Vallhall Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei Har idag 9800gt sli og lurer på om jeg kan bytte disse ut til det raskeste kortet som finnes idag på hovedkortet som er asus vegas 2 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Asus Vegas? Har ikke hørt om det hovedkortet. Men bruker du 9800GT i SLI, er det jo ikke noe problem å kjøre GTX280 heller. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Takk for svar smirnoff Dette er en Packard Bell pc kjøpt på elkjøp, og hovedkortet heter asus vegas 2. Nå har jeg nettopp kjøpt den og faktisk ikke engang prøvd den, men bare lurte på om det gikk an å oppgradere senere Link til maksinen her http://www.packardbell.no/products/stasjon...p-349-1495.html Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Ok, det er vel et OEM-hovedkort og ikke noe som er å få kjøpt i løssalg. Så lenge den har 2 PCIe-spor og det er plass til kortene fysisk, så skal det ikke være noen begrensninger generelt sett. Strømforsyning står det ingenting om, men siden det er snakk om en entusiastmaskin så bør det vel være bra nok. GTX280 krever en del mer juice enn 9800GT. Endret 3. november 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Igjen takk for svar Nei det var dumt det ikke stod noe om strømforsyningen, men det er 3 store vifter og en stor klump over prossesoren, faktisk den største jeg har sett i noe maskin, kan det være noe kjølesystem? Du får bare ha meg unnskyldt for dumme spørsmål, men jeg er ikke så godt inne på dette Endret 3. november 2008 av Vallhall Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Igjen takk for svar Nei det var dumt det ikke stod noe om strømforsyningen, men det er 3 store vifter og en stor klump over prossesoren, faktisk den største jeg har sett i noe maskin, kan det være noe kjølesystem? Du får bare ha meg unnskyldt for dumme spørsmål, men jeg er ikke så godt inne på dette Ja, produsenter som leverer fullstendige datamaskiner, som dell og HP, har ofte noen rare løsninger på kjøling til diverse komponenter. Du kan se hvor mye watt strømforsyningen er på ved å åpne kabinettet å se på en slaks lapp på den. tror det skal stå det på alle strømforsyninger, men hvis du skal ha det raskeste kortet i "verden" så er ikke GTX280 det. Det blir nokk slått av ATI 4870x2 som er det raskeste du får per dags dato. Det krever da "VELDIG" mye strøm av strømforsyning, og du trenger en 6 pin og en 8 pin strømkontakt til skjermkortet (samme på GTS280).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå