abene Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Microsoft skal snart oppdatere Windows Update-tjenesten. Les mer Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hva med å bare droppe hele programmet, og gjøre det slik at Windows oppdaterer seg hele tiden uten at brukeren merker det, for å så ikke plage vettet av brukeren med at han/hun må restarte maskinen? Lenke til kommentar
pxK Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Skeeeeptisk... Har ikke helt troa på MS men kan hende de overrasker. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det må den være en gladmelding for Windowsbrukerne: "Den nye utgaven skal gjøre det mulig å installere flere enn 80 oppdateringer samtidig" Inovativt! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 På en måte er det jo bra at det kommer hyppige oppdateringer, men en ting irriterer meg grenseløst. Automatisk restart! Dritpraktisk på jobb når man må fly ut og inn på kontoret/produksjonen. Plutselig kommer man tilbake og pc har restartet. Trykker man "Vent litt" (eller hva det står) så kommer pop-up'en tilbake 15min etterpå med timer.. Herlig Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Forundrer meg at M$ klarer enda ikke å samkjøre oppdateringer til sine OS... Se på Ubuntu/Debian - i gode tider 20-30 oppdateringer i uken. Og det ikke bare på OS, og alt går så fint. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hva med å bare droppe hele programmet, og gjøre det slik at Windows oppdaterer seg hele tiden uten at brukeren merker det, for å så ikke plage vettet av brukeren med at han/hun må restarte maskinen? Det har seg nemlig slik at noen bedrifter ønsker ikke at enkelte pcer skal ha f.eks. SP3 eller enkelte andre updates som kræsjer med interne applikasjoner. Det finnes også noen som fremdeles bare har modemtilkopling mot internett og da vil det ta maaaaange tellerskritt og laste ned slike updates. På en måte er det jo bra at det kommer hyppige oppdateringer, men en ting irriterer meg grenseløst. Automatisk restart! Dritpraktisk på jobb når man må fly ut og inn på kontoret/produksjonen. Plutselig kommer man tilbake og pc har restartet. Trykker man "Vent litt" (eller hva det står) så kommer pop-up'en tilbake 15min etterpå med timer.. Herlig Det er bare å endre den til at du selv må godta at den installerer oppdateringene så slipper du det. Gå inn på Windows Update i kontrollpanelet så kan du endre det der. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det er bare å endre den til at du selv må godta at den installerer oppdateringene så slipper du det. Gå inn på Windows Update i kontrollpanelet så kan du endre det der. Men den vil fortsatt at du skal restarte maskinen. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Automatisk restart er et fantastisk påfunn. Spesielt artig når man f.eks. holder et foredrag med prosjektor for fullsatt auditorium Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vista tale funksjonen er jo isfall enda bedre. Bare skrike ut "restart computer" eller reboot når du sitter i auditoriumet =) Etterpå kan du skylde på at du "pratet" til din egen laptop =) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Den tåpelige "Restart now"/"Restart later" hvor later tydeligvis er etter femten minutter er latterlig brukervennlig. Hvorfor kan ikke MS bruke mer enn fire minutter på å designe inputvalg fra bruker? Vi greier faktisk å holde roen på mer enn to knapper i hvert interface. Det at WinUpdate er så aggresiv gjør at den hos meg jobber mot sin hensikt, da jeg etter hver oppdatering kjører net stop "automatic updates" for å slippe restartdialogen og vil dermed ikke få nye oppdateringer før maskinen blir restartet, gjerne tre-fem uker senere. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 i Vista kan en jo be den om å minne deg på det om opptil 4 timer i alle fall. og den restarter aldri før jeg godtar det. med andre ord bare å postpone til ca før lunch/slutt og så klikke restart når en går Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Den tåpelige "Restart now"/"Restart later" hvor later tydeligvis er etter femten minutter er latterlig brukervennlig. Hvorfor kan ikke MS bruke mer enn fire minutter på å designe inputvalg fra bruker? Vi greier faktisk å holde roen på mer enn to knapper i hvert interface. Jeg kan ikke huske å sett at det er slikt. Kanskje fordi du holder på med 2000/XP enda? Det er lenge siden det er blitt fiksa på. Nemlig i 2006 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Jeg kan ikke huske å sett at det er slikt. Kanskje fordi du holder på med 2000/XP enda?Det er lenge siden det er blitt fiksa på. Nemlig i 2006 Det har ikke blitt fiksa nei. Hvis du sikter til at det går an å "oppgradere" til Vista, så er ikke det en option for mange, spesielt i bedrifter men også for mange hjemmebrukere. Nå i det siste har jo netbooks også blitt veldig populært, og der er heller ikke vista noe særlig å satse på. Det fins dog en måte å postpone denne kjipe popupen på, men det burde jo aldri vært nødvendig i første rekke om ikke MS designet det så klønete. Men i hvertfall, man kan flytte popupen nesten ut av skjermen (ta tak i vinduet helt ytters i hjørnet), slik at man ender opp med å bare se noen få pixler av vinduet. Da plager deg deg ikke mer, og du kan reboote maskinen når det måtte passe. Dette er Microsoft-brukervennlighet på sitt ypperste Endret 3. november 2008 av Langbein Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Sier vel litt i grunn. 80 oppdateringer er ikke noe det liksom. Tror jeg er oppe i ca 40 bare på Vista etter SP1 nå. Fra en win versjon blir lansert, og to år og fram i tid, er en stor del av koden byttet ut. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg kan ikke huske å sett at det er slikt. Kanskje fordi du holder på med 2000/XP enda?Det er lenge siden det er blitt fiksa på. Nemlig i 2006 Om Vista er en fiks er nok diskutabelt. For min del er det voldsomt mye mer som brekker til at jeg vil ta den oppdateringen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Restart when I say so, bitch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå