Gå til innhold

Kundene misfornøyde med Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg jobbet som telefonselger for Telenor for et par år tilbake. Da fikk vi fortalt under opplæringen at Telenor har vunnet drøssevis av tester for beste kundeservice og beste operatør osv. Dette skulle vi bruke som salgsargument mot de vi ringte opp. Helt utrolig at man driver og lærer opp salgs-personer til direkte feil info og pusher dette på kundene! Vi fikk også fortalt at vi skulle selge "fri20"-abonnement med arguement om at:

 

"Du ringer gratis i ett helt år! (med mindre du ikke ringer mer enn 20 minutter i mnd)". Helt sykt.

Lenke til kommentar

En av de få problemene jeg har med chess er de overbloata nettsidenene deres, skulle ønske at de hadde en lite versjon av nettsidene også. En annen ting er at "wap/mms innstillinger" veilederen mangler dokumentasjon og virker kun fra tid til annen. (hva innebærer "velg nettverk" etter at man har sent inn forespørsel?).

Lenke til kommentar

Det er fakta at Telenor har vunnet det meste av kundeservice-priser. Ikke rart med det apparatet de har... Ingen andre som kommer i nærheten når det gjelder satsning på kundeservice.

 

Har selv Telenor (Mobil, ikke ADSL eller noe annet) - og er sinnsykt fornøyd. Har div. fordelsavtaler som gir meg gratis ringeminutter, samt Fri Familie. Foruten data tror jeg at jeg har kostnader bare på noen 10-kroner i måneden. Suverent. I tillegg er de stort sett først ute med det siste.

 

Eneste grunnen til at folk ikke liker Telenor er fordi det (liksom) er kult å mislike Telenor. Den andre grunnen er at folk har svindyre Telenor-abonnementer som ikke passer deres ringemønster overhodet, men da kan de takke seg selv - og får som fortjent.

Lenke til kommentar

Jeg har vært kunde sammenhengende nå hos Telenor i 2 år og er utrolig fornøyd med kundeservicen deres. Det er natt og dag i sammenligning med NetCom sin kundeservice (her er en tråd om deres horrible kundeservice: https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil...wtopic=1012418).

 

Til sammenligning kjøpte jeg en telefon med 12 mnd. binding hos Elkjøp. Den ble DOA etter 2 dager, fikk en ny som også var DOA. Til slutt tok jeg pengene og hevet abbonementet.

 

Pga. at Elkjøp gjorde feil så ble jeg belastet for mye. (Snakk om 300 kr). Telenor sa da bare at jeg bare kunne trekke fra det beløpet og det skulle ordne seg.

 

Det som skjedde ved neste faktura var at de hadde kreditert den, men med feil beløp. Det var igjen en rest på 170 kr, samt at den gamle regningen stod i rest med 300.

 

Ringte Telenor igjen og de krediterte den forrige regningen med 300 samt den nye med 170 kr. Samtalen tok vel maks 5 minutter fra jeg slo nummeret til det var ordnet.

 

Noe helt annet var det med NetCom og deres Iphone. Telefonkostnader til deres "kundeservice" kostet meg bare i oktober kr. 133,78. I tillegg kommer utgiftene jeg hadde i august og september.

 

Har også 60 gratis ringeminutter fra dem (studentfordel, før hadde jeg 170 min men de forsavnt i oktober) samt 100 gratis sms pr. mnd.

 

Eneste som dro opp kostnaden min i oktober var som sagt NetCom sin "kundeservice". (De je gringer mest til har jeg i min fri familie).

Lenke til kommentar
Husker jeg jobbet som telefonselger for Telenor for et par år tilbake. Da fikk vi fortalt under opplæringen at Telenor har vunnet drøssevis av tester for beste kundeservice og beste operatør osv. Dette skulle vi bruke som salgsargument mot de vi ringte opp. Helt utrolig at man driver og lærer opp salgs-personer til direkte feil info og pusher dette på kundene! Vi fikk også fortalt at vi skulle selge "fri20"-abonnement med arguement om at:

 

"Du ringer gratis i ett helt år! (med mindre du ikke ringer mer enn 20 minutter i mnd)". Helt sykt.

 

Jeg har også jobbet som telefonselger for Telenor og har solgt en del abonnementer med fri20 med argumentet om at man ringer "gratis" i et år. Dette har jeg ikke dårlig samvittighet for da disse abonnementene hovedsakelig ble solgt til eldre personer som ikke brukte telefonen mer en 20 min i måneden. Og som da enten hadde kontantkort, eller abonnementer med høy abo avgift(Netcom ActiveTalk, Tele 2 Mobil+ etc).

 

Så hvis man da ringer for under 20 min i måneden og bruker telefonen lite så blir Fri20 med et fakturafratrekk på 500kr en god løsning hvor man da totalt betaler 88kr i året. Da er også fri familie noe som man også kan spare på.

 

Forøvrig så hadde sikkert kundene jeg solgte fri20 til kommet bedre ut med Tele2 Sheriff, OneCall Faktura eller MTU Fri. Men da jeg ringte fra Telenor anbefalte jeg heller ikke disse :p Kundene ble også informert om den ytterst horrible ringeprisen på 1,79kr etter de 20 første minuttene.

Lenke til kommentar

Ser heller ikke noe problem med og si at man ringer gratis hele året om man da informerer om at det koster Xkr etter at de 20minuttene er oppbrukt. Man lyver jo ikke, da kunden faktisk ringer gratis et helt år om han ikke ringer mer enn 20min i mnd. Hvem som ringer så lite pr mnd vet jeg ikke da men...

 

 

Såååå... Telenor har norges minst fornøyde kunder, og norges beste kundeservice? Eller var det bare i forrige uke?

 

Det kommer vell ann på hva dem er misfornøyd med (kan jo være feks dekning eller priser). Ett firma kan ha vedig bra kundeservice selv om produktene er elendige. Selv synes jeg deres kundeservice er helt ok. Har vært borti værre... Men at utfra egen erfaring er jeg enig i at Chess er den beste mobil opperatøren.

 

De to tingene jeg er mest misfornøyd med hos Telenor er at det koster en formue pr MB. Skulle ønske dem kunne ha samme pris som OneCall (5Kr pr MB). Også synes jeg det skulle koste like mye og ringe kundeservice som det gjør fra fast telefon. For man blir jo ribbet for penger om man ringer dem fra mobil.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Husker jeg jobbet som telefonselger for Telenor for et par år tilbake. Da fikk vi fortalt under opplæringen at Telenor har vunnet drøssevis av tester for beste kundeservice og beste operatør osv. Dette skulle vi bruke som salgsargument mot de vi ringte opp. Helt utrolig at man driver og lærer opp salgs-personer til direkte feil info og pusher dette på kundene! Vi fikk også fortalt at vi skulle selge "fri20"-abonnement med arguement om at:

 

"Du ringer gratis i ett helt år! (med mindre du ikke ringer mer enn 20 minutter i mnd)". Helt sykt.

 

Jeg har også jobbet som telefonselger for Telenor og har solgt en del abonnementer med fri20 med argumentet om at man ringer "gratis" i et år. Dette har jeg ikke dårlig samvittighet for da disse abonnementene hovedsakelig ble solgt til eldre personer som ikke brukte telefonen mer en 20 min i måneden. Og som da enten hadde kontantkort, eller abonnementer med høy abo avgift(Netcom ActiveTalk, Tele 2 Mobil+ etc).

 

Så hvis man da ringer for under 20 min i måneden og bruker telefonen lite så blir Fri20 med et fakturafratrekk på 500kr en god løsning hvor man da totalt betaler 88kr i året. Da er også fri familie noe som man også kan spare på.

 

Forøvrig så hadde sikkert kundene jeg solgte fri20 til kommet bedre ut med Tele2 Sheriff, OneCall Faktura eller MTU Fri. Men da jeg ringte fra Telenor anbefalte jeg heller ikke disse :p Kundene ble også informert om den ytterst horrible ringeprisen på 1,79kr etter de 20 første minuttene.

