Nerdiboy Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Når jeg installerer ADSL, mister jeg da den ene telefon linja sånn at jeg bare har 1 linje igjen? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Nei! Du har fortsatt begge linjene dine. ADSL går på samme linjene som telefonen, men ikke på samme frekvens. Det er derfor du må ha en splitter som deler opp signalet: tlf linje->ADSL ->ISDN Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Nope. Adsl går på andre frekvenser enn det isdn linjer opererer på. Adsl bruker kobberlinja, ikke telefonabbonementet. Ptomania Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Takk for et så raskt svar! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Når jeg installerer ADSL, mister jeg da den ene telefon linja sånn at jeg bare har 1 linje igjen? Nei! Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hvis noen av svarene ovenfor var litt uklare så er ihvertfall svaret nei. Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har bestilte Online ADSL fra Telenor nå. Jeg har både telefon og fax i huset, på separate nummere. Da må jeg vel også beholde ISDN abb. i tillegg til ADSL ikke sant? Hmm...bestilte Gjør-det-selv pakka. Blir det komplisert å koble sammen mtp. ISDN modem ect.? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Ikke noe problem. Det eneste du må gjøre er å koble på splitteren på telefonlinjen som går til ISDN boksen din. Derifra en ledning til ISDN boks og en til ADSL modemet. Koble nettverksledning fra ADSL modem til nettverkskort i pc. Installere programvare fra telenor og du er på nett. Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Når jeg installerer ADSL, mister jeg da den ene telefon linja sånn at jeg bare har 1 linje igjen? Nei, det gjør du ikke. Adsl går på helt andre frekvenser. Så man kan faktisk koble tp'en rett fra veggen og rett i modemet. Uten å koble gjennom isdn-boksen. Isdn bruker bare 2 av de små ledningene inni en tp. Så hvis du ser på en vanlig isdn-ledning. Så vil du se at det bare er to små ledninger inni der. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har bestilte Online ADSL fra Telenor nå. Jeg har både telefon og fax i huset, på separate nummere. Da må jeg vel også beholde ISDN abb. i tillegg til ADSL ikke sant? Hmm...bestilte Gjør-det-selv pakka. Blir det komplisert å koble sammen mtp. ISDN modem ect.? Dumme Telenor får alle kunder til å tro at du MÅ ha ISDN abbonnement for å ha ADSL. Hvorfor krever ikke NGT engang ett vanlig telefonabbonnement da? Dette gjør Telenor kun for å dra mer penger ut av kundene slik at ADSL prisene faktisk blir enda mer urimelige i forhold til konkurrentene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Dumme Telenor får alle kunder til å tro at du MÅ ha ISDN abbonnement for å ha ADSL. Hvorfor krever ikke NGT engang ett vanlig telefonabbonnement da? Dette gjør Telenor kun for å dra mer penger ut av kundene slik at ADSL prisene faktisk blir enda mer urimelige i forhold til konkurrentene. Det gjør de ikke, men denne myten om ISDN er seiglivet. Det er vel over to år siden de sluttet og forskjellsbehandle ISDN og POTS-kunder ved innlegging av ADSL men fortsatt lever disse ideene i beste velgående. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Dumme Telenor får alle kunder til å tro at du MÅ ha ISDN abbonnement for å ha ADSL. Hvorfor krever ikke NGT engang ett vanlig telefonabbonnement da? Dette gjør Telenor kun for å dra mer penger ut av kundene slik at ADSL prisene faktisk blir enda mer urimelige i forhold til konkurrentene. Det gjør de ikke, men denne myten om ISDN er seiglivet. Det er vel over to år siden de sluttet og forskjellsbehandle ISDN og POTS-kunder ved innlegging av ADSL men fortsatt lever disse ideene i beste velgående. Ja, stemmer. De forandret det like etter jeg ringte rundt og hørte på priser. Men det er ikke to år siden. Men fortsatt må man vel ha analog telefonlinje aktiv? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ja, stemmer. De forandret det like etter jeg ringte rundt og hørte på priser. Men det er ikke to år siden. Men fortsatt må man vel ha analog telefonlinje aktiv? Nei, du behøver ikke og ha noen telefontjenester på linja selv om man velger Telenor ADSL, de har som en av de aller siste droppet dette kravet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ja, stemmer. De forandret det like etter jeg ringte rundt og hørte på priser. Men det er ikke to år siden. Men fortsatt må man vel ha analog telefonlinje aktiv? Nei, du behøver ikke og ha noen telefontjenester på linja selv om man velger Telenor ADSL, de har som en av de aller siste droppet dette kravet. Virkelig på tide :-) De lurte jo folk til å betale mye mer enn de behøvde i en lang periode. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Virkelig på tide :-) De lurte jo folk til å betale mye mer enn de behøvde i en lang periode. De fleste prisbevisste ville neppe ha valgt TN i utgangspunktet. Nå driver de jo et lite narrespill med disse bruksbegrensningene, men så langt har de ikke greid og vri markedet over på denne løsningen i og med ingen andre ISP-er har fulgt opp med tilsvarende løsninger. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ADSL modemet ditt vil ikke ta opp en linje nei. Hvis du NÅ skulle være i tvil, så ville jeg oppsøkt en sykolog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå