ThePacemaker Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Bli med på Pro Capitalism Day, et tiltak i kapitalismens ånd. Den 29. november arrangerer vi denne dagen som et motsvar til den sosialistiske "Buy Nothing Day". Bli med alle kapitalister for å gi vårt bidrag til en vaklende verdensøkonomi. http://www.facebook.com/group.php?gid=3144...eid=47400866704 Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 For de som ikke er på facebook, kunne du si noe om hva dette handler om? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Regner med at de vil være et motstykke for "Buy Nothing Day" at det innebærer å kjøpe en hel del ting en ikke nødvendigvis trenger. Endret 3. november 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
ThePacemaker Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Som enkelte av dere sikkert vet, er det de siste årene blitt arrangert "Buy Nothing Day" som et antikapitalistik tiltak for å fremme medmenneskelige verdier. I år arrangeres denne 29. november, altså på samme dag som vi arrangerer vår dag. Vi er av den oppfatning at det nå er viktigere enn noen gan at vi hjelper til med å opprettholde penegeomløpet i verdensøkonomien for å unngå ytterlige skade. Vi mener det er hårreisende at man arrangerer slikt som Buy Nothing Day i disse tider, og det ønsker vi å protestere mot. Det er et kjent prinsipp at man skal spare i oppgangstider for å kunne skyte inn penger i nedgangstider, og det er vi tilhengere av. Alle som en må bidra ved å i det minste opprettholde sitt nåværende forbruk for ikke å sette økonomien ytterlige ut av balanse. Hvis vi slutter å kjøpe, vil store selskaper tape penger, og grunnpilarene i vår økonomi kan sakte, men sikkert smuldre opp. Dette vil vi for enhver pris unngå, og derfor ønsker vi å markere dette med en Pro Capitalism Day, der vi kjøper litt mer enn vi pleier for å bidra til en god sak. Håper dette var opklarende. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Buy Nothing Day har da ingenting med sosialisme å gjøre. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Som enkelte av dere sikkert vet, er det de siste årene blitt arrangert "Buy Nothing Day" som et antikapitalistik tiltak for å fremme medmenneskelige verdier. Dette virker helt idiotisk. Hvordan skal å kjøpe ingenting en dag hjelpe medmennesker? Ved å fjerne inntekten dems en dag? Dette vil vi for enhver pris unngå, og derfor ønsker vi å markere dette med en Pro Capitalism Day, der vi kjøper litt mer enn vi pleier for å bidra til en god sak. Håper dette var opklarende. Kan ikke si dette virker noe særlig bedre. Hva skal man oppnå med sløsing (kjøpe mer enn man ellers ville gjort)? Slik jeg har forstått det så er sløsing en av (merk: en av) grunnene til problemene med økonomien (spesielt i usa) for tiden. Gjerne motsi meg hvis noe jeg av det jeg skrev var feil, jeg er ikke noen utdannet økonom. Mitt tips: Arranger Completely Regular Day heller. Lenke til kommentar
ThePacemaker Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Sløsing er vel ikke noen dekkende forklaring på problematikken. Dessuten må man behandle en oppadgående og en nedadgående økonomi på forskjellige måter. Dette er en symbolsk markering av en sak vi brenner for, nemlig en fri markedsliberalisme, som vi mener er den eneste kuren for en dårlig økonomi. Derfor slår vi et slag for egen ideologi på denne dagen ved å kjøpe litt ekstra. Personlig skal jeg kjøpe hverken bil, båt eller hus, men kanskje kjøpe meg en genser eller en bukse jeg vanligvis ikke ville kjøpt sånn på måfå. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Synes ikke det høres ut som en slående ide, fordi hvem har lyst til å bruke masse penger på ting vi ikke trenger. Hvorfor ikke heller lage en demonstrasjon for kaptalisme. Det er jo bare venstresiden som gidder å demonstrere. Endret 3. november 2008 av Camlon Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Sløsing er vel ikke noen dekkende forklaring på problematikken. Det har jeg ikke sagt. Hvorfor tror du jeg skrev "en av"? Jeg prøvde å gjøre det ekstra tydelig ved å skrive "(merk: en av)". Endret 3. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vel, nå begynner snart jula, som i det siste knapt har dreiet seg om annet enn å kjøpe mye. Tullete å oppfordre folk til å handle enda mer i denne perioden. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det er jo ikke akkurat bare kapitalister som er forbrukere, så det er rimelig meningsløst. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner ikke helt begrunnelsen for denne "Pro" Capitalism Day. Grunnen til at kapitalisme er en god ide, er jo at hvis alle sammen gjør det som er best for dem selv, så blir resultatet (under visse forutsetninger) også det som er best for samfunnet som helhet. I Pro Capitalism Day går dere i mot dette, når dere oppfordrer folk til å kjøpe ting de egentlig ikke trenger. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Stenges da tråden ikke oppfyller reglene for å poste i denne delen av forumet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg