Gå til innhold

mulig å skaffe en ekstern dvd leser som ikke krever strøm fra en stikkontakt?

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt meg Acer aspire a150. Lurte nå på om det gikk ann å få en ekstern dvd leser som ikke trenger strøm fra en stikk. Hadde vært kjekt hvis jeg skulle foreksempel se en film på en biltur fra en dvd.

Hadde vært ekstra fint med noen linker til steder hvor det selger (hvis det finnes da).

Takk på forhånd.

Endret av annihiLius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes, men etter et kjapt søk i prisguiden fant jeg ingen som er kompatible med vanlige maskiner og som selges i Norge. MacBook Air SuperDrive fungerer dessverre bare på MacBook Air fordi USB-porten på Air-maskinene sender ut høyere ampere enn hva som er normalt på ordinære maskiner. Denne fungerer derimot på alle maskiner og bruker bare en port. Den kan i tillegg både lese og brenne ulike CD og DVD-formater.

Personlig ville jeg derimot brukt pengene på en Western Digital passport harddisk, gjerne på 320GB eller mer. Denne ville jeg fylt med hva enn jeg trengte på forhånd og tatt den med meg i stedet for en ekstern optisk leser/brenner, dersom det var en mulighet.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har andre maskiner med en CD/DVD-rom liggende er det klart at det blir vanskelig å kopiere egne filmer/spill til harddisk i utgangspunktet. Du kan derimot kjøpe en billig ekstern optisk leser som trenger strøm, eksempelvis denne, og legge filmene/spillene dine inn på harddisken i stedet. DVD-er kan kopieres til harddisken ved bruk av egnede programmer og spill slik som Diablo 2 kan spilles uten cd ved hjelp an en No-CD crack.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...