Gå til innhold

Hvorfor er facebook så populært?

michael691

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt. Jeg prøvde det i en måned men det er jo rett og slett drit kjedelig! Hva gjør man liksom? Se på andres bilder, kommentere, ''apps''

wtf?!

Har ingen hørt om Myspace? Der kan man gjøre 2348239 ganger mer enn på facebook. Og facebook har ikke engang en html editor hvor man kan lage sin egen layout. fysj...

For å si det rett ut så kommer det til å være 100>1 nå siden de fleste har/elsker facebook av en eller annen grunn =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er lett å kommunisere med andre, gjøre masse skit som å spille spill, kommentere bilder og filmer osv. Angående html editor greiene tror jeg at 99% av de som bruker Facebook ikke bryr seg, ettersom mange av dem ikke er datakyndige. Og det er enkelt å bruke, noe som tiltrekker denne gruppen folk

Endret av phoNte
Lenke til kommentar

Husker det begynte å bli snakk om facebook, og at "alle" måtte få seg det. Bestemte meg der og da for at jeg aldri skulle lage en sånn konto, fordi jeg syns hele konseptet hørtes tragisk ut.

Har klart å holde meg unna, og synes fortsatt det er like tragisk, men har ikke tall på hvor mange fester og happenings jeg har gått glipp av med venner opp gjennom pga det. Eneste form for invitasjon for fester/turer osv foregår på facebook.. :nei::wallbash:

Lenke til kommentar
Husker det begynte å bli snakk om facebook, og at "alle" måtte få seg det. Bestemte meg der og da for at jeg aldri skulle lage en sånn konto, fordi jeg syns hele konseptet hørtes tragisk ut.

Har klart å holde meg unna, og synes fortsatt det er like tragisk, men har ikke tall på hvor mange fester og happenings jeg har gått glipp av med venner opp gjennom pga det. Eneste form for invitasjon for fester/turer osv foregår på facebook.. :nei::wallbash:

Nettopp. ^^

Lenke til kommentar

Synes facebook gjør jobben greit. Ikke for mye stress for å kunne holde kontakt med gamle venner å bekjente. For meg er det mer eller mindre et kontakt middel.

Men jeg forstår jo frustrasjonen din hvis du har lagt merke til antall folk som skriver på hvert eneste bilde;

"elsker deg", "du er pen", "du er så fin <3<333<3<3<3" osv hvis du fatter poenget mitt.

Men men,

Lenke til kommentar
Synes facebook gjør jobben greit. Ikke for mye stress for å kunne holde kontakt med gamle venner å bekjente. For meg er det mer eller mindre et kontakt middel.

Men jeg forstår jo frustrasjonen din hvis du har lagt merke til antall folk som skriver på hvert eneste bilde;

"elsker deg", "du er pen", "du er så fin <3<333<3<3<3" osv hvis du fatter poenget mitt.

Men men,

Sier vel mer om vennene sine enn facebook da :roll:

Lenke til kommentar

Det store problemet med myspace er nettopp at brukaren kan forandre på sin side.

Å surfe på myspace sider opplever eg som eit flash back til 90 tallet, då anna kvar side du er inne på ender med å pumpe ut bakgrunnsmusikk. Eg trudde vi hadde lært av 90 tallet at musikk og lyd på internettsider er ein uting?

Lenke til kommentar
Det store problemet med myspace er nettopp at brukaren kan forandre på sin side.

Å surfe på myspace sider opplever eg som eit flash back til 90 tallet, då anna kvar side du er inne på ender med å pumpe ut bakgrunnsmusikk. Eg trudde vi hadde lært av 90 tallet at musikk og lyd på internettsider er ein uting?

Utrolig enig med deg der!

Lenke til kommentar

Arild; Hva er poenget med layout, musikk og filmer på profilen sin når det i hovedsak er å få kontakt med venner og bekjente? For meg blir dette bare rotetet. Du kan jo akkurat det samme med nettby men jeg blir forvirret og kvalmen når jeg må se på masse viss-vass. Jeg liker designet til facebook. Det funker til det det er laget for.

Lenke til kommentar
Arild; Hva er poenget med layout, musikk og filmer på profilen sin når det i hovedsak er å få kontakt med venner og bekjente? For meg blir dette bare rotetet. Du kan jo akkurat det samme med nettby men jeg blir forvirret og kvalmen når jeg må se på masse viss-vass. Jeg liker designet til facebook. Det funker til det det er laget for.

Man kan da dele ting der òg, med stil (layouter) etc. Det som er + med facebook er at det er egnet for folk rundt deg

og myspace's + er layouts, folk du ikke kjenner som du kan snakke med osv. Menmen. Jeg anklager ikke facebook for å være dårlig eller no :) Ville bare egentlig høre hvorfor dere ''går for'' facebook isteden for myspace f.eks.

Har vel ikke fått et konkret svar på det.

Lenke til kommentar

Fordi MySpace ser her forferdelig ut, er vanskelig å navigere i - og det er vanskelig å finne "gamle bekjente". På Facebook bruker stort sett alle sitt ekte navn, noe som er mangelvare på MySpace. Jeg savnet et "seriøst" nettsamfunn (Nettby, MySpace etc kan vel neppe kalles seriøst) - noe som Facebook oppfylte. Og, som de fleste andre, jeg trenger kun ETT sted å forholde meg til. Ikke 2, 3 eller flere.

Lenke til kommentar

pfff

Jeg holder meg langt unna slike nettsamfunn. Det eneste man gjør er å se på andres sider, kommentere bilder og legge igjen beskjeder... Så utrolig teit. Ikke noe informativt eller kreativt der, så for meg er det sløsing med tid.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Myspace prøvde jeg vel i ca 30 minutter før jeg logga ut og forble utlogga i noen år. Facebook logger jeg meg inn på noen få minutter for dagen for å.... fordi jeg egentlig er nysgjerrig på andre folk og for å blokkere applications som folk sender, avvise venneforespørsler og... jah.. Thats it. Forøvrig, så er jeg den eneste jeg vet om som faktisk sitter og fjerner "venner" på facebook. :hmm:

Så jeg skjønner heller ikke helt hvorfor det er så populært jeg heller.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...