Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Idle strømforbruk på i7 er ikke så ille, 232W i Vista x64 desktop uten noen form for strømsparing. Dette med 280 i SLI og 6GB ram.

 

Jo det er ille, men det er neppe din 920 som er hovedsynderen.

 

Til sammenlikning bruker mitt P35, [email protected] pluss HD3850(OC) ca 55w idle ([email protected]+8800GT brukte 100w). XP SP3 32-bits. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Apogee GT for i7, Clas Olhson style...

 

Meget bra Hifiking.

GhettoMods utført av en "hardcore clocker".

Er det nå vi skal ha Scooter gnålende på "hardcore, encore..." i bakgrunnen? :)

 

Forøvrig er det merkelig at så godt som ingen produsetner av ettermarkedskjølere har forberedt seg på lansering av ci7. (For ikke å snakke om CPU-blokker/vannkjølings-kit).

Tyder nesten på at de ikke tror noen vil kjøpe/bygge ci7-rigger. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Må si Core i7 920 klokker som en lek, trenger ikke å tenke på noe som helst.. Bare sette 4.0GHz, kjøre resten uten om DRAM volt på auto og sette ønsket hastighet og timings på RAM og det fungerer 100% stabilt! :D

 

Om det er Intel SpeedStep eller hva det er vet jeg ikke, men maskinen syntes tydeligvis at 4.0GHz ikke holder for når jeg sjekker med CPU-Z så hopper den litt opp og ned mellom 4.17 - 4.2GHz! :D

 

Minnebrikkene kjører jeg på 1523MHz @ 6-7-6-20-1T, og holder seg 100% stabilt det også uten noe ekstra dilldall!

Kjørt forskjellige Prime95 tester i over 14timer uten problemer, kjørt memtest86+ i 10timer (inkludert test nr.9) og ikke tegn til ustabiliteter noe sted!

 

 

EDIT:

 

Var litt skeptisk til å starte med siden jeg ønsket en relativt stillegående maskin, så jeg har "bare" Noctua NF-P12 vifter (2x på Thermalright TRUE Black) og var litt skeptisk på om det ville gå på over 3.8GHz, men jaggu meg stiger prosessoren sjeldent over 70grader selv ved kraftig load?!

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Virkelig synd at Ci7 blir så dyrt ellers skulle jeg faktisk hivd meg på det nå selv. Jeg ønsker å ha 8GB minne tilgjengelig på 64bit OS for virtualisering og annet.

 

Iom. at 920 klokker bra nå men sikkert blir dårligere utover i batcher ettersom plattformen blir rimligere. Ofte blir produktene så tynnet ut og hardt sortert at man ikke får samme verdien igjen for dem.

 

Ergo det vi ser nå vil bare bli mer og mer usikkert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har Sam_Oslo tatt kvelden her på forumet eller? Savner en som spammer litt forskjellig info og andre setninger her :p

 

Har han et oppegående i7 oppsett nå, eller sitter han med cpu'en i hånda enda? :mrgreen:

 

Tja. Enten er han permbanna etter en privat (PM) utskeielse mot gitte moddisser, eller så ble han så fornærmet at han rett og slett forsvant.

Det har skjedd før.

Og ja, jeg savner hans "kunnskap" og fornøyelige poster.

I samme grad som jeg savner Snorreh.

Muligens sistnevnte gjør comeback etter nattens nyheter(NDA sluppet).

Ser ut som det er noen rekorder fra Team Finland på gang(Macci/Sampsa/SF3F)

Har han et oppegående i7 oppsett nå, eller sitter han med cpu'en i hånda enda? :mrgreen:

Jeg tror han sitter med CPU'en i hånda, og lurer på hvilke ram-brikker/hk han skal kjøpe.

Jeg ville nok gjort det i motsatt rekkefølge..slik jeg er iferd med nå for en Deneb-rigg. :)

Tror jeg venter til ci5 med ny Intel-rigg (for benching/perser).

 

Edit:

Ad "stabilitets-testing".

Er helt på linje med Nizzen her.

Det er *tull* å drive med hk/mosfet-tortur med døgnlange Prime-sessions.

Det man tester da er hvorvidt man har ett bra hk/strømkretser.

Ikke grin dersom en sannsynlig zzzaPofff tar med seg en rekke andre komponenter enn ett svindyrt hk. :)

PS.

Dette gjelder *spesielt* ved relativt høy overklokking.

"Stabilitets-testing" aka døgnvise "primeing" og "folding" er noe man kan ta på standard klokk.

Ikke alle system som klarer det standard engang.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ci5 blir nok også det jeg vil vente på :) Forhåpentligvis kommer den senest i Q3?

 

 

 

Langt bortenfor topic, berg og daler:

Snorreh og snekkern er forøvrig to deltakere jeg savner høyt. Samtidig er MistaPi en kar som viser seg mye mindre enn før. Forsvinner også Simen1 fra forumet forsvinner nok også jeg. Anders Jensen med flere er også personer som gjør forumet til et sted verdt å bruke tid på.

 

SamOslo hadde mye flott å bidra med, jeg hadde bare vanskelig for å svelge all diskusjonsteknikk, men det lærte jeg meg å komme over. Så er han borte er jo det et tap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...