Theo343 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg er forøvrig en av dem som fortsatt har Q6600 på handelisten til min hjemmeserver når den endelig får oppgradering fra S478. Dette fordi Q6600 gir enormt mye for pengene, men den er faktisk dyrere nå enn den har vært så jeg venter på et godt ukestilbud el. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Jeg er forøvrig en av dem som fortsatt har Q6600 på handelisten til min hjemmeserver når den endelig får oppgradering fra S478. Dette fordi Q6600 gir enormt mye for pengene, men den er faktisk dyrere nå enn den har vært så jeg venter på et godt ukestilbud el. Eller kanskje ta en tur innom bruktmarkedet? Vurderer selv å plukke opp en "rimelig" QX9770/QX9650 på bruktmarkedet, så kanskje du finner min Q9550 der snart, dog ikke til samme pris som en Q6600 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 jeg har også sett noen QXer på bruktmarkedet, noen helt nede i 3000kr.. men igjen..? kjøp heller 920.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) jeg har også sett noen QXer på bruktmarkedet, noen helt nede i 3000kr.. men igjen..? kjøp heller 920.. Sponser du? Det blir nok for mye stress med salg av nåværende utstyr og for liten ytelsesgevinst for mitt bruk, og allt for dyrt når jeg må handle hovedkort/Ram/CPU samtidig. Det som fristet mest med X58 var SLI, og den fristelsen er nå effektivt eliminert av deg Endret 17. november 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 er med på den.. kanskje jeg selger deg P6T Deluxe kortet "billig"? da trenger du en 920 + 6GB ddr3 du får en pen slant for 9550 + hk + ram nå for tiden.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Har ikke vært noen brukbare Quads på bruktmarkedet siste tiden såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 4870x2, kortet som per dags dato yter best overall. kortet har for mange bugs, og bråker helt forferdelig. 280gtx: singelgpu kortet som yter best, tett opptil x2 kort fra ati. fungerer flawless i alle spill. viften bråker selvfølgelig, men ikke på langtnær så mye som x2 kortet. 4870: helt ok kort, ikke samme bugsene som x2. eneste er at kortet ikke yter godt nok, det kommer til kort i ren ytelse i de spillene jeg har testet/spiller. til skeptikerne: JA, jeg har testet x2, 280 og 4870 i SAMME maskin. Må vel si meg litt enig i den konklusjonen ja. Har X2 i maskinen i skrivende stund (GTX 280 og HD 4870 ligger på pulten bak meg), og det er ikke helt problemfritt nei. Og den lager litt leven under belastning ja. Mitt "favorittkort" må være 9800 GX2 faktisk, som klokker bra, bråker ikke, dønn stabilt og få bugs. Og på en god andreplass må det være GTX 280 (får litt mer stabil FPS ved dette fremfor GX2). Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 ... betrakter i7 utifra din lille snevert virkelighet. Tihi. Dagens.. "Deneb gjengen" rapporterer. Det er vel for øvrig Simen1 som er lederen, og alle som ikke vil anbefale Core i7 til "Ola Nordmann" som ikke har behov for ytelsen for sitt bruk, er medlem i gjengen. Velkommen. PS: Når det er sagt er jeg litt urettferdig med quotingen min da resten av innlegget er bra, synes også det høres ut som om du har moderert forgudelsen litt. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Bare for å få litt fakta på boret, og påpeke på verdiene på denne "beuty" som skriker for 3-way GTX 270. Anandtech Lab Notes - EVGA X58 SLI sier roløpig dette: "Once we had the board setup properly, we were rewarded with some excellent results from our i920 setup. Our "safe" overclock on air cooling ended up being a 21x196 configuration with Turbo enabled. This resulted in a final core speed of 4115MHz on 1.40V. Actual voltage was 1.411V as the board will slightly overvolt at this point. " - Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Vet ikke om det har blitt postet før, men DFI sitt X58 bidrag. fine farger Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Du må ikke la fargene lure deg, det er lurt å følge med testene på DFI X58-T3eH8 Lanparty. Alt tyder at dette er et solid kort. I likehet med EVGA X58 SLI, dette har perfekt PCIe-layout for 3-way SLI for doblet slott GPU. Det er ikke mange kort som tillater det. Endret 17. november 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Det er de som går inn å legger en del penger på å gjøre kortet så stygt som mulig virker det som. Men gode PCI/PCI-e plasseringer har det. Endret 17. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Utseende er det som bryr meg minst, og tar gjerne et stygt kort om det skulle være det mest solide osv.. Men det må da finnes grenser? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 EVGA kortet virker utrolig solid, og er utviklet av blant annet en av verdens beste overklokkere. Jeg siklet på dette kortet selv, men tok GB til gaming maskinen og P6T Deluxe til bench så far. P6T kortet virker VELDIG godt, men mangler 3veis sli.. gigabyte kortet virker også godt, men liker ikke så høy bclk i min setup enda. Må vel guffe på med bedre ram enn 1333Mhz Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 DFI har lange tradisjoner for å levere solide kort med gode overklokking egenskaper. DFI X58-T3eH8 Lanparty ser ikke akkurat pent ut, men den skal inne i kasen og alle fargene graves under kortene, jo. Dette ser veldig lovende ut og jeg kommer til å følge med testene på dette. Foreløpig har jeg både DFI X58-T3eH8 Lanparty og EVGA X58 SLI, på listen og begger ser lovende ut. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 ser ut som jeg får sample med blood rage fra Foxconn snart også, dette kortet er blodtrimmet for ytelse.. vi får håpe det ikke koster skjorta, noe jeg er redd for at det kommer til å gjøre nå fikk vi i7 920 på lager!!!!!!!!!! WOHO!! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 På tide, andre har hatt den før helgen. :!: Foxconn Blood Rage ser lovende ut også, men tillater ikke 3-way SLI for doblet-slott kort. Flere kommer til å velge SLI + Phsx også, og da blir det litt upraktisk. men jeg tror ikke den vil koste så mye mer enn alternativene. Den veilederne Europeiske prisen en £265 including VAT. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Regner med at du kommer med en liten kommentar på Blood Rage kortet da! For øyeblikket så er det kortet som står øverst på lista mi, om det ikke skulle få en prislapp hinsides all fornuft da! DFI LanParty UT X58-T3eH8 legger seg som en fin nummer to på lista.. Så blir trolig Blood Rage, om det ikke skulle skuffe noe voldsomt eller bli alt for dyrt, eller om da ikke DFI drar opp et kjempe ess med LanParty X58-T3eH8! Om de begge skulle skuffe litt, eller bli priset idiotisk så er det hele mye mer åpent hos meg. Da blir vell en FTW utgave av EVGA X58 aktuelt, ved siden av Rampage II Formula og P6T6 WS Revolution! På tide, andre har hatt den før helgen. :!: Foxconn Blood Rage ser lovende ut også, men tillater ikke 3-way SLI for doblet-slott kort. Flere kommer til å velge SLI + Phsx også, og da blir det litt upraktisk. men jeg tror ikke den vil koste så mye mer enn alternativene. Den veilederne Europeiske prisen en £265 including VAT. Har folk Blood Range kortet? Har du noen sider som forteller litt om inntrykkene? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 En ting jeg la merke til nå på de X58-kortene... mange gamere liker å ha et lydkort istedet for onboard-drit. Men alle disse kortene har jo pcie x16-slottene plassert slik at det blir INGEN slotter ledige til det lydkortet. Mao, tri-sli + lydkort = umulig (med mindre noen begynner å lage kort med enten 7 ekspansjonsslotter, som jeg har på 939-kortet mitt forøvrig, eller man heller slenger den ene slotten til den forhatte, nederste slotten). 2x 4870x2 + lydkort vs. 3x gtx280 - hva gir best gaming-opplevelse? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Har folk Blood Range kortet? Har du noen sider som forteller litt om inntrykkene? TweekTown har litt eldre "DFI exclusively shows us its LANPARTY UT X58 mobo", men ellers den Foxconn brings Quantum Force to X58 with Bloodrage, er den nyeste jeg har sett om Blood Rage. Ellers finnes det ikke ikke mye info, annå. Fox+ har levert mange solide kort, og dette virker til å være et flott kort, også, forutsatt at man har vannkjøling, og da kan ha opp til 4 enkel-slott GPU med vannblokk, som er et stort pluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå