Luringfax Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har lenge vurdert å kjøpe Xbox360, men jeg lurer på en ting. Tv'en jeg kommer til å bruke er ikke av høyeste kvalitet.. Tatung 32 Tommer Jeg har hørt at Premium ikke spiller av like bra (grafisk sett) som Arcade og Elite. Men kommer jeg til å kunne nyte det beste av Elite/Arcade uansett? Med mitt tv mener jeg? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 De er 100% like. Eneste forskjell er at i Elite pakken følger det med 120 GB harddisk, en HDMI kabel og sort farge på boksen. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tviler på at det er noen forskjell grafisk sett på de konsollene. Hvilken av dem som har størst feilprosent på RROD etc. skal jeg ikke uttale meg om, men det kan være noe slikt du har hørt? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 100% like ja. kun innholdet i pakken som varierer. hdd størrelse og div kabler. og itillegg er eliten svart. Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Xbox 360 Premium: 1900-2100. Fra 20 Gb - 60 Gb, holder i masse vis, men den er dårligere en Arcade og Elite på Live og Grafikk, om det er mer kan du se på Elkjop.no og velge Premium og spesifikaasjoner.(Gjelder alle sammen) Leste det her Linken Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Online-støtten og grafikken er akkurat den samme på alle modellene, så det du sier er bare tull. Endret 2. november 2008 av Odesseiron Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Det er ikke jeg som sier det! Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 De er 100% like.Eneste forskjell er at i Elite pakken følger det med 120 GB harddisk, en HDMI kabel og sort farge på boksen. De er ikke 100% like, nei. Jeg har begge og kan slå fast at Eliten bråker mindre enn Premium-utgaven. Risikoen for å få RROD er også mindre på Eliten, har jeg hørt. Det du også glemmer å nevne ang. Elite-utgaven er at det går an å koble HDMI-kabel til TV'en for bildet pluss en digital lydkabel til lydanlegget dersom du har slikt. Dette er ikke mulig med Premium uten tilleggshardware. Hvis du skal ha lydkabel mellom Premium-boxen og hjemmekinoanlegget må du bruke komponentkabelen til TV'en. Kjipt. Den større harddisken er egentlig et sterkt poeng. Tenk at snart kommer oppdateringen som gjør mulig å innstallere spillene dine på harddisken for å redusere lastetiden (nesten nødvendig for spill som f.e. Fable 2 og Oblivion). Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Alle maskinene er like ytelsesmessig. Kjøper du en konsoll med den siste oppdateringen på CPU og GPU chippene så skal det angiveligvis ikke være noe forskjell mellom Premium og Elite hva det angår RROD og støy. Støy er lett å teste, men ang. RROD er det bare tiden som vil vise. Når det gjelder RROD er det færre som får det nå enn før etter hvert som folk kjøper de oppdaterte maskinene. Jeg vil anbefale å gå for en Elite mtp plass på disken. Tror du fort fyller opp den med den nye dashboard oppdateringen. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 khogn, alle maskinene pro, arcade, elite har hdmi utgang, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fokker opp denne posten? husk at premium uten hdmi får man ikke kjøpt ny lenger. Han spør jo tross alt etter grafisk ytelses forskjell og det er INGEN! Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 khogn, alle maskinene pro, arcade, elite har hdmi utgang, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du fokker opp denne posten? husk at premium uten hdmi får man ikke kjøpt ny lenger. Han spør jo tross alt etter grafisk ytelses forskjell og det er INGEN! Kan du vennligst lese mitt innlegg før du setter pottene dine på tastaturet? For det første har jeg en Premium liggende hjemme, så jeg vet godt at den har HDMI. Og for det andre har jeg vel aldri sagt at Premium ikke hadde HDMI-utgang... Så les igjen det jeg skrev tidligere og du vil (kanskje?) forstå at jeg snakker om å koble samtidig HMDI og hjemmekinoanlegg med optisk kabel. Dette er kun mulig på Eliten uten tilleggshardware. Lykke til videre, og husk å åpne døren før du går ut av rommet! Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hei igjen, Khogn. hva har egentlig da dette med hva trådstarter spør om?? Han spør om grafiske ytelse forskjeller. offtopic da: men jeg er uenig anyway med det sier om å koble hdmi og optisk kabel. det er fullt mulig med alle 3 modeller. (det er jo kun rett kabel som trengs) og hvis denne spesielle kabelen kun følger med elite da kan du fortsatt bruke den på en arcade eller en pro. (gi meg en kilde der det står at eliten kun har denne muligheten) en ting til : du nevner, "Risikoen for å få RROD er også mindre på Eliten, har jeg hørt." dette du spekulerer i minner jo om troll og goblins, Rykter bare. og hva som er ukult med å bruke komponentkabel da? Endret 3. november 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hei igjen, Khogn.hva har egentlig da dette med hva trådstarter spør om?? Han spør om grafiske ytelse forskjeller. offtopic da: men jeg er uenig anyway med det sier om å koble hdmi og optisk kabel. det er fullt mulig med alle 3 modeller. (det