Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha skannet meg gjennom alle lysbildene mine - er tiden inne til å gå løs på alle negativene! Men har fått kjempeproblemer med skanneren... eller skannerprogrammet, eller kabelen, eller usb-kontakten... eller?

Kort sagt, flere problemer og jeg aner ikke hvor feilen sitter. Setter inn en stripe, den blir forhåndsskannet, jeg velger de jeg skal ha, starter skanningen:

- Det starter opp, gjør ferdig f.eks et bilde - og så stopper det opp... Programmet "finner ikke" skanneren... må slå den av og på igjen, av og til lukke programmet også.

- Den lagrer et bilde - som er "ødelagt" og slutter å virke.

I starten av økten kan jeg kanskje klare en stripe uten problemer, men så blir det verre og verre.

Forsøkte å skanne med et annet program - men da skar alt seg - Nikon Scan må lukkes med en gang skanningen starter opp. Feilen fortsetter selv om jeg har avinstallert programmet - og installert det på nytt! Noen drivere som har krøkket seg til?

Har nå installert programmet på en bærbar jeg hadde stående for å se om det går bedre der... krysser fingrer!

Noen som har noen tips om / løsning på problemene jeg opplever på den stasjonære maskinen?

Senior47

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har skannet gjennom lysbildene dine uten problemer - og fortsatt kan gjøre det - er det nok ikke feil på kabler eller kontakter. Jeg tror det kan være software-relatert.

Jeg ville ha forsøkt skannerprogramvaren VueScan som visstnok skal fungere svært godt med din filmskanner. Det er en gratis trial-versjon til nedlasting og programmet i seg sjøl er svært billig hvis du skal kjøpe det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Regner med at dette ordnet seg?

Joda, på en måte!-) Prøvde skannerprogrammet som foreslått over - og alt skar seg totalt. Fikk ikke engang kjørt Nikon Scan etterpå! Men på den bærbare rusler og går skanneren som om den aldri hadde gjort annet, så jeg regner faktisk med at det var et USB problem på min stasjonære. Når jeg tenker meg om var det ikke denne stasjonære jeg skannet lysbildene på - men den "gamle" stasjonære... raskt å gå i surr!-)

Så - alt er ok, snart er hele beholdningen med negativer i boks, et par stiper til - så er det gjort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...