 

Akkurat den siste delen som er det verste synes jeg. Hos oss var det ikke så utrolig nøye at vi fortalte at det ikke er gratis dersom de ringer MER enn 20 minutter. Det skulle de kunne "forstå selv" uten at vi trenge å fortelle det. Det heter jo tross alt "fri20", skulle ligge i ordet. Det er jo direkte misledende informasjon når hele samtalen går utpå å banke inn "gratis ringing i ett helt år!" og ikke nevnte ett ord om hvor mye det egentlig koster dersom de ringer mer enn 20 minutter.

Lenke til kommentar

Erhm... Hvordan kan det være det samme?

 

Den ene impliserer at du ringer gratis hele tiden, mens den andre sier at du har 20 gratis ringeminutter, det er da fullstendig annerledes.

 

Skal nevnes at jeg er enig i at begge alternativene er misvisende, men det er da klar forskjell. Hadde jeg fått en samtale av en telefonselger og han sier "du ringer helt gratis" så tolker jeg det helt annerledes enn "Du ringer gratis de første tyve minuttene hver måned"

 

I tillegg hadde jeg, og de fleste vil jeg tro, spørre; "ok, hva koster det etter de 20 første minuttene?"

Lenke til kommentar

Det kan ikke kalles gratis når du uansett må betale for å bruke de 20 ringeminuttene. Dersom du bare vil bruke de første 20 minuttene må du betale 49 kroner i måneden. I så fall blir minuttprisen reelt sett 2,45 kroner i minuttet, noe som er *dyrere* enn det du betaler for ringeminutter utover de første 20 (1,79 kr/min).

 

Hadde det fungert slik at du ikke betalte en krone for de første 20 minuttene, verken i månedsavgift eller oppstartsavgift eller andre skjulte kostnader, så hadde det vært gratis.

 

Fri20 har aldri vært gratis, men Telenor har jobbet hardt for å fremstille det slik mellom linjene ;)

Lenke til kommentar

Det ble ikke ordentlig forklart tidligere, men for at det skulle bli "gratis" skulle man få et fakturafratrekk på 500kr, slik at man ikke trenger å betale mer en 2månedsavgifter i løpet av et år altså totalt 88kr.

 

Uansett så er ikke poenget om man ringer gratis eller ikke. Hvis man som telefonselger treffer på en person som ringer mindre en 20 min i måneden, og som da sitter med feks et Netcom ActiveTalk som da fulgte med mobilen denne personen kanskje kjøpte for flere år siden. Så vil denne personen tjene å bytte til Fri20.

 

Nå kan det virke som at Fri20 er et skikkelig drittabo for oss hardcore mobilbrukere, men de som kjøper disse er abonnementene er ofte gamle folk som enten har fått mobilen av barna eller ektefelle som ønsker at de skal være tilgjengelige på mobil, og ikke nødvendigvis fordi de selv ønsker å bruke den. Disse ringer da veldig sjeldent og bryr seg veldig lite om mobilen. Da kan det også være en fordel for dem at de har gode gamle riksteleverket som mobilleverandør som de føler seg trygge på.

 

Dessuten får jo kunde en tekstmelding på mobilen sin hvor det da står månedspris på 49kr og minuttpris på 1.79, denne meldingen må kunde svare ja på, hvis ikke blir ikke porteringen gjennomført og selger får ikke provisjon. Og det er ikke mange som ville svart ja på den meldingen hvis det ikke stemmer overens med det selger har lovet.

 

EDIT: Og bare så det er sagt, jeg synes Fri20 er et skikkelig drittabo :p

Endret av Aga85
Lenke til kommentar
Husker jeg jobbet som telefonselger for Telenor for et par år tilbake. Da fikk vi fortalt under opplæringen at Telenor har vunnet drøssevis av tester for beste kundeservice og beste operatør osv. Dette skulle vi bruke som salgsargument mot de vi ringte opp. Helt utrolig at man driver og lærer opp salgs-personer til direkte feil info og pusher dette på kundene! Vi fikk også fortalt at vi skulle selge "fri20"-abonnement med arguement om at:

 

"Du ringer gratis i ett helt år! (med mindre du ikke ringer mer enn 20 minutter i mnd)". Helt sykt.

Dette er ikke feilinformasjon.

Les her så ser du Telenors siste pris for kundeservice. Telenor har også gjort det svært bra i tester av blant annet amobil.no (amobil griller kundeservice). :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...