Gå til innhold

Hvordan bli lykkelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er lykke skadelig? Og hvis du blir sur fordi andre er lykkelige burde du kanskje revurdere ditt syn på verden.

Man blir avhengig og forsøker å bli mer eller like lykkelig og tyr til sløsing med penger og tid og skadelige eller risikofylte aktiviteter som å jobbe, sex eller gå på skole osv.

Det er direkte skadelig fordi det gitt. status quo, nesten alltid er feilplassert lykke og alle burde være svært ulykkelig fordi de er helt mislykka individer som ikke vet hva suksess er og har en direkte aversjon til suksess. Suksess vil si å få maksimalt antall og 'bra' barn så fort som mulig. Den eneste grunnen folk kan bli lykkelige er fordi det var til hjelp for å få barn ved å styre ens handlinger. Hvis folk er lykkelige til tross av dårlige utsikter for å få barn, er det ikke noen 'incentives' for å få barn igjen og dermed skader lykkefølelsen antagelig ens suksess.

Å være ulykkelig gjør en desperat, aggressiv, opposisjonell og mer målrettet stort sett. Lykke gjør en likeglad og føyelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Å være lykkelig innebærer å leve i nuet. Hvis du velter deg i fortidens sorger og bekymrer deg for fremtidens prøvelser vil du aldri kunne bli lykkelig.

Holder en knapp på denne. Alt annet enn NÅ er kun tanker. Fremtiden kommer alltid som nå. Jeg er overbevist om at virkelig lykke kommer innenfra, og de jeg har møtt som har størst evne til ikke å feste seg ved alt mulig, men heller "flyter" gjennom tilværelsen og lever i nuet, er også de jeg har inntrykk av at er lykkeligst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men så er spørsmålet korleis ein skal klare dette, då.

Eg meiner, eg har tenkt tanken mange gonger, men det "skjer" liksom berre aldri, sant?

Lenke til kommentar

Du higer etter feilt abstrakt begrep. Å bli lykkelig var aldri et mål for meg, derfor har jeg ved stort sett alle anledninger kunnet beskrive meg selv som nettop dèt.

Lykke er et abstrakt begrep, uklart som sjelen. Når begrepene er klart definert, kan man begynne å bekymre seg for om man når opp til standaren.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg blir lykkelig hvis jeg føler jeg har en viss kontroll på livet og mestrer ting.

Ingenting er så artig som å suse ned hafjell (asfaltveien) en skyfri sommerdag på terrengsykkelen mens Springsteens "Roll of The Dice" dundrer på iPod'en.

Lenke til kommentar

Så da får jeg vel legge til denne videoen, mens jeg påstår at du allerede er lykkelig. Det eneste du mangler, er evnen til å forstå dette. Du ganske enkelt leter etter grunner til å ikke være lykkelig i din søken etter å bli lykkelig.

Derfor hva jeg skrev i forige innlegg:

Du higer etter feilt abstrakt begrep. Å bli lykkelig var aldri et mål for meg, derfor har jeg ved stort sett alle anledninger kunnet beskrive meg selv som nettop dèt.
Lenke til kommentar
Hvorfor er lykke skadelig? Og hvis du blir sur fordi andre er lykkelige burde du kanskje revurdere ditt syn på verden.

Man blir avhengig og forsøker å bli mer eller like lykkelig og tyr til sløsing med penger og tid og skadelige eller risikofylte aktiviteter som å jobbe, sex eller gå på skole osv.

Lykke er å være fornøyd med den tilværelsen man har, den som søker lykke vil aldri finne den.

Lenke til kommentar

For å bli lykkelig, kreves liv. Liv er roten til alt. Hadde du ikke hatt livet, hadde du ikke en gang hatt muligheten til å søke lykke.

Personlig har jeg aldri hatt tilstanden ulykkelig; for uansett hvor deprimert og dypt i problemer jeg har vært, har jeg alltid hatt livsglede. Jeg liker derfor å si at man er lykkelig frem til man ikke har livsglede, og når man ikke har livsglede i det hele tatt tenker jeg at man rett og slett er død.

For å oppnå lykke bør man tenke tilbake til det elementære og det man må ha for å kunne ha alt annet. Man oppnår glede av å tilfredstille de behovene man har; jeg kan for så vidt si selvrealisering - og for å realisere seg selv trenger man seg selv + samfunnet/andre mennesker.

Forståelse for at liv er "hellig" har i hvert fall hjulpet meg å "bli" lykkelig, uansett om mine slutninger skulle vise seg å være fakta eller teori ;)

Endret av Dauskrott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...