er jo kun rett kabel som trengs) og hvis denne spesielle kabelen kun følger med elite da kan du fortsatt bruke den på en arcade eller en pro. en ting til : du nevner, "Risikoen for å få RROD er også mindre på Eliten, har jeg hørt." dette du spekulerer i minner jo om trådstarters posting der han har mistolket noe han har lest på elkjøp.no og hva som er ukult med å bruke komponentkabel da? Teknisk sett svarte jeg egentlig til Hiltur, ikke til trådstarteren. Og selv om GPU'en er identisk (og vil derfor ha nøyaktig de samme grafikkegenskapene) kommer du ikke til å nyte HDMI-kvalitet dersom du skal ha optisk lyd og skikkelig lydanlegg med mindre du kjøper enten et dedikert hardware eller Elite-utgaven. Så det svarer jo litt til trådstarteren hva grafisk kvalitet angår. Og nei, du kan ikke koble HDMI og optisk lydkabel på Premium-utgaven (og de billigere utgavene) siden komponentdelen er det eneste elementet som er utstyrt med digital lydkobling... og du kan jo ikke koble HDMI-kabelen og komponent-plug'en samtidig. Hvis du er trollmann og har faktisk klart det vil jeg gjerne se et bilde av det. For 3. gang jeg HAR en Premium hjemme, og jeg har selvsagt prøvd å koble HDMI-kabel og optisk lydkabel samtidig. Klin umulig uten å kjøpe ekstra utstyr. Edit: Og for å svare på RROD-greien sier jeg jo "har jeg hørt" så jeg sitter ikke med noe bevis, jeg bare gjentar erfaringene jeg har hørt. Personlig har jeg aldri hatt RROD, verken på Premium eller Elite. Men samtidig er det ganske logisk å tro det siden hardwaren på Eliten er faktisk en oppdatert og nyere versjon av det som finnes i Premium-utgaven. Likevel kan dette kun virkelig bevises med prosentfeil og statistikker, noe som er for tidlig for å si (som en annen bruker skrev tidligere). Endret 3. november 2008 av Khogn Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) satser på at trådstarter har hdmi inn på sin forsterker enda det virker som han skal bruke kun tv. men, du mener at elite har enda en ekstra kabel som er hdmi m/optisk ut? (følger denne med?: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ble/default.htm da kan du faktisk bruke den på pro/arcade versjonen også. eller snakker vi om en forskjellig layout av utganger på baksiden av elite? og bildet du spurte etter: http://www.chadledford.com/?p=50 Endret 3. november 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) satser på at trådstarter har hdmi inn på sin forsterker enda det virker som han skal bruke kun tv. men, du mener at elite har enda en ekstra kabel som er hdmi m/optisk ut? eller snakker vi om en forskjellig layout av utganger på baksiden av elite? og bildet du spurte etter: http://www.chadledford.com/?p=50 Layouten bak er forskjellig ja. På Eliten har du egen utgang dedikert til optisk kabel for lydanlegget. På Premium finnes denne utgangen kun på den store delen av komponentkabelen som kobles i konsollen. Resultat: hvis du skal koble en slik kabel i Premium må du bruke komponentkabelen, som kommer i veien for HDMI-utgangen og gjør den ubrukelig. Nå at det er sagt påstår de fleste at det ikke er noe merkbar forskjell mellom HDMI og komponentkabel. Det er jeg ikke sikker på. Jeg merker selv en forskjell, som muligvis er kun psykologisk. Eller er det fordi jeg sitter med en full-HD på 47"? Vanskelig å si. Eneste måte å teste det på og å få et skikkelig svar er å kjøpe meg nøyaktig samme TV igjen og sammenligne de 2 bildene. For dyrt! Men ja, jeg mener at jeg så en forskjell og at bildet er klarere og finere med HDMI... Edit: Hehe... bra link, forresten. Joda det er sikkert mulig dersom du ødelegger komponentkabelen, men lykke til med å selge konsollen videre. Jeg tror det finnes faktisk ekstra-utstyr som kan hjelpe uten å måtte ødelegge alt når man allerede sitter med en Premium og skal ha hjemmekinolyd. Men når man ikke har 360 fra før er det like greit å kjøpe Eliten og nyte av de andre fordelene i samme slengen. Endret 3. november 2008 av Khogn Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) husk forskjellen på mange tver, noen støtter ikke 1080p med komponent. noen suger rett og slett på alt. Mens det er mange forskjellige varianter mellom hdmi, vga og komponent bilder. dvs. noen gang kan man få best bilde med vga hvis tven er optimert for dette. en liten mann på skuldra mi sier at man får best bilde med den gule pluggen, men det er mulig han må jages bort (kan det være han fra gears of war?) HVOR er forresten den dedikerte optiske utgangen på baksiden av eliten? bilde? konklusjon: kjøp kablen fra microsoft som passer på alle 3 versjoner! http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ble/default.htm Endret 3. november 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Eh... hva er det for et bilde? Jeg har plugg for optisk lydkabel på min Elite. Er det flere Elite-utgaver da? Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Tydeligvis, for det har ikke jeg. I så fall må jeg bruke komponentkabelen. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Tydeligvis, for det har ikke jeg. I så fall må jeg bruke komponentkabelen. Når kjøpte du den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå