Titten Tei Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Har et Olympus SP-560UZ kampera som jeg bruker til å ta fotballbilder til klubbens nettbilder med.Jeg bruker nesten konsevent scn og derigjen sportsbilder. Ikke alltid det er like vellykket og trenger derfor tips til hvordan jeg kan få bildene enda bedre. 1. Vanlige sportsbilder 2. Portrettbilder 3. Sterk sol 4. kunstgressbane en sein kveld med ok- flomlys 5. Innebilder håndballhall PS! Står for det meste like ved innbytterbua, pga er med i ledelsen Veit dette var mye, men er takknemlige for alle svar Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ved sterk sol kan et gråfilter/polariserings filter hjelpe deg,men hvis du tar bilder der sola treffer frontglasset så er det ikke noe annet som hjelper en en solblender. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Så lenge du ikke er mer spesifikk på hva som går galt enn "ikke alltid det er like vellykket", så kan du ikke forvente gode svar. "Jeg prøver ofte å spille fotball. Jeg bruker leggskinn og susp, men det er ikke alltid like vellykket og trenger derfor tips for å spille bedre fotball." Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 [Trolling] Det er ikke så lett å ta bra bilder av fotballrelaterte aktiviteter, da det ikke er så mye bra med fotball ... [/Trolling] Lenke til kommentar
spiderpig123 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du kan bruke dybdeskarphet til å sette en (eller flere) spiller(e) i fokus, bruk lang lukkertid, vær oppmerksom. Mange situasjoner oppstår under en fotballkamp som er bra å knipse. Eksempelvis finter, en-mot-en-situasjoner, glede over å ha vunnet en kamp, scoret et mål, etc. Og min personlige favoritt, ansiktsuttrykket til en kar som blir taklet ettertrykkelig. Alltid en fest å se på. Men jeg ønsker også at du hadde vært mer spesifikk. Tenker du mer på komposisjon eller det rent fototekniske? Lenke til kommentar
Street_junkie Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hei. Tror du noen her er istand til å lære bort alt innen sportsfoto med noen linjer? Det krever øvelse og atter øvelse for å mestre dette. Jeg kunne godt skrevet 1001 linjer om dette, men tror du heller skal leke deg frem selv for å finne ut av ting. Du får neppe gode fotos av stå statisk der du har tenkt å stå. Og skal du ta bilder i dårlig lys, som flombelysning, håper jeg du har god optikk, eller er du ute å kjøre. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Mannen vil ta gode bilder inne i en håndballhall med et ultrazoomkamera. Glem selektiv fokus, glem god optikk. Glem det. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Olympus SP-560UZ Test: http://www.akam.no/artikler/vi_tester_18x_ultrazoomer/44949 Med det kameraet vil du få veldig dårlige sport's bilder. Alternativet er å kjøpe en nytt speilrefleks kamera, med et par forskjellige objektiver. En fin start pakke er den under, men du bør også ha en 70-200mm zoom eller større. Canon Digital EOS 450D m/18-55mm IS KIT inkl. 2 GB SD Kort Pris: 4.995,- http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=99439 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå