Axefjord Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg sitter med en noname 400w strømforsyning, to ødelagte harddisker og en ustabil maskin. Maskinen kræsjer i Splintercell, etter 20minutter i 3dmark og avogtil ellers i noen spill. Har asus probe og ser at 12V'en er ganske ustabil, men egentlig synes jeg all spenningen ser gasnke ustabil ut. Kan dårlig strømforsyning være skyld i ustabilitet og harddisk-massakre? Trodde til nå det var grafikkkortet sin skyld at pc'en kræsja avogtil.. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Ingen som vet? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Avinstaller asusprobe, det kan lage en masse trøbbel. Det kan også være rambrikkene som har for høy hastighet. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Selv en billig 400 Watter skal være grei nok for de fleste. Jeg anbefaler at du tester med en annen strømforsyning. En god strømforsyning er viktig for å unngå harddiskkrasj. Jeg har selv en 550W Lepont. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Ødelagte harddisker kan jeg ikke forklare, men Splinter Cell og generelt ustabil maskin kan godt komme av for dårlig kjøler. Har hatt to tilfeller i min vennekrets der begge hadde vifter som var sertifisert for den CPUen de har men likevel var maskina ustabil. De klokka ned, og problemene ble borte. Den ene av dem løste det med å sette en T-Bird 1400-kjøler på sin. Den andre tror jeg enda kjører nedklokka. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Ødelagte harddisker kan jeg ikke forklare, men Splinter Cell og generelt ustabil maskin kan godt komme av for dårlig kjøler. Har hatt to tilfeller i min vennekrets der begge hadde vifter som var sertifisert for den CPUen de har men likevel var maskina ustabil. De klokka ned, og problemene ble borte. Den ene av dem løste det med å sette en T-Bird 1400-kjøler på sin. Den andre tror jeg enda kjører nedklokka. Det høres sannsynlig ut. Det ville derfor være interessant om du blackninja kunne monitorere CPU temp og system temp på oppsettet ditt. Det er jo ikke sikkert det er PSU det er noe galt med. Hvis du også sier litt om hvilke komponenter du har i PCen din, så er det nok lettere å komme med tips. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Takk for svar Har vannkjøling, så tempen er ikke no problem. Alt er klokket ned og greit, også rambrikkene er stilt på optimal i bios. Skrudde av hardware acceleration på lydkortet i dx9. Etter det virker det som om alt går greit. Etter jeg hadde klokket ned, gikk harddisken også ned i lyd, tror jeg og oppførte seg generelt bedre. Prøvde en annen strømforsyning før jeg skrudde av hardware acc. og da kræsjet generals i hovedmenyen! Dette var en Qtec 350W. Hvorfor kan asusprobe lage trøbbel????? Vil det hjelpe overklokkingen å kjøpe en ny, merke-strømforsyning???? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Har: Asus a7n8x deluxe med lydkort xp1800 palomino hercules 8500le @ ati 8500 vannkjøling takker for svar Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg har ikke vært borti dette hovedkortet før, men er det PCI eller AGP lås på det? Hvis det ikke er det, så vil vel en overklokking av FSB også øke disse. Da kan diskkontrollere, grafikkort og lignende ha problemer med å henge med i "svingene". Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Har låst agp'en men jeg tror ikke der er noe pci-lås. Jeg bruker ikke noen pci-kort nå, men jeg trodde ikke harddisken kunne bli ødelagt av en overklokking fra 133 -> 150 i fsb. kjørte en stund med det oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå