onslow123 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vi har en liten valp i huset som har fått en stor forkjærlighet for laptop-ladere. Det har medført 2 stk ihjeltygde ladere på en uke. det vil si det er 19 Volt kabelen som er tygd i stykker. Laderen ellers er OK. På en vanlig strøm-kabel er jo ikke det noe problem, da kapper man jo bare kablene og sjøter med en sukkerbit. Kan man gjøre det samme med laptop-kabelen? Det ligger jo skjerming og greier rundt lederne, men det er jo ellers kun 2 ledere som fører til datamasskinen. Er det forsvarlig å "mekke" denne kablen? Hadde vært greir å sluppet å kjøpe ny lader til mange 100 kroner hver gang valpen ødelegger laderen. Har på følelsen av at det ikke blir den siste laderen han herper. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Eventuelt bør du lære ham at det der ikke er en lur måte å gjøre ting på. Min hadde en forkjærlighet for TP-kabler, særlig de lange. En god måte å få valpen til å være redd for kabler hvis annet ikke virker, er å la en lang ledning ligge gjennom f.eks stua, og la ham gå bort til den for å bite på den. Så tar du bare og løfter på kabelen og smekker til ham over labbene med kabelen, sånn at han tror at det er kabelen som gjør vondt :-P Og det vil det jo faktisk gjøre også hvis han hadde bitt over den. Liker ikke å slå eller skade dyr så det er sagt, men når det gjelder kabler er det jo veldig viktig at de slutter før det går galt. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det er ikke noe problem med å skjøte kabelen, men det er veldig tynne ledere så en sukkerbit kan nok bli litt stor. Om den blir stor så putt en bit lampett ledning ilag med lederne som skal skøytes Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Eventuelt bør du lære ham at det der ikke er en lur måte å gjøre ting på. Min hadde en forkjærlighet for TP-kabler, særlig de lange. En god måte å få valpen til å være redd for kabler hvis annet ikke virker, er å la en lang ledning ligge gjennom f.eks stua, og la ham gå bort til den for å bite på den. Så tar du bare og løfter på kabelen og smekker til ham over labbene med kabelen, sånn at han tror at det er kabelen som gjør vondt :-P Og det vil det jo faktisk gjøre også hvis han hadde bitt over den. Liker ikke å slå eller skade dyr så det er sagt, men når det gjelder kabler er det jo veldig viktig at de slutter før det går galt. Tror nok du skulle tatt en tur på ett valpekurs. Man skal ikke under noen omstendigheter slå en hund. Holder i massevis å si NEI. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kjøp eller skjøt kabelen, slår du hunden som Wraith, kommer jeg og tar deg Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Kjøp eller skjøt kabelen, slår du hunden som Wraith, kommer jeg og tar deg Jeg skal ikke slå hunden min. Det kan jeg love. Om man ikke er beredet på at det ryker med litt løsøre med en valp i huset, så bør man ikke ha hund. Har bestilt ny multi-lader fra Clas. Får se om jeg mekker sammen fillene av de som er ødelagt. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kjøp eller skjøt kabelen, slår du hunden som Wraith, kommer jeg og tar deg Jeg skal ikke slå hunden min. Det kan jeg love. Om man ikke er beredet på at det ryker med litt løsøre med en valp i huset, så bør man ikke ha hund. Har bestilt ny multi-lader fra Clas. Får se om jeg mekker sammen fillene av de som er ødelagt. Jeg har en hund som digger nettverkskabler. Tror det har gått 8-10 stk før jeg penslet den siste med tabasco. Da fikk den være i fred. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg skal ikke slå hunden min. Det kan jeg love. Flott! Dette forverrer nemlig bare hundens eventuelle negative atferd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå