Spirograf Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Emnetittelen er så som så, menmen... Der jeg jobber så har vi begynt å se på muligheten for å ta bilder av våre ansatte til bruk i markedsføring på web og trykk. Vi har en profil å forholde oss til, og et eksempelbilde er vedlagt her: Som dere ser så er bildet i svart-hvitt, med refleksjon under bildet. Jeg har blitt fortalt at man kan legge refleksjon på bilder i Photoshop, men som halvsjøllært røver på PS så har jeg ikke kommet så langt i "PS for røvere"-boka mi Noen som vet hvordan man gjør det? Vi har følgende retningslinjer på hvordan bildene skal være: Modellene (og rekvisitter) har hvit bakgrunn. Det er ikke nødvendig å ta hensyn til omgivelser og årstider, og vi unngår visuell støy som kan hindre oss i å fortelle historiene. <LI>Bildene skal ikke brukes med rammer rundt, men skal fremstå med en sømløs og usynlig bakgrunn. Vi har fundert på å lage et "studio" i et rom uten vinduer, slik at vi kan få så konstant lys som mulig (det er vanlig lysrør i taket). Holder det i så fall med blitser, eller bør man ha lyskastere i tillegg? Er viktig at det ikke dannes skygge på bakgrunnen. Vi må også ha hvit bakgrunn og hvitt underlag, skulle vel gå greit med lerret? Det jeg trenger tips og innspill på er: - Blits/lyskaster, hva trenger vi? - Kamera, hva trenger vi? - Objektiv, greit nok med evt. kitobjektiv - Noe jeg har glemt? Setter stor pris på tips og hjelp fra ekspertisen! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Synes du er modig som begir deg ut på studiofoto uten noe veldig til forkunnskaper, men ikke la det stoppe deg. Bare husk at det kan fort bli dyrt i lengden. Kunne kanskje dette vært noe for deg. http://www.strobist.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå