victurus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei, Noen som vet hvordan Windows share på server 2008 overfører sin data ? Går dette i klartekst som sine tidligere forgjengere eller er det en form for kryptering på dette ? Evt om det går ann å kryptere dette med SSL / TLS eller noe lignende? Victurus! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Fra og med windows 2003, så ble vel IpSec brukt som standar kryptering på domene.. Det kommer vel helt ann på hvilken overføring du skal ha. Filer, autentisering?? IpSec er så vidt jeg husker en 3Des kryptering.... Lenke til kommentar
victurus Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Det er hovedsakelig snakk om filer. Authentiseringa antar jeg virkelig er authentisert. Har begrenset det hele til nettverksnivå, så det foregår via vpn eller lokalt. Dog er det av stor betydning at dataoverførsel er kryptert, sikkerhetsrisikoen er for stor uten. Prøvd å finne mye om dette, men finner lite. Alternativet er vel å kryptere det gjennom ssh. Victurus! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kanskje bitlocker kan være løsningen?? Lest litt her, men det er vel selve pakkene du vil kryptere?? Lenke til kommentar
victurus Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Kanskje bitlocker kan være løsningen??Lest litt her, men det er vel selve pakkene du vil kryptere?? Ja, det er pakkene jeg vil kryptere. Bitlocker kan vel være et alternativ måte å løse problemet på, men jeg synes det er rart at det ikke skal kunne være et enklere alternativ. Victurus! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Kanskje bitlocker kan være løsningen??Lest litt her, men det er vel selve pakkene du vil kryptere?? Ja, det er pakkene jeg vil kryptere. Bitlocker kan vel være et alternativ måte å løse problemet på, men jeg synes det er rart at det ikke skal kunne være et enklere alternativ. Victurus! Pakkene er kryptert med IpSec.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå