rolax Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vurderer å starte på internasjonal markedsføring på BI til høsten. Det virker som et interessant fag, og å jobbe med det kan bli bra. Men er det noen som vet hvordan jobbmarkedet er etter utdanning? Jeg har hørt at det er et populært fag, og da er det naturlig at det kan bli vanskelig å få seg en skikkelig jobb. Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Virker som et interessant studie! Vurderer det selv. Har lest endel om det. Ta en titt nedenfor. Hentet fra Bi sine nettsider: Internasjonalisering er ikke lenger et valg en bedrift kan ta, men en rammebetingelse man må forholde seg til. Med en Bachelor i internasjonal markedsføring er du spesielt godt kvalifisert for jobber både i norske bedrifter med virksomhet i utlandet, og for utenlandske bedrifter med virksomhet i Norge. Studiet har internasjonal fokus, noe som kvalifiserer deg for markedsføringsoppgaver i internasjonale selskaper og markeder. Med eksport/import som fortegn kan du jobbe med markedsplanlegging, markedsanalyser og utforming av kampanjer overfor forhandlere og kunder. Kultur- og språkforsåelse er nøkkelegenskaper. Det er en fordel om du ikke har noe imot å tilbringe mange reisedøgn i utlandet, evt å jobbe i utlandet i perioder. Hvilke jobber får studentene? Nedenfor kan du se eksempler på stillinger avgangsstudentene fra Bachelor i internasjonal markedsføring i 2007 har fått. Campaign Manager i TradeDoubler, Trainee i Procter&Gamble, Salgs- og Markedsansvarlig i Finse1222, Export and Operational Manager i Digger, Purchasing Manager i Kina for Orkla, Jr. Area Category Manager i Hewlett Packard, Trainee i Innovasjon Norge i Toronto Lenke til kommentar
rolax Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Studie mener jeg, ikke fag >.< Ser som man får gode og interessante jobber. Er det "International Trading" det heter på engelsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå