**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 kommer med en test på blood rage hvis jeg får sample gleder meg virkelig til det kortet. ikke bare ser det lovende ut, men foxconn er tidenes firma! Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? hva med Gigabyte sitt x58? der har man pciex 1x og 4x øverst? jeg bruker asus xonar dx i pciex 4x slotten, fungerer utmerket! Endret 17. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? hva med Gigabyte sitt x58? der har man pciex 1x og 4x øverst jeg bruker asus xonar dx i pciex 4x slotten, fungerer utmerket! Denne PCIe-layout passer dårlig hos meg, og alle som har en bunn-montert PSU. Det blir rett og slett ikke mulig å bruke en doblet-slott GPU på nederste PCIe-spor. Endret 17. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? hva med Gigabyte sitt x58? der har man pciex 1x og 4x øverst? jeg bruker asus xonar dx i pciex 4x slotten, fungerer utmerket! Sant nok, glemte det kortet i farta... Litt dumt de ikke vraket den pcie x4'en til fordel for en pci der oppe (og evt, flyttet x4 lenger ned). Lydkort er et TYPISK pci-produkt. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? hva med Gigabyte sitt x58? der har man pciex 1x og 4x øverst? jeg bruker asus xonar dx i pciex 4x slotten, fungerer utmerket! Sant nok, glemte det kortet i farta... Litt dumt de ikke vraket den pcie x4'en til fordel for en pci der oppe (og evt, flyttet x4 lenger ned). Lydkort er et TYPISK pci-produkt. pci er jo på vei ut, liten tvil om det! vi omfavner nye ting, dvs pciex! En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? hva med Gigabyte sitt x58? der har man pciex 1x og 4x øverst jeg bruker asus xonar dx i pciex 4x slotten, fungerer utmerket! Denne PCIe-layout passer dårlig hos meg, og alle som har en bunn-montert PSU. Det blir rett og slett ikke mulig å bruke en doblet-slott GPU på nederste PCIe-spor. nytt kabinett da Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Jeg tror at de følger med HW.no forumet. Nye farger , men det virker at de må fremdels jobbe litt med fargene. DFI introduces its UT X58-T3eH8 motherboard Endret 17. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 rart med det, alle ditcher CFX med dobbel spacing for tri sli oppsett.. sier litt om hva produsentene liker/syntes fungerer best Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, så mange PCIe-slott antyder en ny trend. Mye tyeder at ai kan forvente både bedre multi-GPU skalering , og divese nye add-on kort som vil trives i Pci-e elott, tenker jeg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 rart med det, alle ditcher CFX med dobbel spacing for tri sli oppsett.. sier litt om hva produsentene liker/syntes fungerer best Har vel mer med ønsket om å ha en fungerende SLI-plattform å gjøre. Forøvrig ditcher jo mange produsenter tri-sli også, med å sette alottene oppå hverandre Skal man tolke noe som helst i retning av hva produsenter foretrekker må det vel bli at de liker ikek grafikkort generelt. Er ikke 4870x2 dual slot, akkurat som gtx280? Isåfall lurer jeg på hvordan du får det til at CFX blir ditchet. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 rart med det, alle ditcher CFX med dobbel spacing for tri sli oppsett.. sier litt om hva produsentene liker/syntes fungerer best Har vel mer med ønsket om å ha en fungerende SLI-plattform å gjøre. Forøvrig ditcher jo mange produsenter tri-sli også, med å sette alottene oppå hverandre Skal man tolke noe som helst i retning av hva produsenter foretrekker må det vel bli at de liker ikek grafikkort generelt. Er ikke 4870x2 dual slot, akkurat som gtx280? Isåfall lurer jeg på hvordan du får det til at CFX blir ditchet. 4870x2 med spacing i mellom seg, fungerer ikke 100% med 2 x 350watts kort uten spacing i mellom seg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, så mange PCIe-slott antyder en ny trend. Mye tyeder at ai kan forvente både bedre multi-GPU skalering , og divese nye add-on kort som vil trives i Pci-e elott, tenker jeg. Er ikke enig i påstandene dine om at hvermansen kommer til å gå over til multi-gpu, men at hovedkortene får stadig bedre pcie muligheter er jo en selvfølge. Man kan preike så mye man vill om enorm multi-gpu ytelse, men fakt er vel at veldig få går til innkjøp av 2-3 skjermkort til 3.5k pr stykk for å utnytte dette. De fleste i dag som kjøper et skjermkort til pcen havner mellom 750 og 1500kr tipper jeg , entusiast markedet ligger rett over denne prisklassen. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) vi skulle fått 3veis sli med 9800gt osv, det hadde vært killer. edit: vi har jo 9800gtx, men er litt dyrere. Endret 17. november 2008 av **dp** Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, så mange PCIe-slott antyder en ny trend. Mye tyeder at ai kan forvente både bedre multi-GPU skalering , og divese nye add-on kort som vil trives i Pci-e elott, tenker jeg. Er ikke enig i påstandene dine om at hvermansen kommer til å gå over til multi-gpu, men at hovedkortene får stadig bedre pcie muligheter er jo en selvfølge. Man kan preike så mye man vill om enorm multi-gpu ytelse, men fakt er vel at veldig få går til innkjøp av 2-3 skjermkort til 3.5k pr stykk for å utnytte dette. De fleste i dag som kjøper et skjermkort til pcen havner mellom 750 og 1500kr tipper jeg , entusiast markedet ligger rett over denne prisklassen. Jeg frykter at de "hvermansen" som du har i tankene bør kjøpe seg en av de små-fjoms Nett-PCene, så la oss være litt mer presis og ikke blande alle i samme bås. Når du prater om gammere, nå kan vil ha topp-ytelse uten å betale blod-pris på topp-kort. Jeg tenker på GTX 270 (som snart vil brake løst) og den vil trolig koste 40% mindre enn GTX 290 og kommer til å yter nesten 10% mindre. Så 2-3way SLI av "nest-beste" kan gi mye for pengene til de som bryr seg om spilleytelse og spilleopplevelse. Om du ikke bryr deg om spille-ytelse, da trenger du hverken topp-kort eller flere PCIe-slott, og kan gjerne få deg en Nett-PC. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nå er det ikke slik at verden er enten svart eller hvit heller da, er jo plenti med folk som ønsker seg en mellomting mellom en gamer med skjermkort løsninger til mange tusen og en nett-PC. Det å si at folk enten skal kjøre 3-SLi, ellers så klarer de seg men en nett-PC blir jo bare dumt? Kompisen min hadde aldri funnet på å kjøre tre skjermkort, samtidig som han aldri ville vært fornøyd med eller klart seg med kun en nett-PC. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nå er det ikke slik at verden er enten svart eller hvit heller da, er jo plenti med folk som ønsker seg en mellomting mellom en gamer med skjermkort løsninger til mange tusen og en nett-PC. Det å si at folk enten skal kjøre 3-SLi, ellers så klarer de seg men en nett-PC blir jo bare dumt? Kompisen min hadde aldri funnet på å kjøre tre skjermkort, samtidig som han aldri ville vært fornøyd med eller klart seg med kun en nett-PC. jeg måtte sette den på spissen, fordi flere blander målgruppene. Det er selvfølgelig mer nyanse i dette, men gamere som bryr seg om spilleopplevelse og (de som bruker gjerne 4 høvdinger par gange årlig) nå kan få seg masse for pengene med 2-3way SLI. Vi prate ikke om den andre kompisen din. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Nå er det vell strengt tatt bare en mindre del av "gamerne" der ute som blar opp fire høvdinger årlig? Av alle "gamerne" jeg kjenner så bytter de færreste noe som helst i maskinen årlig i det hele tatt, de bytter ting i det de føler det de har har blitt for svakt, og det er sjeldent slik at skjermkortet ditt er pensjonert alt innen et år. Så det tror jeg er forbeholdt en entusiast del av gamerne der ute, de fleste skaffer seg en maskin til 8'000 - 15'000kroner og er fornøyd med den helt til de ikke fikk tilfredsstillende ytelse i spillene sine lengre og først da vurderer de å bytte ut / forandre på noe i systemet sitt. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Nå er det vell strengt tatt bare en mindre del av "gamerne" der ute som blar opp fire høvdinger årlig?Av alle "gamerne" jeg kjenner så bytter de færreste noe som helst i maskinen årlig i det hele tatt, de bytter ting i det de føler det de har har blitt for svakt, og det er sjeldent slik at skjermkortet ditt er pensjonert alt innen et år. Så det tror jeg er forbeholdt en entusiast del av gamerne der ute, de fleste skaffer seg en maskin til 8'000 - 15'000kroner og er fornøyd med den helt til de ikke fikk tilfredsstillende ytelse i spillene sine lengre og først da vurderer de å bytte ut / forandre på noe i systemet sitt. Vi får se, om 3-4 uker kommer en ny runde med 55nm GPU fra Nvidia, og deretter en "refresh" fra ATI. Da vil denne kompisen din være ute og kjøre, igjen. Tenker jeg. EDIT: PS! i Q1 2009 kommer begge med nye GPU , og samme kjøret igjen! Endret 17. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En interessant observasjon av ivrighetsnivået her i tråden. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvorfor tror du at alle må ha det aller nyeste til enhver tid? Jeg har 2stk 9800gtx, og de kjøpte jeg da det var mulig å få tak i 9800GX2 og GTX280. Jeg kommer nok til å ha systemet mitt i hvertfall 3 år før jeg bytter ut alt. Sannsyneligvis bytter jeg CPU og RAM innen ett eller 2 år, og da holder systemet mitt sikkert helt til 2012 før jeg må bytte. Dessuten så vil jeg egentlig tro at det er ikke så mye CPU/GPU-begrensninger det står på, men heller programvare. Det ligger nok sykt mye gjemt kraft i alt av systemer som bare venter på programvare som kan utnytte det. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du må ikke la fargene lure deg, det er lurt å følge med testene på DFI X58-T3eH8 Lanparty. Alt tyder at dette er et solid kort. I likehet med EVGA X58 SLI, dette har perfekt PCIe-layout for 3-way SLI for doblet slott GPU. Det er ikke mange kort som tillater det. Hallo! Farge har mye å si, spesielt når det ser slik ut som DFI har laget det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå