Gå til innhold

Hvordan bli lykkelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det finnes forskjellige måter å bli lykkelig på, men det er vel hovedsakelig to måter

1. skaffe deg alle tingene som gjør deg lykkelig og unngå alt som gjør deg ulykkelig

2. gå inn i deg selv og eliminer roten til all smerte

yeah... :)

skal vi følge 1 så jeg tror dette er faktorer som bidrar til lykke:

god helse - fysisk og psykisk

familie og gode venner

trygghet, sikkerhet

å ha noe man mestrer, selv-realisering

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5fuTpwTc

"Gud er Kjærlighet." står det i Bibelen! Han er den eneste som kan frelse deg fra synd og død, og gi deg den eneste EKTE GLEDEN og EVIG LIV!! Det har jeg fått erfare, og det må erfares for å kunne skjønne noe av hva jeg snakker om! Bare Jesus gir EKTE GLEDE!!

Kom til meg, alle dere som strever og har tungt å bære,

og jeg vil gi dere hvile.

(noe Jesus sier, les det i Matteus- evangeliet kapittel 18, vers.28!!)

Les i Bibelen!

Bibelen sier:

"Salig er det mennesket som har sin styrke i deg,(Gud), som har sitt hjerte vendt til de jevne veier.Når de vandrer gjennom tåredalen, gjør de den til en kildevang." (Salme 84 i Bibelen, vers 6-7.)

"Alle de oppriktige av hjertet priser seg lykkelige."(Salmenes bok i Bibelen.)

"For din miskunnhet er bedr enn livet. Mine lepper priser deg.(Salme 63 i Bibelen, vers 4.)

"La oss derfor alltid bære fram lovprisningsoffer for Gud, det er:

frukt av lepper som priser hans navn." (Hebreerbrevet i Bibelen.)

Omvend deg til Jesus, gå til Ham! "Han som vil at alle mennsker skal bli frelst og komme til sannhets erkjennelse."

( Bibelen.)

Lenke til kommentar
"Gud er Kjærlighet." står det i Bibelen! Han er den eneste som kan frelse deg fra synd og død, og gi deg den eneste EKTE GLEDEN og EVIG LIV!! Det har jeg fått erfare, og det må erfares for å kunne skjønne noe av hva jeg snakker om! Bare Jesus gir EKTE GLEDE!!

Les i Bibelen!

Bibelen sier:

"Salig er det mennesket som har sin styrke i deg,(Gud), som har sitt hjerte vendt til de jevne veier.Når de vandrer gjennom tåredalen, gjør de den til en kildevang." (Salme 84 i Bibelen, vers 6-7.)

"For din miskunnhet er bedr enn livet. Mine lepper priser deg.(Salme 63 i Bibelen, vers 4.)

Omvend deg til Jesus, gå til Ham! "Han som vil at alle mennsker skal bli frelst og komme til sannhets erkjennelse."

( Bibelen.)

og dette vrøvlet skal gjøre en lykkelig? Si meg, er du full eller i rus? (Jesus rus kanskje?)

Er dette alt du klarer å si for å beskrive lykke? Noen gamle dogmer i en gammel bok? Jøss... :no:

Lenke til kommentar

Les i Bibelen!

Bibelen sier:

( Bibelen.)

Mer vrøvl i en post skal en lete lenge etter, men jeg skal prøve å slå deg.

Kom til Baltasar! Ja Baltasar, hunden som kan fly og som flyr hver dag for å redde universet fra fortapelse fra sorte hull! Baltasar vil redde alle og er den eneste som kan redde deg fra fortapelsen som er stank og gi deg EVIG LIV, EKTE GLEDE og 2 GRATIS DEODORANTER!!!

Du må forstå at du kan ikke bare lese om Baltasar, du må erfare Baltasar. Det har jeg gjort og det må du og for å forstå hva i huleste jeg babler om!! Men her er allikvell noen sitater fra Baltasarboken:

"Baltasar såg på mannen og sa, jeg skal redde dere fra sorte hull! Alle dere som tror på meg" - s 239

"Pass dere for katter, for de er ondskapen selv og vil at verden slukes inn i sorte hull" Baltasars tale - s 454

"Dere er født med vond lukt, men hør! Alt er ikke fortapt, for de av dere som tror på meg og at jeg kan fly skal ikke bare få ekte glede og evig liv, men 2 gratis deodoranter" - s 342

"Baltasar snuste mannen i skrittet og sa, du er frisk!!!" -s 3493

Trenger jeg å si mer???? Nei, det sier seg selv. VOFFmen.

Lenke til kommentar

Les i Bibelen!

Bibelen sier:

( Bibelen.)

Mer vrøvl i en post skal en lete lenge etter, men jeg skal prøve å slå deg.

Kom til Baltasar! Ja Baltasar, hunden som kan fly og som flyr hver dag for å redde universet fra fortapelse fra sorte hull! Baltasar vil redde alle og er den eneste som kan redde deg fra fortapelsen som er stank og gi deg EVIG LIV, EKTE GLEDE og 2 GRATIS DEODORANTER!!!

Du må forstå at du kan ikke bare lese om Baltasar, du må erfare Baltasar. Det har jeg gjort og det må du og for å forstå hva i huleste jeg babler om!! Men her er allikvell noen sitater fra Baltasarboken:

"Baltasar såg på mannen og sa, jeg skal redde dere fra sorte hull! Alle dere som tror på meg" - s 239

"Pass dere for katter, for de er ondskapen selv og vil at verden slukes inn i sorte hull" Baltasars tale - s 454

"Dere er født med vond lukt, men hør! Alt er ikke fortapt, for de av dere som tror på meg og at jeg kan fly skal ikke bare få ekte glede og evig liv, men 2 gratis deodoranter" - s 342

"Baltasar snuste mannen i skrittet og sa, du er frisk!!!" -s 3493

Trenger jeg å si mer???? Nei, det sier seg selv. VOFFmen.

He he.

Venter bare på at en eller annen skal komme trekkende med sitater fra harry potter eller bukkene bruse... :no:

Lenke til kommentar

Men ja, tilbake til spørsmålet.

Tror det er veldig vanskelig å klart definere hva som kreves for å være lykkelig.

Når det er sagt så tror jeg at en i størst mulig grad bør sørge for at en ihvertfall har økonomisk frihet(dvs. at en ikke er lut fattig, enten pga. at du tjener for lite eller at du bruker for mye) sånn at en ikke hele tiden må tenke på bare det å overleve. Lykken finnes ikke i penger alene, men du finner ingen lykke i å være fattig(tror jeg).

Så er det dette med å drive med noe du trivest med, det er nok viktig og.

Er disse to tingene i boks så er man sikkert på god vei til å være "lykkelig", tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Åffer det? Det ga meg ingenting. Å spy ut sitater gjør de ikke riktige.

Om sitatet nødvendigvis ikkje gav deg noko, er det likevel meir konstruktivt enn å strengt tatt seie "eg syns det var teit".

Edit:

Sitatet, så klart.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...