Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ekstreme smerter fra testikkelen og oppover

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei

I går da jeg skulle tisse fikk jeg plutselig enorme smerter testikkelen (venstre) og videre opp i magen. Det er tredje gangen det skjer, men det er kanskje et år eller mer siden det skjedde sist. Det varer ca en halv time før det gir seg. Sist gang gikk smerten videre til korsryggen også. Det gjør så vondt at jeg bare må ligge å vri meg i smerte. Jeg kjente en følelse over hele huden og begynte med en slags kaldsvette. Jeg kjenner fortsatt noe tendenser til smerter innimellom nå. Sist gang forsvant smertene helt etter noen få timer.

Det føltes litt ut som det renner urin ned til testiklene, om det i det hele tatt er mulig. Eventuelt at trådene fra testikkelen tvinner seg rundt hverandre eller no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får absolutt håpe du ikke har fått testikkelvridning.

Sykdomstegn:

Akutt smerte i den ene halvdelen av pungen. Det kan gjøre vondt også i nedre del av magen på samme side. Smertene har ofte kommet i forbindelse med lek eller sport. Det gjør vondt å komme borti pungen. Noen blir kvalme og kaster opp. Etter hvert blir pungen hoven.

Må si at det kanskje kan ligne litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest stamfaren

Jeg opplevde å våkne opp med de omtrent de samme smertene some deg. Det jeggjorde var å gå i dusjen og dusje med så varmt vann som mulig. Da blir testikkelholderen utvidet. Det er er for at den skal justere varmen til spermiet. Da den var utvidet klarte jeg forsiktig å få den tilbake til riktig posisjon. Etter det så satte jeg på kaldt vann og det fører til motsatt effekt på testikkelholderen. Etter det så var alt fint igjen. Det fungerte på meg i hvertfall. ellers så kan det komme av at du har fått en infeksjon som menn ofte får i voksen alder som kan være et sympton på kusma.

håper dette kunne være til hjelp.

-Tman

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Takk for tipset Tman! Våknet etter 2 timer på sofaen med smerter nede på høyre side av magen, da jeg reiste meg opp kjente jeg også store smerter fra testikkelen på høyre side. Kunne knapt gå, men fant fram pc'n og så tipset ditt. Etter 20min i dusjen greide jeg å "vri/dytte/masere" tilbake testikkelen og smertene forsvant etter få minutter.

Jeg føler meg helt bra igjen nå, så jeg venter med legen til i morra. Jeg ser også at dette er et tema som burde vert tatt opp med alle gutter så man veit hva man skal gjøre hvis sånne smerter oppstår. Jeg ante ikke at dette kan være så akutt før i kveld:S

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra sykehuset der jeg ble operert for testikkeltorsjon (at den ene testikkelen vrir jeg rundt sin egen akse). Fra dette skjer har man ca 6 timer på seg før testikkelen dør og man må fjerne den. Man klarer seg med 1 testikkel, men jeg syns det var veldig greit å beholde begge. Takk til denne tråden som fikk meg til å gå til legen. Prøvde dusj-trikset, men det var for sent. Hadde hovnet opp så mye at det ikke gikk å vri på plass på egenhånd.

Lenke til kommentar
Gjest *************'

hva er symptomer på tenstikkel vridring? er det sånn at det er vondt og ta på pungen,eller og ta på tenstikkelen fordig den v tenstikkel er gått fra pungen. og den gjør vondt og ta på spesielle punkter. men har hatt smertene i over 7 timer men de er ikke akkute bare de 2 første timene jeg fikk smerter. er det forsent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...