Gå til innhold

Hvordan bli lykkelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.

 

For å sitere Terry Pratchett med masse on-topic ting:

 

It's not worth doing something unless you were doing something that someone, somewere, would much rather you weren't doing.

 

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

 

Litt off topic:

 

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Enda en perle.

 

Genius is always allowed some leeway, once the hammer has been pried from its hands and the blood has been cleaned up.

 

In ancient times cats were worshipped as gods; they have not forgotten this.

 

Helt on topic igjen på slutten:

 

The new day was a great big fish.

 

Så poenget.

For å bli lykkelig, arbeid for å få gjøre ting som gjør deg glad, konstant.

Si det du tenker.

 

Finn andre som liker det du liker.

Endret av Andre1983
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Åffer det? Det ga meg ingenting. Å spy ut sitater gjør de ikke riktige.

Om sitatet nødvendigvis ikkje gav deg noko, er det likevel meir konstruktivt enn å strengt tatt seie "eg syns det var teit".

 

Edit:

Sitatet, så klart.

 

Hvorfor det? Å bare lire av seg et sitat som ikke umiddelbart gir mening uten å forklare nærmere blir jo helt i ørska.

Indeed, det er tåpelig å skrive det er tåpelig uten å utbrodere, men det sa meg ingenting.

Lenke til kommentar

Å være lykkelig handler ikke om hvor mye man har eller hvor mye man eier.

Å være lykkelig handler om personlige erfaringer, mental helse og hvor fornøyd man er med livet man lever.

Den personen med den verste jobben kan være verdens lykkeligste menneske, for eksempel hvis han/hun kommer hjem til en familie som vedkommende er glad i.

Lenke til kommentar

Nåja. Man må nok ha en god jobb, som i at den passer deg. Thomas Hylland Eriksen ga nettopp ut en brukbar bok om lykke, Storeulvsyndromet, og den nevner noe meget betydningsfullt om lykke og arbeid: I det som har vært av lykkeforskning til nå har man kommet frem til at folk stort sett blir like lykkelige igjen etter en stund etter store tap som at kjærester og bestevenner går bort. Etter å ha opplevd noe veldig positivt synker også lykkenivået tilbake til normalen etter en stund, men når folk mister jobben, blir de ikke lykkelige igjen før de får en ny. Det å ha noe å gjøre, mestring og å føle seg verdsatt, er nok noe av det aller, aller viktigste, og lediggang er trolig roten til alt ondt.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jesus er lykken i livet, han er hos deg og meg hver dag! jeg føler lykken ruser når jeg føler hans nærvær! ikke gå fra han! omvend dere før det er forsent

 

Hahahaha...

 

For sent? Tenker du da på helvete? Til og med Jesus havnet i helvete, men han kom seg ut på 3 dager. Nei, da får jeg heller prøve å se om jeg kan slå den rekorden, gitt at de mest usannsynlige eventyrene, Biblene, skulle vise seg å stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...