Gå til innhold

Nybegynner, gitarkjøp, hva er bra?

fjøsmekk

Anbefalte innlegg

Heisann, regner med denne samme posten har gått igjen 1000 ganger fra før av, men siden jeg ikke akkurat blir så mye klokere av å lese andre poster, hadde jeg håpet på litt "proff" hjelp av dere som kanskje har peiling.

(Håper på at folk kanskje kunne si litt om gitaren deres, og hva dere mener er bra med den osv, egne erfaringer)

Har tenkt og kjøpe meg en akustisk gitar (western?), har nesten ikke spilt noe fra før av og har 0 peiling for å være helt ærlig. Dette blir en gitar til å lære seg å spille, nach osv. Kosespilling. Budsjettet ligger rundt 3000 kr.

Hadde sett meg ut:

Fender

Woodrock

Takker for alle svar

Daniel

Endret av fjøsmekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Balls- Det er greit å gi et slikt råd, men helt uten begrunnelse? Hva mener du med det? Slikt hører ingen steder hjemme.

Morgan lager ikke dårligere gitarer enn andre produsenter i samme prisklasse. Hadde de gjort det, hadde de ikke overlevd i markedet.

Til trådstarter- du har rett i at det finnes veldig mange andre sånne tråder her på forumet, med det samme spørsmålet. Du sier at du ikke har hatt utbytte av å lese de andre trådene, men da er jeg i tvil hvordan jeg skal svare her for at du skal ha utbytte av svaret.

Ut over det, pleier jeg å anbefale Ibanez- gitarer i den prisklassen. De har bra utvalg, og bra holdbarhet.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Neinei, ikke misforstå. Det jeg mener, er at han kan få noe bedre i den prisklassen der enn Morgan, som for eksempel du nevner, Ibanez. Morgan er fristende gitarer, flotte utseende, bra priser, men jeg kjenner bare folk som er misfornøyde med Morgan-gitarene sine.

Skjønner hva du mener, skulle vel utdypt med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...