Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du trenger ikke noe slikt for en bra spillopplevelse, et Intel PRO 1000 PT PCIe 1x til 375,- holder i lange baner, har et slikt, og er heftig mye bedre enn onboard... Her har du løsningen, da. Et ROG-KH + et slikt kort, og da woooooooooooops dine problemer er løst. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du trenger ikke noe slikt for en bra spillopplevelse, et Intel PRO 1000 PT PCIe 1x til 375,- holder i lange baner, har et slikt, og er heftig mye bedre enn onboard... Her har du løsningen, da. Et ROG-KH + et slikt kort, og da woooooooooooops dine problemer er løst. Jeg har et ROG kort og et slikt, men det er ikke alle som har plass til et slikt i PCIe portene. Ikke mye hardware pluss crossfire som skal til før det der blir vrient å få plass til.... Derfor de må få ut fingeren å fixe gode kontrollere.... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Jeg vet ikke, men flere har hengt seg på det. Jeg regner med at du får 0.00000005 sekunder raskere beskjed når noen plaffer deg ned i online gaming. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Vel, det er stabilt uten packetloss og har lav ping, ikke så heftig det der kanskje, men det er ikke mer som skal til når man sammenligner med disse Marvell kontrollerene.... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Jeg vet ikke, men flere har hengt seg på det. Jeg regner med at du får 0.00000005 sekunder raskere beskjed når noen plaffer deg ned i online gaming. Det er tydelig at dine krav til nettverkskort er labre, det er langt mer enn litt bedre ping som er viktig, packetloss er dødelig for online gamere... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Jeg vet ikke, men flere har hengt seg på det. Jeg regner med at du får 0.00000005 sekunder raskere beskjed når noen plaffer deg ned i online gaming. Det er tydelig at dine krav til nettverkskort er labre, det er langt mer enn litt bedre ping som er viktig, packetloss er dødelig for online gamere... Tror faktisk jeg har merket litt packetloss på Marvellkontrolelrne mine. Nå har jeg aldri prøvd noe bedre, så vrient å vite åssen det er uten Kanskje verdt en liten investering? 375 kroner er ikke stort. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva gjør et vanlig nettverkskort "heftig mye bedre" enn onboard til vanlig bruk? Jeg vet ikke, men flere har hengt seg på det. Jeg regner med at du får 0.00000005 sekunder raskere beskjed når noen plaffer deg ned i online gaming. Det er tydelig at dine krav til nettverkskort er labre, det er langt mer enn litt bedre ping som er viktig, packetloss er dødelig for online gamere... Dette er ganske internsang, finnes det noen tester hvor man sammenligner Marvel med alternativene? Jeg vil sette pris på en link. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Helt utrolig å se hvordan Sam_Oslo oppfører seg når det handler om ting han tydeligvis ikke bryr seg så stort om. Her har han skrytet Core i7 til himmels på grunn av god 3D Rendering som de færreste av oss bryr oss noe større om, han har skrytt hele X58-plattformen til himmels, 3-vei minne osv osv.. Nå ser det jo ut som det meste ikke innfridde, hvert fall ikke like revlusjonerende som han selv mente og kanskje fremdeles mener? Men når vi andre nevner kontrollere som faktisk kan ha en merkbar forskjell så er dette tydeligvis noe som er helt latterlig å ta opp? Vi snakker knapt 300kroner for en god nettverkskontroller, kan da umulig være vanskelig å putte det på et hovedkort? Vi snakker om at hovedkort til prisen av 600-800kroner har de samme nettverkskontrollene som kort til over 3'500kroner? Er det virkelig riktig? Og hvorfor i allverden må det å stille visse minimumskrav til kontrollerne automatisk stemple oss som kresne og bety at vi burde kjøre server kort? Hva fader skal jeg kjøre serverkort for i min gaming maskin? "Er bare å kjøpe nettverkskontroller ved siden av", ærlig talt så forventer jeg å få kvalitet i alle ledd når du først betaler 3'500 kroner for et hovedkort? Er jo nok at hovedkort i seg selv koster latterlig mye, om du ikke attpåtil må kaste bort hundrelapper på andre ting som strengt tatt ikke skulle vært nødvendig å skaffe? Hadde det vært ok for deg om hovedkortet hadde kommet med 1x PCI-Express 16x port også da, hadde jo bare vært å kjøpe kontrollere ved siden av? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Helt utrolig å se hvordan Sam_Oslo oppfører seg når det handler om ting han tydeligvis ikke bryr seg så stort om.Her har han skrytet Core i7 til himmels på grunn av god 3D Rendering som de færreste av oss bryr oss noe større om, han har skrytt hele X58-plattformen til himmels, 3-vei minne osv osv.. Nå ser det jo ut som det meste ikke innfridde, hvert fall ikke like revlusjonerende som han selv mente og kanskje fremdeles mener? Men når vi andre nevner kontrollere som faktisk kan ha en merkbar forskjell så er dette tydeligvis noe som er helt latterlig å ta opp? Vi snakker knapt 300kroner for en god nettverkskontroller, kan da umulig være vanskelig å putte det på et hovedkort? Vi snakker om at hovedkort til prisen av 600-800kroner har de samme nettverkskontrollene som kort til over 3'500kroner? Er det virkelig riktig? Og hvorfor i allverden må det å stille visse minimumskrav til kontrollerne automatisk stemple oss som kresne og bety at vi burde kjøre server kort? Hva fader skal jeg kjøre serverkort for i min gaming maskin? "Er bare å kjøpe nettverkskontroller ved siden av", ærlig talt så forventer jeg å få kvalitet i alle ledd når du først betaler 3'500 kroner for et hovedkort? Er jo nok at hovedkort i seg selv koster latterlig mye, om du ikke attpåtil må kaste bort hundrelapper på andre ting som strengt tatt ikke skulle vært nødvendig å skaffe? Hadde det vært ok for deg om hovedkortet hadde kommet med 1x PCI-Express 16x port også da, hadde jo bare vært å kjøpe kontrollere ved siden av? Du får svartmale en ting av gangen. Du kan ikke avvise hele verden i et innlegg. Ta en ting av gange, rolig, da vil jeg svare på dine bla. bla. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Her må det jo være en enkel vei til suksess for HK-produsenter - bruk et par ekstra hundrelapper på en kontroller, lag et gaming-appeal-look, og folk vil kjøpe som gale når det reklameres for lavere og mer stabil ping. http://www.hardware.no/artikler/nettverksk...utforelse/27702 Klart at dette kan føre til bedre online gaming opplevelse, men problemer er at denne dingsen koster like mye som et HK. " M1 Killer NIC will set you back anywhere from $220 to around $250" _ link Det fines flere slike løsninger, men alle er ganske dyre pga. den dyre nettverkskontrollere, og dette vil være en fordyrende faktor i et ROG-HK, mener jeg. Dette kan kjøpes septra, hvis man føler behovet og har råd til noe så synskt dyrt. Killer NIC er et overpriset kort om man kun trenger det til spilling, jeg vil ikke gå så langt som å kalle det snae-oil, men det er kke så langt unna. Det er et greit nettkort, men sterkt overpriset, om man ikke har meget meget spesielle behov, og noe slikt er ikke et godt alternativ på et hovedkort. Som tidligere nevnt koster et godt intel-NIC ca 400, og er nok vesentlig billigere når du kun setter det på et hovedkort, og kan trekke fra prisen til marwellkontrolleren. AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hmm. Jeg har Striker II Extreme og har vært knallfornøyd med alt av drivere til HKet mitt. Asus sin hjemmeside er grei å bruke for å finne nye drivere og å oppdatere bios i windows funker som bare det. Vært endel ymse BIOS fra ASUS den senere tiden, alt er på langt nær bare fryd og gammen. Og mange av driverne på ASUS sin side er farlig gamle, skulle laste ned Marvell Yukon nettverks driver til kompisen min, Marvell sin side var nede så måtte ta det fra ASUS sine sider, dette var da til Vista 64bit så oppdaterte drivere er jo faktisk nokså vesentlig. Driveren jeg fikk hos ASUS var datert fra 2007? Mens på Marvell sine sider lå det et lass av drivere som var nyere, den mest oppdaterte var faktisk fra oktober 2008? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Helt utrolig å se hvordan Sam_Oslo oppfører seg når det handler om ting han tydeligvis ikke bryr seg så stort om.Her har han skrytet Core i7 til himmels på grunn av god 3D Rendering som de færreste av oss bryr oss noe større om, han har skrytt hele X58-plattformen til himmels, 3-vei minne osv osv.. Nå ser det jo ut som det meste ikke innfridde, hvert fall ikke like revlusjonerende som han selv mente og kanskje fremdeles mener? Men når vi andre nevner kontrollere som faktisk kan ha en merkbar forskjell så er dette tydeligvis noe som er helt latterlig å ta opp? Vi snakker knapt 300kroner for en god nettverkskontroller, kan da umulig være vanskelig å putte det på et hovedkort? Vi snakker om at hovedkort til prisen av 600-800kroner har de samme nettverkskontrollene som kort til over 3'500kroner? Er det virkelig riktig? Og hvorfor i allverden må det å stille visse minimumskrav til kontrollerne automatisk stemple oss som kresne og bety at vi burde kjøre server kort? Hva fader skal jeg kjøre serverkort for i min gaming maskin? "Er bare å kjøpe nettverkskontroller ved siden av", ærlig talt så forventer jeg å få kvalitet i alle ledd når du først betaler 3'500 kroner for et hovedkort? Er jo nok at hovedkort i seg selv koster latterlig mye, om du ikke attpåtil må kaste bort hundrelapper på andre ting som strengt tatt ikke skulle vært nødvendig å skaffe? Hadde det vært ok for deg om hovedkortet hadde kommet med 1x PCI-Express 16x port også da, hadde jo bare vært å kjøpe kontrollere ved siden av? Enig i mye av dette. På et HK til 1500 kroner kan jeg se at det er greit med et billig nettverkskort, men til X58-HK som koster 3500 bør det være kvalitet over hele fjæla. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Alle X58-HK er dyre, uansett med eller uten bling og blang og ekstra kontrollerne. Dette skyldes først og fremst av en udugelig AMD som fremdels surrer med Deneb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Her må det jo være en enkel vei til suksess for HK-produsenter - bruk et par ekstra hundrelapper på en kontroller, lag et gaming-appeal-look, og folk vil kjøpe som gale når det reklameres for lavere og mer stabil ping. http://www.hardware.no/artikler/nettverksk...utforelse/27702 Klart at dette kan føre til bedre online gaming opplevelse, men problemer er at denne dingsen koster like mye som et HK. " M1 Killer NIC will set you back anywhere from $220 to around $250" _ link Det fines flere slike løsninger, men alle er ganske dyre pga. den dyre nettverkskontrollere, og dette vil være en fordyrende faktor i et ROG-HK, mener jeg. Dette kan kjøpes septra, hvis man føler behovet og har råd til noe så synskt dyrt. Killer NIC er et overpriset kort om man kun trenger det til spilling, jeg vil ikke gå så langt som å kalle det snae-oil, men det er kke så langt unna. Det er et greit nettkort, men sterkt overpriset, om man ikke har meget meget spesielle behov, og noe slikt er ikke et godt alternativ på et hovedkort. Som tidligere nevnt koster et godt intel-NIC ca 400, og er nok vesentlig billigere når du kun setter det på et hovedkort, og kan trekke fra prisen til marwellkontrolleren. AtW Hvor får man kjøpt dette killer NIC kortet? Har sett etter det før uten å finne noen nettbutikk som selger det. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvor får man kjøpt dette killer NIC kortet? Har sett etter det før uten å finne noen nettbutikk som selger det. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112844 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112840 NetShop selger disse, de er ikke på lager dessverre, men anntar at de er rett rundt hjørnet... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) De er i Prisguiden. EDIT: Oops, hodet mitt fungerer tydeligvis ikke skikkelig. Endret 7. november 2008 av haalo Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Hvor får man kjøpt dette killer NIC kortet? Har sett etter det før uten å finne noen nettbutikk som selger det. PCStyling har de på lager: http://www.pcstyling.no/index.php?cPath=61...ea00106b46825ee Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvor får man kjøpt dette killer NIC kortet? Har sett etter det før uten å finne noen nettbutikk som selger det. PCStyling har de på lager: http://www.pcstyling.no/index.php?cPath=61...ea00106b46825ee Mange klager at 3500 er for mye for et HK med innebygd NIC, hvordan tør du å like til en MIC for 2500? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 I haz teh ballz ..ok, for mye cola nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå