint helt opp til 2560x1600 4xAF 4xAA Very High Quality. Det er jo rimelig rått.

Lost Planet er det ikke så enkelt med. Der bør man nok ned på 2xAA eller Dx9-modus for å få den til å yte bra på "stusselige" 1920x1200 for de som "bare" har 24-tommer skjerm.

CF med 2 x 4870x2 i 16x slotter betyr 100C på de første gpuene. man kan ikke kjøre CF i port 1 og 3, bridgen er for kort.

les de andre postene mine.. stock kjøling på gpu og kortene i slot 1 og 2 pga for kort CF bridge.

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest tråden du linker til ?

Use old Ati driver.

Use newest Nvidia driver.

Cherry pick games.

Make a big gap in bars on a bar graph.

Hope no one will notice.

Signal0101

Testen er dessuten utført 17/11 , og de har benyttet 4 generasjoner gammel ATI driver (Catalyst 8.9)

Det er nok ikke en test/bench man skal ta seriøst.

Lenke til kommentar
Siden dere prater om CF og SLI, her det noe for dere:.

Nvidia: SLI is faster than Crossfire on Nehalem platform

122691300918eac37a6d.jpg

1226912945bcbc132643.jpg

...men er det nVIDIA som utnytter plattformen godt, eller dårlige arbeidsforhold for ATI sine GPUer?

Nvidia har jobbet lenge med Big Bang II driveren, og lagt veldig mye vekt på x58, og tom. lansering dagen for 180 driveren skulle være 17.Nov (samtidig med i7). Jeg tror at ATI kommer til å ta seg sammen og fikse litt på driveren etterhvert.

Lenke til kommentar

122691300918eac37a6d.jpg

1226912945bcbc132643.jpg

...men er det nVIDIA som utnytter plattformen godt, eller dårlige arbeidsforhold for ATI sine GPUer?

Nvidia har jobbet lenge med Big Bang II driveren, og lagt veldig mye vekt på x58, og tom. lansering dagen for 180 driveren skulle være 17.Nov (samtidig med i7). Jeg tror at ATI kommer til å ta seg sammen og fikse litt på driveren etterhvert.

De HAR allerede fikset på driveren som ble brukt i reviewet, men det leser vel du akkurat nå tenker jeg :p

Bruke en gammel driver = tullereview som ikke kan tas seriøst...

Lenke til kommentar

122691300918eac37a6d.jpg

1226912945bcbc132643.jpg

De HAR allerede fikset på driveren som ble brukt i reviewet, men det leser vel du akkurat nå tenker jeg :p

Bruke en gammel driver = tullereview som ikke kan tas seriøst...

Jeg vet ikke noe gammel driver = tullereview, men hvis du vet, det er greit. Goud 3D har vist ganske like tall på Nvidias kort, ihvertfall: Core i7 Multi-GPU SLI Crossfire Game performance review

Hvis dette ikke er bare tull også, da prater vi om heftige saker på Nvidia kortene:

180 series drivers bring massive performance boost to gtx 280. Up to 43%

Lenke til kommentar
les de andre postene mine.. stock kjøling på gpu og kortene i slot 1 og 2 pga for kort CF bridge.

Og kabinett?

Lenke til kommentar
http://www.guru3d.com/article/core-i7-mult...mance-review/10

haha, i7 slår 8400 i spill? oh yeah!!

jeg vil faktisk påstå at dette er revolusjonerende:

http://www.guru3d.com/article/core-i7-mult...mance-review/19

"You could also look at this processor as a good investment for future (much faster) graphics cards."

Ser ikke så verst ut, men det BØR nevnes at det er den beste Nehalem'en mot den tredje beste Wolfdale'en.

Snur man den på flisa, som ville vært et mer logisk valg, så vil vel fortsatt Nehalem ligge over i akkurat de testene, men avstanden vil krympe betraktelig. (920 har 5/6 av regnekraften til 965, og e8600 har 5/4 ganger regnekraften til e8400 - og MANGE av disse grafene var CPU-begrenset.)

Lenke til kommentar

Fremtidige GPU kan muligens sette høyre krav til CPU, og dette gjelde fremtidige spill også. Mange av dagens spill har ganske "tilbakestående" AI, det er fordi en Smart/kompleks AI krever veldig mye CPU-kalkulasjoner (og mange spill har fremdels Pentium 4 3.2 som minste CPU-krav). Det er rimelig å tro at mange av spilleutviklere kommer til å utvikle mer kompleks AI, Physx, og andre CPU-intensive godbiter når de får øyne sine på disse kraftige CPUene.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke noe gammel driver = tullereview, men hvis du vet, det er greit.

Du slenger bare opp grafer da fra en post fra en vr-zone tråd uten i det hele tatt å lese den igjennom.

Det står sort på hvitt hos kilden at det er benyttet geforce 180.43 (uoffisiell) hvor det bla er gjort farcry2 optimaliseringer , samt at det er benyttet Cat 8.9 .

Trengs ingen oversettelse for å lese det.

Nvidia testlerde Asus'un X58 yonga setli Rampage II Extreme anakartýný, Core i7 XE 965 iþlemci, 3x1GB bellek, kendi ekran kartlarý için GeForce 180.43, ATi tabanlý ekran kartlarý içinse Catalyst 8.9 sürücüsünü kullanmýþ.

http://www.donanimhaber.com/NewsDetail.aspx?Id=11699

Jeg sier hverken at nv i 2way SLI eller 4870 i CF yter best - kun at den testen der har resultater som er null verdt.

Lenke til kommentar
Du slenger bare opp grafer da fra en post fra en vr-zone tråd uten i det hele tatt å lese den igjennom.

Ja, men jeg leste hele dritten.

Da burde du ha fått med deg fra page 2 at det ble kommentert at det var benyttet cat 8.9 for ATI korta og siste tilgjengelige beta driver for nvidia.

Slikt blir det ikke noen rettferdig test av.

Farcry2 hadde dessuten release i oktober - hvilket gjør farcry testen helt biased med de gamle ATI driverene vs nVidia da farcry2 tilpasninger/optimaliseringer ligger i cat 8.11.

Lenke til kommentar

FarCry2 grafer med en AMD / ATI driver som overhode ikke er optimalisert for FarCry2 i det hele tatt?

Catalyst 8.9 er jo måneder gammel?

Dette må jo være 100% bevisst også, for du sitter ikke med aller siste BETA nVIDIA GeForce driver og en gammel 8.9driver som ikke ligger på AMD / ATI sine sider lengre ved en tilfeldighet vettu.

De burde hvert fall ha benyttet 8.10 Hotfix2 for FarCry2, men her benytter de jo jaggu meg ikke 8.10 engang, nå er jo 8.11 ute?

Blir jo latterlig misledene å gjøre det på den måten, samtidig som grafene er forsøkt manipulerte for å få avstandene til å virke større enn hva de faktisk er?

Når du ser slike tegn i en anmeldelse så er det bare å ta den useriøst, blir som når nVIDIA legger ut sine egne grafer og benytter eldgammle Catalyst drivere som kom for 1år siden..

Lenke til kommentar
http://www.guru3d.com/article/core-i7-mult...mance-review/10

haha, i7 slår 8400 i spill? oh yeah!!

jeg vil faktisk påstå at dette er revolusjonerende:

http://www.guru3d.com/article/core-i7-mult...mance-review/19

"You could also look at this processor as a good investment for future (much faster) graphics cards."

Ser ikke så verst ut, men det BØR nevnes at det er den beste Nehalem'en mot den tredje beste Wolfdale'en.

Snur man den på flisa, som ville vært et mer logisk valg, så vil vel fortsatt Nehalem ligge over i akkurat de testene, men avstanden vil krympe betraktelig. (920 har 5/6 av regnekraften til 965, og e8600 har 5/4 ganger regnekraften til e8400 - og MANGE av disse grafene var CPU-begrenset.)

Brothers in Arms:

9770, 67fps - 965, 107fps

utklassing, kraftigste fra begge serier.

Far Cry 2

9770, 77fps - 965, 112fps

utklassing, kraftigste fra begge serier.

Dette er spill som er "optimalisert" for kraftige cpuer, eller bare flere tråder. Hva er det dere ikke skjønner? Dette er UTKLASSING i høyeste grad.

"ikke noe spess oppgradering".. nei vel folkens..

sier jo seg selv at når vi får 3 x 290GTX eller drøyere vil dette gapet bare fortsette i 1920x1200 og 2560x1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...